Ford Focus RS mk2 2009
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
Hallåj killen!
Jag har pratat med Ford och det är ingen fara, koden som kom upp var inte viktig, bilen din är på rostskydd och med lite tur och jädrar anamma så hinner du förhoppningsvis med banåkningen 1:a maj!
Kaffe på måndag?
Jag har pratat med Ford och det är ingen fara, koden som kom upp var inte viktig, bilen din är på rostskydd och med lite tur och jädrar anamma så hinner du förhoppningsvis med banåkningen 1:a maj!
Kaffe på måndag?
sengstr skrev:själv fick man reda på här igår att bilen blir försenad. produktions datum först i januari. sedan 19 mars och nu vet man inte ens när bilen kommer
Pratade med Fredrik och han tror inte ens bilen kommer till 1:a maj. dubbel suck.
-
Greven
- Veteran
- Namn: Marcus
- Kör: Focus RS om några månader
Stereon outstanding med navi? Påverkar navin stereon på något sätt?Christian Hamme skrev:Så tänkte jag också, fullutrustade min. Navin är OK, men stereon är outstanding när man har navi. Dessutom får du backkamera på köpet. Däcktrycksövervakning är bra att ha, larmet är billigt osv osv. Svart inredning med skinn tröttnar man inte så snabbt på, eller så gör man det, smaken är som baken...
Lycka till med bilköpet!
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Den mjukvaran jag har i min bil idag och som var i den Gröna pressbilen så går det inte att stänga av helt. Den känns som att den är av men när du försöker att snurra med bilen genom att tex köra pendelrörelser så kliver den i när du har en stor driftvinkel. Dock är ingreppet väldigt snällt och om du verkligen vill snurra så går det. Min bromsade med lätta pulser på främmre yttre hjulet.
Jämför man mot en Golf som Sandell gör så är det stora skillnader. I Golfen går det inte att stänga av alls. I RS:en så kliver den in när det redan skitit sig och den kliver i väldigt snällt.
Dock skulle man kunna hoppas att de har tagit bort ESP:n helt och hållet på den senaste programvaran, den nya pressbilen borde ha minst en generation nyare än min bil. Då blir det ännu roligare på vintern på isarna.
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
sengstr
- Veteran
- Namn: Stefan Engström
- Kör: Ford Focus RS -10
- Kontakt:
en kaffe på måndag ska man nog allt ta och hinna medEdelsvärd skrev:Hallåj killen!
Kaffe på måndag?
- root
- Veteran
- Namn: Ulf Skogström
- Kör: Focus RS mk3 -16, Focus RS mk2 -09, Volvo 855 -94
- Medlemsnummer: 21
Jag har använt Castrol SLX Professional Longtec 0W-40.Staffe skrev:Ni som bytt olja på era FRS, vilken har ni hällt i?
Fords egen 0w-40
Castrol 0w-40
Castrol 10w-60
Tack på förhand!
Tror Herr Edelsvärd (Bilia i Västerås) fortfarande säljer den till ett mycket fördelaktigt pris.
http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... hp?t=63033
/ulf
-
rubank
- Veteran
- Namn: Anders S
- Kör: Focus RS
körde med Castrol Edge Sport i STn kändes bra att ge bilen lite bättre kvalitet än standardoljan. finns ju ett par klasser till uppåt i nivå om man vill ha något utöver de vanliga tillsatserna förstås. har dock kört orginaloljan i det extra oljebytet jag har gjort med RSn. får se nu till sommaren vad det finns för godis att bjuda den på.
-
Yamdan
- Veteran
- Namn: Daniel Palmqvist
- Kör: Focus RS 2010
Jag kommer använda Castrol Edge 0-40
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7030289
Pratade med vår leverantör av olja till jobb och så länge oljan stämmer med specarna från Ford dvs bla 0-40 så tyckte han att det bara var trams att det MÅSTE vara Fords egna.
Är beroende på om man kör longlife eller inte (longlife ska man undvika på prestanda bilar) Speciellt om man kör kortare sträckor med mkt start och stopp.
Uppfyller olja specarna av Ford/Volvo ska det inte vara några problem alls.
Har blivit hysteriskt med det här med olja till våra bilar.
Klarar Ferrari ,Porche och andra prestanda bilar avnända dessa oljor lär aven vår "familjebil" kunna ha dessa :-)
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7030289
Pratade med vår leverantör av olja till jobb och så länge oljan stämmer med specarna från Ford dvs bla 0-40 så tyckte han att det bara var trams att det MÅSTE vara Fords egna.
Är beroende på om man kör longlife eller inte (longlife ska man undvika på prestanda bilar) Speciellt om man kör kortare sträckor med mkt start och stopp.
Uppfyller olja specarna av Ford/Volvo ska det inte vara några problem alls.
Har blivit hysteriskt med det här med olja till våra bilar.
Klarar Ferrari ,Porche och andra prestanda bilar avnända dessa oljor lär aven vår "familjebil" kunna ha dessa :-)
-
wolfbane196
- Veteran
-
wolfbane196
- Veteran
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Se där ja! Nice!

The Mountune Performance package for the Ford Focus RS consists of a larger tailored high-performance alloy intercooler, a new Mountune-designed high-flow airbox, high-flow exhaust downpipe, Mountune uprated fuel delivery module, and a revised engine calibration for the potent 2.5-litre Duratec RS engine.
Once upgraded power increases to 350PS at 5750rpm and torque is raised to 460Nm at 3,500rpm.
The kit price is £1995 inc VAT + labour at an additional £200 = £2195 total fitted price.
Once you've successfully pre-ordered, you will be contacted by a Mountune representative within two working days to arrange the next available fitting slot.
This will be allocated on a first come, first served basis - demand is very high so the sooner you place your pre-order deposit, the sooner you can upgrade to a genuine 350PS experience...
We are currently taking bookings for: MAY