Ford Focus RS mk2 2009
- MikaelST
- Veteran
- Namn: Mikael norén
- Kör: Focus mk3 1.5 st line, Tidigare:Focus RS Mk2
DeflectorTincker1 skrev:Tack! Men satan vad dyr den i kolfiber var!
Var på Ford i dag och enligt dom så var det inga problem att byta flärpen vid insuget, men vi hittade inte på något åf blev på att det var ett känns fel från ford? någon som kanske sitter på det eller vet hur vi ska söka?
9M5Y9F721AC
ELLER FINISCODE 1681010
-
race_jocke
- Erfaren
- Namn: Joacim C
- Kör: Focus RS MKII,Impreza wrx sti
Test av Fifth Gear: Scirocco R Vs Focus RS Vs Megane 250 Cup Vs Boxster
http://www.youtube.com/watch?v=voY2Eu4JzWw
http://www.youtube.com/watch?v=voY2Eu4JzWw
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
hur FAN har 5th Gear lyckats få 7,3 sek 0-100 ?! 
Jag trodde de kunde köra?
http://www.youtube.com/watch?v=SGaT5obhfHg
Jag trodde de kunde köra?
http://www.youtube.com/watch?v=SGaT5obhfHg
Megane RS 330 Cup
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
- freddej
- Erfaren
- Namn: Fredrik Jonsson
- Kör: Focus RS MkII FW
Att den får stryk av Megane var väl ganska väntat, jag vet att det är som att svära i kyrkan men jag tror Meganen är snabbare runt dom flesta banor under samma förutsättningar...däremot tror jag man har roligare i focusen.
Jag själv valde mellan dessa två bilar men det var ändå ett ganska enkelt val med focusen och är fortfarande säker att jag gjort rätt val.
Jag själv valde mellan dessa två bilar men det var ändå ett ganska enkelt val med focusen och är fortfarande säker att jag gjort rätt val.
-
Yamdan
- Veteran
- Namn: Daniel Palmqvist
- Kör: Focus RS 2010
freddej skrev:Att den får stryk av Megane var väl ganska väntat, jag vet att det är som att svära i kyrkan men jag tror Meganen är snabbare runt dom flesta banor under samma förutsättningar...däremot tror jag man har roligare i focusen.
Tja när den har CUP chassiet dvs
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
För att kontra Fifth Gear så vann Focus RS årets GTI test i Auto Motor Sport. Detta mot Mazda 3 MPS, Renault Megane RS CUP, Seat Leon Cupra R, VW Scirocco R. Och Focus RS var snabbast runt handlingsbanan de hade på flygfältet, men inte på Hockenheim tyvärr.
Enl Rotortest levererade Focus RS 280 Hk på hjulen, 427 Nm på hjulen.
Sug på den här då:
80-120 km/h. vxl 5/vxl 6
Mazda 3 MPS 6,7/9,5s
Renault Megane RS CUP 6,6/9,1s
Seat Leon Cupra R 6,1/8,4s
VW Scirocco R 5,8/7,6s
Ford Focus RS 4,9/6,9s
Kan för övrigt berätta att mit R-däcks experiment är påbörjat nu. Förfan va gött bilen går på grymma däck! Nu ska det testat lite olika saker, återkommer med resultat om någon vecka eller så.
mvh C
Enl Rotortest levererade Focus RS 280 Hk på hjulen, 427 Nm på hjulen.
Sug på den här då:
80-120 km/h. vxl 5/vxl 6
Mazda 3 MPS 6,7/9,5s
Renault Megane RS CUP 6,6/9,1s
Seat Leon Cupra R 6,1/8,4s
VW Scirocco R 5,8/7,6s
Ford Focus RS 4,9/6,9s
Kan för övrigt berätta att mit R-däcks experiment är påbörjat nu. Förfan va gött bilen går på grymma däck! Nu ska det testat lite olika saker, återkommer med resultat om någon vecka eller så.
