Ford Focus RS500 2010

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Johann
Nybörjare
Namn: Johann Dijkstra
Kör: Volvo

Inlägg av Johann »

Daytona skrev:Min RS500 vägde utan förare och med 1/4 tank 1450 kg
Dutch RS500 uses RS type approval. Power is stated as 304HP and the empty weight 1367, normal weight 1467, max weight 1860.

In my country there is one Belgian NATO registered RS500 using a Dutch license plate and this car has not been registered using the normal type approval. Apparently it has been on the scale and weight is stated as being 1560.

Användarvisningsbild
Niding
Veteran
Namn: Björn O
Kör: Mondeo 2.0T 2016 & Focus RS MkII 2010
Medlemsnummer: 707

Inlägg av Niding »

Efter att just ha slentrian tittat på Efterlyst, nån här som skulle ha haft RS500'n som vart stulen i hamnen i GBG ??
Tråkigt är det iaf och skulle väl kanske inte helt oväntat vara ett insider jobb ?

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

Mer information om den stulna bilen finner Ni här => http://www.tv3.se/ford-focus-rs500-stulen-i-goeteborg

Håll ögon och öron öppna!

/Per-Anders.

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Ford Focus RS500: Svartkonst

Inlägg av Focus RS »

Bild
Senaste generationen Focus RS är tidernas vassaste och mest underhållande GTI. Går den verkligen att överträffa? Ford har gjort ett försök...
Läs hela artikeln på Auto Motor & Sport => LÄNK

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

Det kommer flrhoppningsvis nya reportage om RS500 snart från de Svenska tidningarna. TV borde troligtvis vara först om jag får gissa.
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

Enligt helt obekräftade rykten från folk som INTE är i branchen så verkar det som om den i Gtbrg stulna RS500an inte kommer bli uppfunnen. Jag hoppas verkligen de hittar den endå! Ett annat obekräftat rykte berättar att en annan av de tio kanske kommer exporteras. Detta innebär alltså, om ryktena stämmer, att det bara kommer finnas 8 Svensksålda RS500 i Sverige. Huga!

X-ordis FMCS

Daytona
Erfaren
Namn: Charlie Strömnes
Kör: RS500

Inlägg av Daytona »

En kommer att bli sänkt med hjälp av ett KW V3 kit och hårt körd på ringen bla..... ;) Det kommer att bli kul!:D

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

Daytona skrev:En kommer att bli sänkt med hjälp av ett KW V3 kit och hårt körd på ringen bla..... ;) Det kommer att bli kul!:D
Har du fått din redan? Gött isåfall!
Glöm inte bilder på kitet och en utförlig före och efter rapport! ;) Vi syns nog snarare än du anar Charlie! ;)

mvh C

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
Niding
Veteran

Inlägg av Niding »

C skrev:Enligt helt obekräftade rykten från folk som INTE är i branchen så verkar det som om den i Gtbrg stulna RS500an inte kommer bli uppfunnen. Jag hoppas verkligen de hittar den endå! Ett annat obekräftat rykte berättar att en annan av de tio kanske kommer exporteras. Detta innebär alltså, om ryktena stämmer, att det bara kommer finnas 8 Svensksålda RS500 i Sverige. Huga!
Tycker du borde vända dig till polisen med det du vet, vare sig det är bekräftade eller obekräftade rykten. Faktum kvarstår att nån blivit av med sin bil och kanske hoppas att återfå den och du sitter ev. på fakta om det hela.

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

Niding skrev:Tycker du borde vända dig till polisen med det du vet, vare sig det är bekräftade eller obekräftade rykten. Faktum kvarstår att nån blivit av med sin bil och kanske hoppas att återfå den och du sitter ev. på fakta om det hela.
Inte riktigt. Polisen vet redan om att de själva tror att den inte återfinns för det är de själva som berättat det när en vänn till mig frågade där nere. Det har gått för lång tid. Hoppas som sagt att de hittar den endå, e ju skittråkigt det där. Om själva bilen vet jag nada. Varför skulle jag inte ringa polisen om jag visste något? E ju inte direkt smart att inte ringa polisen men skriva det på ett internetforum om man har något nytt att komma med som kan göra att bilen kommer tillbaka.

X-ordis FMCS

Daytona
Erfaren

Inlägg av Daytona »

C skrev:Har du fått din redan? Gött isåfall!
Glöm inte bilder på kitet och en utförlig före och efter rapport! ;) Vi syns nog snarare än du anar Charlie! ;)

mvh C
Japp, den dök upp här i Gävle den 8 oktober. Fick den levererad, hör och häpna, som lite plåster på såren efter all väntan.....

Vi syns nog snarare än du anar Charlie! ;) :confused: Låter spännande....

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

Daytona skrev:Japp, den dök upp här i Gävle den 8 oktober. Fick den levererad, hör och häpna, som lite plåster på såren efter all väntan.....

Det låter ju som om de försöker ge bra service, känns ju bra ju! :)

Jag försöker få ihop det med tid för en resa upp till er i Gävle. Förhoppningsvis innom tre veckor eller så. Så så spännande e det kanske inte.. Eller? ;-)

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
Niding
Veteran

Inlägg av Niding »

Daytona skrev:Japp, den dök upp här i Gävle den 8 oktober. Fick den levererad, hör och häpna, som lite plåster på såren efter all väntan.....

Gissar att det var din som kom från Upplands Motor här i Uppsala då ?

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

Niding skrev:Gissar att det var din som kom från Upplands Motor här i Uppsala då ?
Det har jag för mig ja. Skönt att den är framme nu, med rätt utseende och allt. Ska bli kul att fightas på banorna mot denna bilen nästa år!

mvh C

X-ordis FMCS

Daytona
Erfaren

Inlägg av Daytona »

Niding skrev:Gissar att det var din som kom från Upplands Motor här i Uppsala då ?

Stämmer! Bräcken på UM gjorde trots allt ett kanonjobb!

Skriv svar