Ford Focus RS mk2 2009
-
Yamdan
- Veteran
- Namn: Daniel Palmqvist
- Kör: Focus RS 2010
Tuning?
Hej en newbi i Ford världen här
Då har även jag fått en vit 2010 RS och visst e den tokball men redan nu börjar jag spekulera på uppdatering i effekt.
Så har ett par frågor jag hoppas ni här kan svara på.
1. Chippning! Vem är bäst och framför allt säkrast att ta hjälp av? Är inte ute efter ett billigt chip utan vill veta vem som är absolut främst på RS MK2 chippning!
2.Vid steg 1 chippning om man lägger till avgassystem och större intercooler gör det något eller är det pengar i sjön?
3. Vinterhjul? Vad har ni köpt för några och till vilket pris?
Ok det var allt för denna gång :-)
Då har även jag fått en vit 2010 RS och visst e den tokball men redan nu börjar jag spekulera på uppdatering i effekt.
1. Chippning! Vem är bäst och framför allt säkrast att ta hjälp av? Är inte ute efter ett billigt chip utan vill veta vem som är absolut främst på RS MK2 chippning!
2.Vid steg 1 chippning om man lägger till avgassystem och större intercooler gör det något eller är det pengar i sjön?
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
Du hittar nog inget bättre är uppgr. kit från Autotech.
Upp till 365 hk och 560 Nm för ca 30 papp.
Vad jag förstår så får man rabatt som klubbmedlem också
http://www.websitefolder.net/atechmotor ... eg(89).asp
http://www.websitefolder.net/atechmotor ... eg(89).asp
Megane RS 330 Cup
-
Greven
- Veteran
- Namn: Marcus
- Kör: Focus RS om några månader
Inte dåligt av dig att köpa en sådan här bil vid 22 års ålder, bra jobbat!cossiejeppe skrev:hahah jag är 22 o gubben nyss fyllda 50 och har även vad jag någonsin sett sveriges finaste sierra cossie med, men gubbsjuk som han är så står den bara i garaget o samlar damm. fast är bra så jag kan "låna" lite delar från han
- Peter 75
- Veteran
- Namn: Peter Carvall
- Kör: RS 2009
- Kontakt:
[quote="mAbZ"]Du hittar nog inget bättre är uppgr. kit från Autotech.
http://www.websitefolder.net/atechmotor ... eg(89).asp[/QUOTE
Hej.
Det kittet med en luftburk var det som testades i England.
Närmaste konkurent (av 8) var 10hp (1st) efter sedan en drös 20hp efter sedan en väldigt känd engelsk tuner som folk väntar på 40hp efter och ytterliggare en 60hp efter.
2 av dessa 8 tuner har ringt och vill köpa våra produkter istället då deras leverantörer inte levererar enl påstådda uppgifter.
nu har jag inte exakta siffror där jag sitter utan ni får läsa tidningen.
Jag har papper på Superchip vs vårat där de ligger ungefär 60hp efter på samma bil testad samma dag. (därav sådana resultat som dom vägrade ställa upp samt erbjuder en gratis uppgradering för gamla kunder idag)
En annan sak som skall tilläggas.
Det engelska företagens bilar är mappade hos resp lev före testen medans vårt kitt är gjort i Sverige och bara fått ett chip på samma sätt som ni kunder får.
Kolla gärna tidningen när den kommer ut då ni kan skåda utseendet på allas diagram med.
Detta test borde visa vem som kan mest.
Anledningen till att vi inte gjort 500hp i min bil ännu är att det inte finns en marknad för det.
Mvh
Peter
http://www.websitefolder.net/atechmotor ... eg(89).asp[/QUOTE
Hej.
Det kittet med en luftburk var det som testades i England.
Närmaste konkurent (av 8) var 10hp (1st) efter sedan en drös 20hp efter sedan en väldigt känd engelsk tuner som folk väntar på 40hp efter och ytterliggare en 60hp efter.
2 av dessa 8 tuner har ringt och vill köpa våra produkter istället då deras leverantörer inte levererar enl påstådda uppgifter.
nu har jag inte exakta siffror där jag sitter utan ni får läsa tidningen.
Jag har papper på Superchip vs vårat där de ligger ungefär 60hp efter på samma bil testad samma dag. (därav sådana resultat som dom vägrade ställa upp samt erbjuder en gratis uppgradering för gamla kunder idag)
En annan sak som skall tilläggas.