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
race_jocke
- Erfaren
- Namn: Joacim C
- Kör: Focus RS MKII,Impreza wrx sti
- freddej
- Erfaren
- Namn: Fredrik Jonsson
- Kör: Focus RS MkII FW
Givetvis...det är ju först då den får en riktig diff och inte något elektroniskt substitut ala VW.Yamdan skrev:Tja när den har CUP chassiet dvs
Dessutom var cuppaketet bra prissat vid introduktionen 15k för styvare chassi, recaros, diff, andra däck och sportmonitorn om jag inte minns fel.
310k var priset för en bil med allt man ville ha (obs inte allt man kunde få).
Sen brukar ju fifth gear ha rätt tunna test (verkar mest bero på begränsad programtid) och detta avviker inte från den mallen.
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
De gjorde dem. De gick emot vikta plåthållaren av bromsslangen vid fullt rattutslag. Två lätta knack med kulhammare på den så var det problemet löst. Handlade om en mm, jag knackade en bula på 3mm för säkerhets skull.race_jocke skrev:gött och de gick inte emot då, skicka då en länk vart du hittade fälgarna
OZ fälgar är inge svårt att hitta på nätet. Använd min spec på dem bara för de måste beställas. Fick maila åtskilliga ggr till Italien för att få reda på att denna specen fanns öht, sedan var det bara att beställa hos någon av dem som säljer OZ. Fälgarnas spec används endast (normalt sätt) i Clio Cup i Frankrike. Man får gräva djupt och vända på många stenar innan man finner det man bara ska ha. Ligger ett par timmars jobb bakom detta.
Finns även ett alternativ i 18x8" för de som vill maila OZ och fråga om ET och navhål. Kommer dock inte ihåg exakta specen på dem men spårviddsförändringen skulle falla innom 2mm iallafall..
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
Yamdan
- Veteran
Har någon råkat ut för detta?
Jag har lite trubbel med precis detta som denna video visar....
http://www.youtube.com/watch?v=_uJjInca ... re=related
Någon som vet vad det beror på???
-
sengstr
- Veteran
- Namn: Stefan Engström
- Kör: Ford Focus RS -10
- Kontakt:
Konstigt.. Själv har jag ett vinande ljud när man trycker på gasen bara lite grann. Vet inte om det är dumpen som inte släpper ut tillräckligt varav då detta ljud uppkommer..
Var ute och testade en Mazda 3 mps idag.. USCH!!! efter ha kört rs:en nu ett tag så var ju mazdan blä.. Som att jämföra en opel corsa emot en Ferrari i hp.. (you get the point
)
Dock måste jag lägga till att det var trevligt med Navigatorn så högt upp
resten en slö j*vla familje bil.. men trevliga flickor var det som prompade på mig att jag skulle köpa den där bilen samt säljaren som stod där.. haha
Berättade att jag köpt en Focus RS men ne, Mazdan enligt dom var så mycket bättre bla bla bla. Skitsnack sa jag när jag kom tillbaka. Och jämförde bilarna. Ne. Jag är supernöjd med min RS sa jag och sa att den är det minsann klipp i samt att det händer något när man trycker på gasen iaf.
Var ute och testade en Mazda 3 mps idag.. USCH!!! efter ha kört rs:en nu ett tag så var ju mazdan blä.. Som att jämföra en opel corsa emot en Ferrari i hp.. (you get the point
Dock måste jag lägga till att det var trevligt med Navigatorn så högt upp
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
Vad är det videon visar ?Yamdan skrev:Jag har lite trubbel med precis detta som denna video visar....
-
Yamdan
- Veteran
När han trycker in kopplingen vid tex ett stop så tappar den tomgången och den går ner till ca 500 för att sedan studsa upp till 1200 och sedan ner igen och detta ett par ggr innan den lugnar sig på ca 800...wolfbane196 skrev:Vad är det videon visar ?
Min bil lider av just detta, Den går fantastisk bra nu men just det här med varför den inte kan hålla tomgången när men kommer fram till ett stopp och trycker in kopplingen är knepigt....
Bara när den är i rullning inte om du "torrgasar". Inte heller om du ligger i tex 90 och trycker in kopplingen. Då går den direkt ner på rätt tomgångsvarv.
Tex om du är och kör i stadstrafik är det en pina då det händer hela tiden..
Små gaspådrag och mkt stopp tycker den inte om alls..