Ford Focus RS mk2 2009
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
Tjenare!
Jag köpte en brodit-bygel som själva hållaren sitter på, passformen är inte perfekt förmodligen beroende på att den är gjord för vanliga focus utan kolfiberlooken. Nedre delen av bygeln kläms mellan kolfiberplasten och instrumentbrädan och spåret är lite för smalt så det inte gapar över kolfiberplasten till 100%, det är säkert bara att slipa upp lite så blir det bra. Annars sitter den väldigt stadigt. Själva hållaren har jag haft i många år eftersom den gapar rätt brett, men är smal när ingen lur sitter i, den kommer från MTU.
Jag vet att vi har en trevlig kille från Tellint med oss på forumet som åker en fin RS, kanske du kan komma med lite bra förslag på vettiga aktiva och passiva hållare?
Ses vi på söndag förresten?
Jag köpte en brodit-bygel som själva hållaren sitter på, passformen är inte perfekt förmodligen beroende på att den är gjord för vanliga focus utan kolfiberlooken. Nedre delen av bygeln kläms mellan kolfiberplasten och instrumentbrädan och spåret är lite för smalt så det inte gapar över kolfiberplasten till 100%, det är säkert bara att slipa upp lite så blir det bra. Annars sitter den väldigt stadigt. Själva hållaren har jag haft i många år eftersom den gapar rätt brett, men är smal när ingen lur sitter i, den kommer från MTU.
Jag vet att vi har en trevlig kille från Tellint med oss på forumet som åker en fin RS, kanske du kan komma med lite bra förslag på vettiga aktiva och passiva hållare?
MikaelST skrev:Fredrik, vad är det för typ av iphone hållare du har?
sitter den bra?
Ja min blå den lever & mår, däcken vart slut efter en dag med superstagemen roligt var det.
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
Navigon har en grym bra hållare som sätts i rutan 
Laddkabel ingår.Jag har den själv och den kan användas vågrätt elle lodrätt!
http://www.megastore.se/template/next%2 ... id=2170816
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
Schysst! Jag tror att Tomtom har en med inbyggd bättre GPS (än den inbyggda) också, mycket grejer finns det =)
wolfbane196 skrev:Navigon har en grym bra hållare som sätts i rutan
-
wolfbane196
- Veteran
- Namn: Jerker
- Kör: Superbil
Jajjemän,TomTom har en, lite dyrare men som du sa bättre gps mottagare integrerat och även mic å högtalare
http://www.iphonebutiken.se/tomtom-car- ... C3%A5llare
kanske dumt att köpa på sig för mycket när man snart ska ha en Iphone 4g
http://www.iphonebutiken.se/tomtom-car- ... C3%A5llare
kanske dumt att köpa på sig för mycket när man snart ska ha en Iphone 4g
- TS Edition
- Erfaren
- Namn: Tobias Sundqvist
- Kör: Ford Focus RS 2010
Edelsvärd skrev:Vaf.. fattades det en skruv?? Maila en bild till mig på vilken det är så skickar jag hem en till dig snarast!
Jupp det kan jag göra eftersom jag tyckte att det var en skruv med "inbyggd gänga" dvs en plast plugg som man trycker i hålet först....kan vara svårt och hitta någonannanstans......fixar över en bild till dig Fredrik ikväll:)
- MikaelST
- Veteran
- Namn: Mikael norén
- Kör: Focus mk3 1.5 st line, Tidigare:Focus RS Mk2
Edelsvärd skrev:Tjenare!
Söndag var det tänkt från början, men var i måndags och körde superstage en heldag.
fick mycket körtid & slitna däck så pengarna hamnar på nya däck, ska dock ner dit 14/8 (stcc)
Men måste säga att bilen går grymt bra på banan & ordentligt förlåtande.
-
Tincker1
Måste bara berömma killarna i verkstaden på GS bil i Gävle, tok bråttom till Göteborg igår morse, och när jag startar bilen tänds motorlampan fan är det nu då tänkte jag och åkte förbi och tänkte kollade om någon hade tid att läsa ur felkoden..
En kille släppte frukostmackan mitt i rasten och kommer ut och hjälpte mig kolla och som tur var det bara dålig rening i katten direkt vid kallstart!
bara hoppa in och blåsa ner med ett brett flin på läpparna, blir bara mer och mer nöjd ju mer jag kör den, 300mil på en och en halv månad nu!
En kille släppte frukostmackan mitt i rasten och kommer ut och hjälpte mig kolla och som tur var det bara dålig rening i katten direkt vid kallstart!
bara hoppa in och blåsa ner med ett brett flin på läpparna, blir bara mer och mer nöjd ju mer jag kör den, 300mil på en och en halv månad nu!