Ford Focus RS500 2010
-
Johann
- Nybörjare
- Namn: Johann Dijkstra
- Kör: Volvo
Dutch RS500 uses RS type approval. Power is stated as 304HP and the empty weight 1367, normal weight 1467, max weight 1860.Daytona skrev:Min RS500 vägde utan förare och med 1/4 tank 1450 kg
In my country there is one Belgian NATO registered RS500 using a Dutch license plate and this car has not been registered using the normal type approval. Apparently it has been on the scale and weight is stated as being 1560.
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Mer information om den stulna bilen finner Ni här => http://www.tv3.se/ford-focus-rs500-stulen-i-goeteborg
Håll ögon och öron öppna!
/Per-Anders.
Håll ögon och öron öppna!
/Per-Anders.
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Ford Focus RS500: Svartkonst

Läs hela artikeln på Auto Motor & Sport => LÄNKSenaste generationen Focus RS är tidernas vassaste och mest underhållande GTI. Går den verkligen att överträffa? Ford har gjort ett försök...
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Enligt helt obekräftade rykten från folk som INTE är i branchen så verkar det som om den i Gtbrg stulna RS500an inte kommer bli uppfunnen. Jag hoppas verkligen de hittar den endå! Ett annat obekräftat rykte berättar att en annan av de tio kanske kommer exporteras. Detta innebär alltså, om ryktena stämmer, att det bara kommer finnas 8 Svensksålda RS500 i Sverige. Huga!
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- C
- Legend
Har du fått din redan? Gött isåfall!Daytona skrev:En kommer att bli sänkt med hjälp av ett KW V3 kit och hårt körd på ringen bla.....Det kommer att bli kul!:D
Glöm inte bilder på kitet och en utförlig före och efter rapport!
mvh C
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- Niding
- Veteran
- Namn: Björn O
- Kör: Mondeo 2.0T 2016 & Focus RS MkII 2010
- Medlemsnummer: 707
Tycker du borde vända dig till polisen med det du vet, vare sig det är bekräftade eller obekräftade rykten. Faktum kvarstår att nån blivit av med sin bil och kanske hoppas att återfå den och du sitter ev. på fakta om det hela.C skrev:Enligt helt obekräftade rykten från folk som INTE är i branchen så verkar det som om den i Gtbrg stulna RS500an inte kommer bli uppfunnen. Jag hoppas verkligen de hittar den endå! Ett annat obekräftat rykte berättar att en annan av de tio kanske kommer exporteras. Detta innebär alltså, om ryktena stämmer, att det bara kommer finnas 8 Svensksålda RS500 i Sverige. Huga!
- C
- Legend
Inte riktigt. Polisen vet redan om att de själva tror att den inte återfinns för det är de själva som berättat det när en vänn till mig frågade där nere. Det har gått för lång tid. Hoppas som sagt att de hittar den endå, e ju skittråkigt det där. Om själva bilen vet jag nada. Varför skulle jag inte ringa polisen om jag visste något? E ju inte direkt smart att inte ringa polisen men skriva det på ett internetforum om man har något nytt att komma med som kan göra att bilen kommer tillbaka.Niding skrev:Tycker du borde vända dig till polisen med det du vet, vare sig det är bekräftade eller obekräftade rykten. Faktum kvarstår att nån blivit av med sin bil och kanske hoppas att återfå den och du sitter ev. på fakta om det hela.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
Daytona
- Erfaren
- Namn: Charlie Strömnes
- Kör: RS500
Japp, den dök upp här i Gävle den 8 oktober. Fick den levererad, hör och häpna, som lite plåster på såren efter all väntan.....C skrev:Har du fått din redan? Gött isåfall!
Glöm inte bilder på kitet och en utförlig före och efter rapport!Vi syns nog snarare än du anar Charlie!
mvh C
Vi syns nog snarare än du anar Charlie!
- C
- Legend
Det låter ju som om de försöker ge bra service, känns ju bra ju!Daytona skrev:Japp, den dök upp här i Gävle den 8 oktober. Fick den levererad, hör och häpna, som lite plåster på såren efter all väntan.....
Vi syns nog snarare än du anar Charlie!![]()
Låter spännande....
Jag försöker få ihop det med tid för en resa upp till er i Gävle. Förhoppningsvis innom tre veckor eller så. Så så spännande e det kanske inte.. Eller? ;-)
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS