Ford Focus RS mk2 2009

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
wolfbane196
Veteran
Namn: Jerker
Kör: Superbil

Inlägg av wolfbane196 »

Yamdan skrev:Svar från en kille som haft problemet.

it was not modified at all, but ford found a problem on the ecu which caused a back fire through the inlet manifold thus blowing it to pieces. there has been 8 cars with this problem, so i have been told. ford sorted repairs under warranty so no problem there, only the match of gold in purlescent paint is not right and they lacquered the underside of the bonnet! ford can analise the ecu to see if this may happen to your RS (so i was told) as it is a glitch in the program.it only happens at low speed and the engine is cold? so certain parameters have to match up for it to happen

Så av alla de svar jag fått efter ställt frågan ( på eng forum) till de som råkat ut för detta så har ALLA haft första/andra mjukvaran!!!
Och enligt deras svar så är det denna mjukvara som ställer till det.
Verkar inte vara en enda bil med den senaste mjukvaran (18 jan) som har haft detta bekymmer.

Så jag oroar mig inte längre trots jag har Steg 1 på min ( skulle det hända då får jag ta den smällen då)
Misstänkte att det var dom äldre progmramvarorna som ställde till det.

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Uppgradera din Focus RS till RS500

Inlägg av Focus RS »

Bild
De 500 exemplaren av nya Ford Focus RS500 sålde slut blixtsnabbt och du står säkert där med din vanliga RS och surar. Men lugn, bara lugn! Nu erbjuder Ford och Mountune ett uppgraderingspaket som gör din RS till en RS500. Och det bästa av allt... fabriksgarantin bibehålls.
Läs hela artikeln på Teknikens Värld => LÄNK

wolfbane196
Veteran
Namn: Jerker
Kör: Superbil

Inlägg av wolfbane196 »

Observera att det är helt fel offset på Mountunes fälgar.
OZ i 19" görs bara i 8x19 ET38 eller 8,5x19 ET45

Användarvisningsbild
freddej
Erfaren
Namn: Fredrik Jonsson
Kör: Focus RS MkII FW

Inlägg av freddej »

Har varit Ford ägare i drygt två timmar nu...kan bara säga att jag är mer än nöjd..vilken j-a kärra!!...så nu ska jag ut och gasa lite mer..vi hörs!;)

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

freddej skrev:Har varit Ford ägare i drygt två timmar nu...kan bara säga att jag är mer än nöjd..vilken j-a kärra!!...så nu ska jag ut och gasa lite mer..vi hörs!;)
Grattis, grattis!

/Per-Anders.

Daytona
Erfaren
Namn: Charlie Strömnes
Kör: RS500

Inlägg av Daytona »

Vart tror ni är det bästa stället att annoncera ut en lätt begagnad FRS -09 på? ; )

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

Daytona skrev:Vart tror ni är det bästa stället att annoncera ut en lätt begagnad FRS -09 på? ; )
Hoppsan! Ser att du ändrat din profil... *drool* Grattis!

Angående annonseringen så skulle jag göra den (naturligtvis) här i klubbens säljesavdelning, samt på Blocket...

Gibson75
Erfaren
Namn: Bauer
Kör: Focus RS

Mountune Performance Focus RS MP350 paketet.

Inlägg av Gibson75 »

Gibson75 skrev:Vet någon om Mountune Performance Focus RS MP350 uppgr kommer till Sverige?

Vad säger Edelsvärd??? :confused:
mAbZ skrev:Det undrar jag också, är seriöst intresserad.
bking skrev:Det undrar jag också, är seriöst intresserad.henrik.

Ingen verkar ta oss på allvar...:banghead:

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Namn: Fredda
Kör: 2018 Focus RS
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Shit vad bråttom ni har ;)

Vi håller på att kolla upp det, i så fall blir det någonting vi gör och det görs inte genom Ford. Eftersom det blir på det viset så måste vi i så fall stå för garantierna själva, vad jag förstått så långt, det innebär att allt måste ha klartecken innan vi kan gå vidare. Bilia är -som ni vet- Nordens största bilkedja.

