Ford Focus RS mk2 2009
-
sengstr
- Veteran
- Namn: Stefan Engström
- Kör: Ford Focus RS -10
- Kontakt:
skulle också kunna tänka mig att inhandla ett par 2 st.. så man har något att byta med sen när de andra är slut.. hahaEdelsvärd skrev:Dyrt vet jag inte, men en jädra massa pengar kan jag hålla med om.
Om du ska beställa från nätet så dubbelkolla att du verkligen får rätt artikelnummer till din bil, RS varianten har ju extra stark stomme.
Däckens ord. riktpris är 4,600/st nu är det väl få som tar det för dom, men det ger ändå en hänvisning.
-
Razor*vgb
-
sengstr
- Veteran
- Namn: Stefan Engström
- Kör: Ford Focus RS -10
- Kontakt:
räkna mitten av februari slutet februari skulle jag gissa på..Razor*vgb skrev:Hej!
Är det någon som vet hur länge det brukar ta från färdigtillverkad RS till leverans? Jag fick besked idag att dom skall tillverka min RS i Januari...och skulle vara intressant att veta när man kan förvänta sig leverans?
någon kan dock säkert det bättre än mig!
-
Sedicivalvole
- Erfaren
- Namn: Rickard Heedman
- Kör: Focus RS -09
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
För att säkerställa att det är ett FocusRS ContiSportContact3 däck så finns det några enkla tips.
1. DOT märkningen skall börja med bokstäverna HW.
2. Det skall stå 235/35 ZR19 91Y Extra Load på däcksidan.
3. Färgmärkning för matchning av däcket skall vara rött.
Artikelnummer hos Continental för däcket är: 0350397
Eftersom däcken som bilen är originalutrustad med är speciella däck framtagna endast för Focus RS är det viktigt att bilägarna får rätt däck till sina bilar vid byte. Det för att säkerställa och bibehålla de egenskaper bilen har i form av väghållning och prestanda. Man har testat alla tänkbara High-performance däck på bilen, till och med R-Däck och kommit fram till att de Continental SportContact3 som sitter på bilen är oöverträffade i prestanda och komfort. Ett exempel, man tjänade endast en sekund på Nurburgring per varv med R-däck men fick en mer svårkörd bil. Det säger väldigt mycket om däcken, och bilen.
Se film från Nurburgring på följande länk: http://www.youtube.com/watch?v=7d7pYuMJBDk
1. DOT märkningen skall börja med bokstäverna HW.
2. Det skall stå 235/35 ZR19 91Y Extra Load på däcksidan.
3. Färgmärkning för matchning av däcket skall vara rött.
Artikelnummer hos Continental för däcket är: 0350397
Eftersom däcken som bilen är originalutrustad med är speciella däck framtagna endast för Focus RS är det viktigt att bilägarna får rätt däck till sina bilar vid byte. Det för att säkerställa och bibehålla de egenskaper bilen har i form av väghållning och prestanda. Man har testat alla tänkbara High-performance däck på bilen, till och med R-Däck och kommit fram till att de Continental SportContact3 som sitter på bilen är oöverträffade i prestanda och komfort. Ett exempel, man tjänade endast en sekund på Nurburgring per varv med R-däck men fick en mer svårkörd bil. Det säger väldigt mycket om däcken, och bilen.
Se film från Nurburgring på följande länk: http://www.youtube.com/watch?v=7d7pYuMJBDk
- Bilagor
-