Ford Focus RS mk2 2009
-
Krabban
Äntligen kom nya bilen!
Efter 4 mån kom den äntligen. Lite kul att dom kommer i ett tält:). Orkade inte vänta på nån biltransport så ja hämta den direkt i Södertälje. Nu ska den bara iordningställas o lackskyddas osv, sen köras in:banghead:. Sen jävlar:)
- Bilagor
-
-
-
-
-
Krabban
-
Tincker1
-
Tincker1
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Vad ska du göra?Tincker1 skrev:Tack tack!
Något special man ska tänka på eller ta med sig?
Annars inte mycket att tänka på mer än att inte dra sönder något
Ja, just det... Köp med dig en burk grovrengöring till händerna... Det kommer du behöva!
/Per-Anders.
-
Tincker1
Kanske jag ska säga medFocus RS skrev:Vad ska du göra?
Annars inte mycket att tänka på mer än att inte dra sönder någotoch att "för-snurra" sensorn, om du inte släpper den i kontakten, då du monterar den...
Ja, just det... Köp med dig en burk grovrengöring till händerna... Det kommer du behöva!
/Per-Anders.
Ska skruva dit mitt mongoose turbo-back system, ska till OK och låna lyft så jag tänkte slippa åka hem i mellan så desto mer förebedd jag är destå bättre.
Sticksåg, 22mm lambda nyckel och vaniga hyllsnyckel-satsen och avgastätning ligger i bilen tänkte om det var något mer. Försnurra sensor? :P
-
Focus RS
- Legend
Skippa avgastätningen och se till att ha nya fräscha packningar istället. Med "för-snurra" menar jag att du snurrar upp sensorkabeln lika många varv som krävs för att få kabeln rak och fin utan någon tvistning då den är igängad och åtdragen. Bara för att undvika att eventuell belastning/brytning på kabeln...Tincker1 skrev:Kanske jag ska säga med
Ska skruva dit mitt mongoose turbo-back system, ska till OK och låna lyft så jag tänkte slippa åka hem i mellan så desto mer förebedd jag är destå bättre.
Sticksåg, 22mm lambda nyckel och vaniga hyllsnyckel-satsen och avgastätning ligger i bilen tänkte om det var något mer. Försnurra sensor? :P
/Per-Anders.
- root
- Veteran
- Namn: Ulf Skogström
- Kör: Focus RS mk3 -16, Focus RS mk2 -09, Volvo 855 -94
- Medlemsnummer: 21
Om du lossar sensorn och låter kabeln sitta kvar behöver du vrida sensorn några varv moturs innan du sätter tillbaka den och skruvar fast den.Tincker1 skrev:Kanske jag ska säga med
Annars kan det vara svårt att gänga i den ordenligt utan att kabeln protesterar.
Se till att du har du alla packningar innan du skruvar isär också. Sitter en mellan turbon och främre röret som inte följde med mitt system.
Jag köpte en ny men den gamla kan gå att återanvända om du är försiktig när du tar loss den.
Den verkar ha nån keramisk beläggning som är väldigt spröd.
Sen ska du inte lyssna så mycket på vad P-A säger om rengöringsmedel.
Han är lite mesig... Rostskydd är som bästa hudkrämen ju!
/ulf
-
Focus RS
- Legend
...och framför allt tar skada...root skrev:...utan att kabeln protesterar.
...normalt sett följer inga packningar med, utan det är bara att beställa nya från Ford. Undvik återanvändning...root skrev:Sitter en mellan turbon och främre röret som inte följde med mitt system.
...och vips så vet vi vem som får skruva ihop sin egen bil nästa gång...root skrev:Sen ska du inte lyssna så mycket på vad P-A säger om rengöringsmedel. Han är lite mesig... Rostskydd är som bästa hudkrämen ju!