Jag får lov att återkomma när jag vet lite mer, just nu sitter jag på Scandic i Göteborg och kan inte göra såååå himla mycket =)

Jag är tillbaks i det förlovade landet Västerås i morgon och ska försöka hinna med att ta upp detta med servicemarknadschefen igen.

I första hand säljer jag Transportbilar så det här gör jag bara för att det så jädra kul vet ni =)

Gibson75 skrev:Vet någon om Mountune Performance Focus RS MP350 uppgr kommer till Sverige?

Vad säger Edelsvärd??? :confused:

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Namn: Fredda
Kör: 2018 Focus RS
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Tack, snällt skrivet!
Fast Ford skrev:Alternativt att ni lungnar er lite :Odd:

Vad jag har förstått är han bilförsäljare i första hand och hjälper till med lite RS delar/oljor/däck och liknande när han hinner för att smöra lite för kunderna. Nu kanske det är så att han säljer en bil eller två om dan, och ev vill kolla upp möjligheten eller ge någon mer lämpad tex reservdelsnasaren på firman chansen att komma med lite konkreta svar innan han matar er gamar med det.

Bara en liten tanke, och om det är så djävla bråttom att det hänger på en helg som det nu verkar va får ni väl fimpa garantin och åka de eftermarknadsgrejorna som redan finns i handeln och kan levereras till er innan nästa gång ni ska skita :p

//Petter

Gibson75
Erfaren

Inlägg av Gibson75 »

Edelsvärd skrev:Shit vad bråttom ni har ;)

Vi håller på att kolla upp det, i så fall blir det någonting vi gör och det görs inte genom Ford. Eftersom det blir på det viset så måste vi i så fall stå för garantierna själva, vad jag förstått så långt, det innebär att allt måste ha klartecken innan vi kan gå vidare. Bilia är -som ni vet- Nordens största bilkedja.

Jag får lov att återkomma när jag vet lite mer, just nu sitter jag på Scandic i Göteborg och kan inte göra såååå himla mycket =)

Jag är tillbaks i det förlovade landet Västerås i morgon och ska försöka hinna med att ta upp detta med servicemarknadschefen igen.

I första hand säljer jag Transportbilar så det här gör jag bara för att det så jädra kul vet ni =)
Jätte tack Fredrik, tur att vi har dig.. :starter:

Focus RS
Legend

Ford Focus RS byggs inte om till RS500

Inlägg av Focus RS »

Bild
Tuningföretaget Mountune Performance erbjuder samma trimningssats till Ford Focus RS som sitter i nyligen visade RS500 - inklusive fabriksgarantin. Men det är inte aktuellt för svenska kunder, tyvärr.
Läs hela artikeln på Auto Motor & Sport => LÄNK

Som sagt... :(
Mountune-kit från England är inte aktuellt i Sverige för stunden, tyvärr.
Ola Norberg, Communications & Public Affairs Manager, Ford Motor Company AB Sverige

Gibson75
Erfaren

Inlägg av Gibson75 »

Focus RS skrev:Bild

Läs hela artikeln på Auto Motor & Sport => LÄNK

Som sagt... :(

Ola Norberg, Communications & Public Affairs Manager, Ford Motor Company AB Sverige

Neeeeeeeeeej. :weeping:

Greven
Veteran
Namn: Marcus
Kör: Focus RS om några månader

Inlägg av Greven »

Ta en sväng till England då, borde ju inte vara några problem.

Gibson75
Erfaren

Inlägg av Gibson75 »

Greven skrev:Ta en sväng till England då, borde ju inte vara några problem.
Jag får helt enkelt återgå till den primära planen, dvs. Autotech.. om Fredrik nu, inte lyckas övertala Ford.. :idea:

Skriv svar