Ford Focus RS mk2 2009
-
Perrko
- Erfaren
- Namn: Per T
- Kör: Focus RS mkII
KanonC skrev:Jag såg fel, trodde det där var Nokian R och inte WR. Det är såklart R jag rekomenderar. Alltid i topp bland friktionsdäcken. Dubbade 19" finns såklart det me, men än så länge är det inte sesång så det kan vara svårt att hitta i listorna. Hakka7 satt på pressbilens orginalfälgar på Svenska rallyt och det fungerade kanon enligt de som körde bilen.
mvh C
Får höra med min säljare så att det verkligen var dubbdäck han grävt fram.
Blir nice som fan med mina orginalfälgar till vinterdäcken och sen svartlackade orginalfälgar till sommaren, plus kanske svartlackade huvgälar också
-
Gibson75
- Erfaren
- Namn: Bauer
- Kör: Focus RS
Jag har 19” vita originalfälgar med dubbfria vinterdäck Nokian Hakka R 235/35R/19, och 19” mattsvarta originalfälgar till sommaren, samt svartlackerade huvgälar.Perrko skrev:Kanon.
Får höra med min säljare så att det verkligen var dubbdäck han grävt fram.
Blir nice som fan med mina orginalfälgar till vinterdäcken och sen svartlackade orginalfälgar till sommaren, plus kanske svartlackade huvgälar också.
-
Perrko
- Erfaren
Nice!Gibson75 skrev:Jag har 19” vita originalfälgar med dubbfria vinterdäck Nokian Hakka R 235/35R/19, och 19” mattsvarta originalfälgar till sommaren, samt svartlackerade huvgälar.
Fast jag tror jag ska ha typ pianolack så att fälgarna följer resten av de svarta detaljerna på bilen.
Dock är ju mattsvarta fälgar snyggt satan!
- root
- Veteran
- Namn: Ulf Skogström
- Kör: Focus RS mk3 -16, Focus RS mk2 -09, Volvo 855 -94
- Medlemsnummer: 21
Ok.Staffe skrev:Ska dubbelkolla detta, men det ska vara "orginal" däcket som jag förhandlat fram pris på.
Återkommer!
Denna post har info hur du kollar om det är ett 'riktigt' orginaldäck.
http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... count=2510
/ulf
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
Hörrni, det finns en viktig konstruktionsmiss på våra bilar som äventyrar säkerheten!
Tvärbalken fram håller på att lossna
Den skruvas fast med 4 skruvar.
På min bil hade en skuv fallit bort helt och de andra 3 var lösa
Och det har inget med "måndagsexemplar" att göra, snarare med Fords usla kvalitet.
Det finns nämligen en kampanj, kod 0U328, men den begränsas av Ford till RS500,
vilket är oförståeligt eftersom det är exakt samma konstruktion på båda!
Jag fick såklart nya skruvar + monteringspasta på garanti.
Det tycker jag alla borde kräva att få gjort. Så här ser det ut (höger sida sett framifrån):

Samtidigt fick jag reda på att alla delar från RS500 är tillgängliga, men till tokiga priser, t.ex.
bränslepump 10.000 kr, downpipe 8000 kr, IC 20.000 kr, bromsbelägg fram 2700 kr
Tvärbalken fram håller på att lossna
På min bil hade en skuv fallit bort helt och de andra 3 var lösa
Och det har inget med "måndagsexemplar" att göra, snarare med Fords usla kvalitet.
Det finns nämligen en kampanj, kod 0U328, men den begränsas av Ford till RS500,
vilket är oförståeligt eftersom det är exakt samma konstruktion på båda!
Jag fick såklart nya skruvar + monteringspasta på garanti.
Det tycker jag alla borde kräva att få gjort. Så här ser det ut (höger sida sett framifrån):

Samtidigt fick jag reda på att alla delar från RS500 är tillgängliga, men till tokiga priser, t.ex.
Megane RS 330 Cup
-
Sedicivalvole
- Erfaren
- Namn: Rickard Heedman
- Kör: Focus RS -09
Då var det ju inte så farligt med £750 för pumpen i England. Någon som har koll på något billigare alternativ??mAbZ skrev: Samtidigt fick jag reda på att alla delar från RS500 är tillgängliga, men till tokiga priser, t.ex.
ICn var ju dyr, kostar väl runt £600. Likaså dp, runt halva priset.
//Rickard
-
race_jocke
- Erfaren
- Namn: Joacim C
- Kör: Focus RS MKII,Impreza wrx sti
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Värstingbromsar till Focus RS

Läs hela artikeln på Bilsport.se => LÄNKFord Focus RS har lovordats för dess köregenskaper, men det behöver inte betyda att utvecklingen stannar där. När det gäller bromsar har Tar-Ox tagit fram två olika kit för ännu bättre bett.
-
Perrko
- Erfaren
En uppsättning orginalfälgar är inlämnade för lackering. Kommer bli svarta.
Senare i veckan ska jag åka och lämna in huvgälarna för svartlackering också.
Hade även inne bilen för att lyssna på ljudet från vänster högtalare bak som jag trodde var skorr pga att något clips inte satt som det skulle. Men det visade sig att det skorrade på båda sidorna och det berodde bara på dålig mottagning och att min hörsel på höger öra inte är riktigt 100 så därför hörde jag bara skorrandet på vänster sida.
Dom kollade samtidigt om jag hade senaste mjukvaran för motorstyrningen, vilket jag hade. Bilen är uttagen i Maj 2010.
Denna koll kostade 350kr.
Senare i veckan ska jag åka och lämna in huvgälarna för svartlackering också.
Hade även inne bilen för att lyssna på ljudet från vänster högtalare bak som jag trodde var skorr pga att något clips inte satt som det skulle. Men det visade sig att det skorrade på båda sidorna och det berodde bara på dålig mottagning och att min hörsel på höger öra inte är riktigt 100 så därför hörde jag bara skorrandet på vänster sida.
Dom kollade samtidigt om jag hade senaste mjukvaran för motorstyrningen, vilket jag hade. Bilen är uttagen i Maj 2010.
Denna koll kostade 350kr.