Vintern närmar sig och med den, första beställningen utav vinterdäck.
Fick pris från min fordhandlare på ca 3600kr/st för nokiadäck som passar till orginalfälgarna. Kommer bli dyrt detta, men kanske att han kan göra lite på priset.
Perrko skrev:Vintern närmar sig och med den, första beställningen utav vinterdäck.
Fick pris från min fordhandlare på ca 3600kr/st för nokiadäck som passar till orginalfälgarna. Kommer bli dyrt detta, men kanske att han kan göra lite på priset.
Perrko skrev:Vintern närmar sig och med den, första beställningen utav vinterdäck.
köpte hoss motorcentrum i eskilstuna 17" ford fälg + pirelli sottozero, för mig det vart ca. 15KKR
Jag har just WR G2.
De är bland dem bästa däcken när vinter är som den var 2008 och 2007 dvs runt noll grader och nästan ingen snö alls.
Det var därför jag köpte dem också, med förhoppning att vintern skulle vara likadan.
Men förra året var den snörik och då är dessa ganska dåliga både enligt mig och alla däcktester jag sett.
Men, man kör kanske 5 månader per år på vinterdäck och under den tiden blir det inte mycket snökörning sammanlagt.
Så de är ändå en bra kompromiss, i alla fall om man bor som jag i en storstad.
Jag såg fel, trodde det där var Nokian R och inte WR. Det är såklart R jag rekomenderar. Alltid i topp bland friktionsdäcken. Dubbade 19" finns såklart det me, men än så länge är det inte sesång så det kan vara svårt att hitta i listorna. Hakka7 satt på pressbilens orginalfälgar på Svenska rallyt och det fungerade kanon enligt de som körde bilen.