Ford Focus RS mk2 2009

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
sengstr
Veteran
Namn: Stefan Engström
Kör: Ford Focus RS -10
Kontakt:

Inlägg av sengstr »

Ågge skrev:Nu har man varit ägare till RS i en vecka och jag älskar den mer och mer *drool*
och en annan väntar fortfarande.. usch vilken ångest man har fram tills den kommer. eller inte ångest kanske. fel ord.
snarare en jävla längtan :D

Perrko
Erfaren
Namn: Per T
Kör: Focus RS mkII

Inlägg av Perrko »

Edelsvärd skrev:Då får jag önska en riiiiiiktigt trevlig helg utan en massa regn! :starter:
Den tackar jag för :).
Prognosen ser inte lovande ut, men oavsett vad så lär jag köra den.

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Namn: Fredda
Kör: 2018 Focus RS
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Snart min vän, snaaaaaaaart kommer den... ALLA kommande bilar har fått Svenska reg. nummer, så vilken dags som helst borde de komma hit :)

Förresten har jag en beställning på 5st Vita, ej sålda bilar på väg in med beräknad leverans runt midsommar om någon är sugen!

sengstr skrev:och en annan väntar fortfarande.. usch vilken ångest man har fram tills den kommer. eller inte ångest kanske. fel ord.
snarare en jävla längtan :D

sengstr
Veteran
Kontakt:

Inlägg av sengstr »

Edelsvärd skrev:Snart min vän, snaaaaaaaart kommer den... ALLA kommande bilar har fått Svenska reg. nummer, så vilken dags som helst borde de komma hit :)

Förresten har jag en beställning på 5st Vita, ej sålda bilar på väg in med beräknad leverans runt midsommar om någon är sugen!

Man får ju abstinens så fort man ser en åka förbi en på motorvägen eller möter en.. Suck.. Man får drömma några dagar till :)
Du kanske får den klar till ens födelsedag nästa vecka då :D

jimmie
Erfaren
Namn: jimmie eklöf
Kör: focus RS

Inlägg av jimmie »

Avverkade över 300 mil i helgen, belgien tur och retur. Kan säga att den ligger fruktansvärt bra på vägen i höga hastigheter!
Autobahn fur alles!

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Haha, nice =)
jimmie skrev:Avverkade över 300 mil i helgen, belgien tur och retur. Kan säga att den ligger fruktansvärt bra på vägen i höga hastigheter!
Autobahn fur alles!

Användarvisningsbild
VolvoTurbo
Veteran
Namn: Peter M
Kör: Focus RS MkII 2009 Blå

Inlägg av VolvoTurbo »

Nån som har tillgång till senaste Fast Ford (June) och som kan skvallra lite vad som står om Mountunes trimpaket och andra trimmare?

Är nyfiken på hur mycket effekt de olika trimmen ger, enligt tidningens tester.

Jag ska köpa blaskan när jag kan, men den verkar inte va beställbar via hemsidan, än iallafall.

Användarvisningsbild
mAbZ
Veteran
Namn: Martin B.
Kör: Megane RS 330 Cup

Inlägg av mAbZ »

Jag hittar den ingenstans, nån som vet var man kan köpa den i Stockholm?
Flera International Press- butiken har försvunnit :mad:
Megane RS 330 Cup

Användarvisningsbild
MikaelST
Veteran
Namn: Mikael norén
Kör: Focus mk3 1.5 st line, Tidigare:Focus RS Mk2

Inlägg av MikaelST »

VolvoTurbo skrev:Nån som har tillgång till senaste Fast Ford (June) och som kan skvallra lite vad som står om Mountunes trimpaket och andra trimmare?

Är nyfiken på hur mycket effekt de olika trimmen ger, enligt tidningens tester.

Jag ska köpa blaskan när jag kan, men den verkar inte va beställbar via hemsidan, än iallafall.
Här kan du köpa
http://www.interpress.se/

här går det att beställa
http://www.press-stop.se/kiosken/

Fanns inga butiker i norr som vanligt :(

wolfbane196
Veteran
Namn: Jerker
Kör: Superbil

Inlägg av wolfbane196 »

Jag har den :p

Tråkigt test där dom bara bänkar bilarna.Bevisar ju inte hur dom står sig på gatan med tider :mad: Jag skulle vilja sett ett test med lite gat tider från Fast Ford

Bild

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

I natt kom din nya bebis. :D
sengstr skrev:Man får ju abstinens så fort man ser en åka förbi en på motorvägen eller möter en.. Suck.. Man får drömma några dagar till :)
Du kanske får den klar till ens födelsedag nästa vecka då :D

Användarvisningsbild
mAbZ
Veteran
Namn: Martin B.
Kör: Megane RS 330 Cup

Inlägg av mAbZ »

wolfbane196 skrev:Jag har den :p

Tråkigt test där dom bara bänkar bilarna. Bevisar ju inte hur dom står sig på gatan med tider :mad:
Jag skulle vilja sett ett test med lite gat tider från Fast Ford
Ja, men i det tyska testet hade de INTE bänkat bilarna, vilket är mycket synd eftersom
det är uppenbart att många trimföretag är lite väl optimistiska när det gäller siffror.

Så det här brittiska testet är värt mer, tycker jag.
Megane RS 330 Cup

wolfbane196
Veteran
Namn: Jerker
Kör: Superbil

Inlägg av wolfbane196 »

mAbZ skrev:Ja, men i det tyska testet hade de INTE bänkat bilarna, vilket är mycket synd eftersom
det är uppenbart att många trimföretag är lite väl optimistiska när det gäller siffror.

Så det här brittiska testet är värt mer, tycker jag.
Ja, man kan se det på fler sätt. Bänksiffror ger effekten under en mycket begränsad tid.Det är en helt annan sak på gatan under hård belastning,det är där man verkligen ser om bilen ger utlovad effekt under längre tid.

Dansken
Nybörjare
Namn: Henrik V
Kör: Porsche 911 GT3

Inlägg av Dansken »

wolfbane196 skrev:Ja, man kan se det på fler sätt. Bänksiffror ger effekten under en mycket begränsad tid.Det är en helt annan sak på gatan under hård belastning,det är där man verkligen ser om bilen ger utlovad effekt under längre tid.
Där är skillnad på olika bromsbänkar. De där man bara accelerera upp rullarna, litar jag inte så mycket på när det gällar turbomotorer, för att förloppet oftast går mycket snabbt, så turbotrycket inte byggs upp på samma sätt som när man kör på vägen.
RotoTest bromsbänkar kan man köra konstant varvtal så länga man vågar och man kan köra varvtalssvep precis så långsamt man önskar. Problemet vid att köra för långa svep är att fläkten som kyler bilen oftast är för liten.
Där finns också andra typer av bromsbänkar.

Jag vet inte vilken typ av bromsbänk de använde i testet i England, men då alla bilar är bromsade samma dag, i samma bromsbänk på samma bränsle, då är jag ganska säker på att den bilen som hade högst effekt där, även kommer att vara den som går bäst på vägen.

sengstr
Veteran
Kontakt:

Inlägg av sengstr »

Edelsvärd skrev:I natt kom din nya bebis. :D
*drool*

Skriv svar