Det engelska företagens bilar är mappade hos resp lev före testen medans vårt kitt är gjort i Sverige och bara fått ett chip på samma sätt som ni kunder får.
Kolla gärna tidningen när den kommer ut då ni kan skåda utseendet på allas diagram med.
Detta test borde visa vem som kan mest.
Anledningen till att vi inte gjort 500hp i min bil ännu är att det inte finns en marknad för det.
Mvh
Peter
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
Hojsäljare, kul! Jag har sålt Kawa, Honda och Suzuki och rullat runt på en ZX-12R 
Grattis till en fantastisk bil!
Prata med Peter på autotech, han vet vad han pratar om =)
Grattis till en fantastisk bil!
Prata med Peter på autotech, han vet vad han pratar om =)
Yamdan skrev:Hej en newbi i Ford världen här
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
Yamdan skrev:Hej en newbi i Ford världen här
Svaret har du som flera andra skrivit innan mig Autotech
Det Peter inte vet och testat är nog inte mycktet.Volvo kärror har dom trimmat länge med grymma resultat.
Och Peters RS har rullat flera hundra mil på banor och även Nürburgring
Läs igenom hela tråden så finner du de flesta svar även på hjul
-
Yamdan
- Veteran
Kanon
Ok Autotech blir det även om det blir en körtur från HBG. Kan svänga inom och säga hej till mina kollegor på Bike i Trollhättan samtidigt.
Ska bara hinna med en sväng ner till Monaco F1 innan jag susar upp till dig Peter
.
Är full säsong i Mc branchen just nu så svårt att komma loss
Och Fredrik min bil kommer från dig! ;-)
Via Häggenäs Auto iofs då jag tiggde till mig det exet de skulle ha själva ha ha ha
Jag sitter på en R1 2009 flyger runt när det kommer till hoj....
Och herre jösses vad jag hittar saker jag vill ha till min bil när man sitter och slösurfar!!!
Tyvärr var det inte jag som vann 215 mille på lotto bara :-(
Ska bara hinna med en sväng ner till Monaco F1 innan jag susar upp till dig Peter
Via Häggenäs Auto iofs då jag tiggde till mig det exet de skulle ha själva ha ha ha
Och herre jösses vad jag hittar saker jag vill ha till min bil när man sitter och slösurfar!!!
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
haha, åh f-n =) Världen är liten!
Du får hälsa grabbarna så gott
Du får hälsa grabbarna så gott
Yamdan skrev:Ok Autotech blir det även om det blir en körtur från HBG. Kan svänga inom och säga hej till mina kollegor på Bike i Trollhättan samtidigt.
Ska bara hinna med en sväng ner till Monaco F1 innan jag susar upp till dig Peter.
-
Yamdan
- Veteran
Svar från Mountune ang RS500 kittet nedan!!!
Hi Daniel,
There's a press release from both ourselves and Ford released on April 9th detailing our upgrade which is the only one of its type not to affect the manufacturers warranty.
So in short, yes our advice would be to wait, and keep your eyes peeled on our website.
Best regards,
Dave Moore
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
Svar från Mountune ang RS500 kittet nedan!!!
Quote:
Hi Daniel,
There's a press release from both ourselves and Ford released on April 9th detailing our upgrade which is the only one of its type not to affect the manufacturers warranty.
So in short, yes our advice would be to wait, and keep your eyes peeled on our website.
Best regards,
Dave Moore
Det är inget Mr Edelsvärd å Bilia i Västerås kan bli återförsäljare å montörer på i Sverige ??
Quote:
Hi Daniel,
Best regards,
Dave Moore
Det är inget Mr Edelsvärd å Bilia i Västerås kan bli återförsäljare å montörer på i Sverige ??
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Då är det isåfall bara två frågor kvar;wolfbane196 skrev:Svar från Mountune ang RS500 kittet nedan!!!
Quote:
Hi Daniel,
Best regards,
Dave Moore
Det är inget Mr Edelsvärd å Bilia i Västerås kan bli terförsäljare å montorer på i Sverige ??
Gäller det även på Svenska marknaden och hur ska man gå tillväga att få med det i regbeviset så att bilen fortfarande är laglig och accepterad av bland annat försäkringsbolagen?
En fråga som nog bara FoMoCo AB kan svara på och jag gissar att de kommer att svara när de kan ge ett svar.
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS