Erfarenheter av Kuga?
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Erfarenheter av Kuga?
Finns det någon som kör Kuga här? En sökning ger nästan pinsamt lite...
Jag är lite fundersam på om det kan vara ett alternativ till ny bruksbil så småningom. Helst "nya" dieselmotorn på c:a 160 hk men erfarenheter av andra maskiner är också intressant. Det vore i alla fall kul att veta vad ni tycker om bilen... ;-)
/Gustaf
Jag är lite fundersam på om det kan vara ett alternativ till ny bruksbil så småningom. Helst "nya" dieselmotorn på c:a 160 hk men erfarenheter av andra maskiner är också intressant. Det vore i alla fall kul att veta vad ni tycker om bilen... ;-)
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
- therealpinto
- Legend
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Kontakt:
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
Nu har jag provkört en sväng i alla fall, en Titanium med automat. Keyless go var ju smidigt, och när jag hittade inställningen till styrningen och tog bort komfortläget så blev det rätt bra. Lite ovant förstås att gå till en ganska hög bil men det funkar.
Mina största dubier är utrymmet. Van vid Mondeo kändes baksäte och bagage rätt trångt. Det är värt att fundera på...
/Gustaf
Mina största dubier är utrymmet. Van vid Mondeo kändes baksäte och bagage rätt trångt. Det är värt att fundera på...
/Gustaf
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
Jo, smarta golvfack men jag inser att jag är en sucker för utrymme ;-) Jag skulle behöva lite mer tid att kolla hur jag får plats. Det händer ju att jag släpar runt på en rejsbil och det är bra om det går in två dragracingslicks och lite verktyg.
Det är verkligen synd att Ford inte har en "Mondeo Outback" eller i alla fall 4x4. Då hade valet varit enkelt. Nu måste jag prova andra märken för att hitta en vettigt prissatt 4x4 kombi. Subaru Legacy och Skoda Suberb står på tur. Inte riktigt jämförbara med Kuga förstås eftersom de är större men det är ju just storleken som är grejen...
/Gustaf
Det är verkligen synd att Ford inte har en "Mondeo Outback" eller i alla fall 4x4. Då hade valet varit enkelt. Nu måste jag prova andra märken för att hitta en vettigt prissatt 4x4 kombi. Subaru Legacy och Skoda Suberb står på tur. Inte riktigt jämförbara med Kuga förstås eftersom de är större men det är ju just storleken som är grejen...
/Gustaf
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
Jag lyfter detta igen. Kuga kändes spontant för liten för mig/oss men den gör kanske comeback. Finns det fler som bruksar Kuga nu?
Det jag främst vill ha erfarenheter på är hur ni uppfattar värme nu i minus jättemycket (helst diesel, med dieselvärmare), och hur utrymmena funkar - speciellt om ni skjutsar barn med bältesstol.
/Gustaf
Det jag främst vill ha erfarenheter på är hur ni uppfattar värme nu i minus jättemycket (helst diesel, med dieselvärmare), och hur utrymmena funkar - speciellt om ni skjutsar barn med bältesstol.
/Gustaf
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
Hej!
Det blir trångt med bilbarnstol, jag valde Mondeo istället nu när det var dags att byta bort S-Maxen (som jag var jättenöjd med) men det kommer vad jag vet inte någon annan bil med 4x4 tyvärr. :-(
/Fredrik
Det blir trångt med bilbarnstol, jag valde Mondeo istället nu när det var dags att byta bort S-Maxen (som jag var jättenöjd med) men det kommer vad jag vet inte någon annan bil med 4x4 tyvärr. :-(
/Fredrik
therealpinto skrev:Jag lyfter detta igen. Kuga kändes spontant för liten för mig/oss men den gör kanske comeback. Finns det fler som bruksar Kuga nu?
/Gustaf