Ford Focus RS mk2 2009
-
Greven
- Veteran
- Namn: Marcus
- Kör: Focus RS om några månader
Jag kan tycka att om Ford har beslutat att garantin skall gälla vid ingreppet så borde det inte spela någon roll om jag rullar över min bil till England och får ingreppet utfört. Men ford Sverige kanske bestämmer själva över Sverige?Gibson75 skrev:Jag får helt enkelt återgå till den primära planen, dvs. Autotech.. om Fredrik nu, inte lyckas övertala Ford..
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
-
wolfbane196
- Veteran
För att garantin ska gälla ska modifieringen ske i respektive land hos auktoriserad Ford återförsäljare!Greven skrev:Jag kan tycka att om Ford har beslutat att garantin skall gälla vid ingreppet så borde det inte spela någon roll om jag rullar över min bil till England och får ingreppet utfört. Men ford Sverige kanske bestämmer själva över Sverige?
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
Det vet du inte. Läs vad Edelsvärd hade skrivit:wolfbane196 skrev:För att garantin ska gälla ska modifieringen ske i respektive land hos auktoriserad Ford återförsäljare!
Vi får vänta och se.Edelsvärd skrev: Vi håller på att kolla upp det, i så fall blir det någonting vi gör och det görs inte genom Ford. Eftersom det blir på det viset så måste vi i så fall stå för garantierna själva, vad jag förstått så långt, det innebär att allt måste ha klartecken innan vi kan gå vidare. Bilia är -som ni vet- Nordens största bilkedja.
Megane RS 330 Cup
-
wolfbane196
- Veteran
Vad Edelsvärd ska fixa har jag aldrig skrivit om, utan vad som gäller för stunden !!mAbZ skrev:Det vet du inte. Läs vad Edelsvärd hade skrivit:
Vi får vänta och se.
Och det är:
För att garantin ska gälla ska modifieringen ske i respektive land hos auktoriserad Ford återförsäljare!
Alltså, man kan i dagsläget inte åka till England och montera och sedan tro att garantin gäller i Sverige!!
- VolvoTurbo
- Veteran
- Namn: Peter M
- Kör: Focus RS MkII 2009 Blå
-
wolfbane196
- Veteran
-
Ågge
Fick också besked igår av min Ford handlare att det ej går att uppdatera min bil i dagsläget. Det är ej godkänt av Ford Sverige och dom meddelade också att dom tagit reda på om jag kunde åka till England och göra det men icke så nicke
Fick även brev från Mountune och dom letar efter en som dom ska börja samarbeta med i Sverige, hoppas någon ängel ordnar med detta
Jag vill haaaaaaaaaaaaa
Fick även brev från Mountune och dom letar efter en som dom ska börja samarbeta med i Sverige, hoppas någon ängel ordnar med detta
Jag vill haaaaaaaaaaaaa
- Peter 75
- Veteran
- Namn: Peter Carvall
- Kör: RS 2009
- Kontakt:
Hej.
Nu är jag lite partisk i frågan som egen utvecklare av eget trimm till RS men jag skall försöka att inte vara det.
Jag förstår om man vill uppgradera med Montune pga garanti, det är den enda anledningen jag ser. Alla produkter utom mjukvaran går att köpa var som helst.
De flesta hamnar alltid i läget att man vill trimma mer i slutändan när man har vant sig vid sitt trimm. Då ryker garantierna i vilket fall.
Sedan har en del av bilarna redan förbrukat halva sin garanti tid.
Vill man ha en RS som går som den ser ut att göra så är Mountune bara halva steget. Skall man gå hela vägen får man välja en annan trimmare.
Mvh
Peter
Nu är jag lite partisk i frågan som egen utvecklare av eget trimm till RS men jag skall försöka att inte vara det.
Jag förstår om man vill uppgradera med Montune pga garanti, det är den enda anledningen jag ser. Alla produkter utom mjukvaran går att köpa var som helst.
De flesta hamnar alltid i läget att man vill trimma mer i slutändan när man har vant sig vid sitt trimm. Då ryker garantierna i vilket fall.
Vill man ha en RS som går som den ser ut att göra så är Mountune bara halva steget. Skall man gå hela vägen får man välja en annan trimmare.
Mvh
Peter
- VolvoTurbo
- Veteran
- Namn: Peter M
- Kör: Focus RS MkII 2009 Blå
Hej PeterPeter 75 skrev:Hej.
Mvh
Peter
Jag kan tänka mig en "halvtrimmad" motor, typ runt 350 vevaxelhästar.
Vill helst inte ha mer avgasljud, det är kriminellt där jag bor... plus att jag vill kunna smyga omkring ibland...
Hur ser du på hårdvaran som kommer med Mountune-paketet?
Dvs luftburken, downpipen och den kraftigare bränslepumpen?
IC:n duger säkert...
Vad jag fattat så ingår inte större spridare, utan pumpen jobbar med högre tryck...?
Kan tänka mig att använda allt, eller delar, av "mountunes hårdvara", gillar tanken på att den är lite mer OEM.
Skulle du kunna fixa (dum fråga..) en mjukvara som är bättre än Mountunes?
...kan jag mycket väl tänka mig att handla sånt i Trollhättan.
Mvh
en annan Peter