Ford Focus RS mk2 2009
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
-
Ågge
- MikaelST
- Veteran
- Namn: Mikael norén
- Kör: Focus mk3 1.5 st line, Tidigare:Focus RS Mk2
wolfbane196 skrev:Jag har den
Tråkigt test där dom bara bänkar bilarna.Bevisar ju inte hur dom står sig på gatan med tiderJag skulle vilja sett ett test med lite gat tider från Fast Ford
Tidningen är slut såld
någon som har den och kan skriva ner lite fakta.
exempelvis vad som skillde mellan dom 2 översta. & vilka dom var.
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
Då måste jag ha fått sista exemplaret, det damp ner hemma i brevlådan idag.MikaelST skrev:Tidningen är slut såld![]()
någon som har den och kan skriva ner lite fakta.
exempelvis vad som skillde mellan dom 2 översta. & vilka dom var.
Tidningen såg rätt så genomläst och sliten ut
Hela tabellen:

Megane RS 330 Cup
-
Dansken
- Nybörjare
- Namn: Henrik V
- Kör: Porsche 911 GT3
Personligen tycker jag inte tidningen har gjort en bra artikel. Där finns ju hur mycket som helst att analysera och kommentera, men jag mistänker att de saknar kompetensen. Lite synd.
En grej de helt missade är en sammanställning med alla kurvor i samma diagram, så jag har fixat det. Har scannat in alla bromsdiagram och sen zoomat in, så det gick att läsa av effekten. Det är alltså manuell avläsning, så där kan vara fel.
JMS och Jamsport har högst effekt i mellanregisteret, men JW har effekten där man vill ha den och i ett mycket brett varvtalsspann
En grej de helt missade är en sammanställning med alla kurvor i samma diagram, så jag har fixat det. Har scannat in alla bromsdiagram och sen zoomat in, så det gick att läsa av effekten. Det är alltså manuell avläsning, så där kan vara fel.
JMS och Jamsport har högst effekt i mellanregisteret, men JW har effekten där man vill ha den och i ett mycket brett varvtalsspann
- Bilagor
-
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
- VolvoTurbo
- Veteran
- Namn: Peter M
- Kör: Focus RS MkII 2009 Blå
Fifth Gear's Vicki provkör en Mountune MP350 => http://www.youtube.com/watch?v=xLIcsOOUqkY
-
rubank
- Veteran
- Namn: Anders S
- Kör: Focus RS
slashcut:ade ändpipor finns nog också precis som till de flesta eftermarknadsystemen till RSn på marknaden.freddej skrev:Det är säkert ett bra system (om än något dyrt).
Däremot tycker jag dom uppåtvinklade orginalutblåsen (ala 90-tals dtm) är bra mycket snyggare, passar in med diffusorn mycket bättre än vad dessa raka gör.