Ford Focus RS mk2 2009
- MikaelST
- Veteran
- Namn: Mikael norén
- Kör: Focus mk3 1.5 st line, Tidigare:Focus RS Mk2
Jupp & den vita ses nog dagligen utanför teamsportia.v2_ skrev:Har sett den från Vännäs från håll. Tror det även ska finnas en i Ersmark(vit). Men känner ingen av dom, man kan ju inte bara åka förbi och knacka på
Jag brukar ha min nere vid ryd's glas men inte nu under vintern, körs bara några gånger i månaden.
Inga problem att åka fort på våra norrlandsvägar även vintertid (dubbfritt)
Tycker att det säger en hel del om ESP mm. när den spöade golfen med 4-drift på isbanan med 4 sec.
Bilen går som på räls.
Går som på räls på asfalt/betong
Senaste banåkningen i åmsele så hade jag två lättade & påkostade bilar före mig en M3:a & en porsche
Så som standard så räcker bilen grymt långt.
men Autotech's steg1 gör den ännu roligare =)
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Jag kör dessa:jimmie skrev:Finns det nån här som kan intyga några bra fälgar för R-däck?
Dem ska så klart inte ta i nånstans och inte ändra bilens köregenskaper.
(ej original då dom är så fula..)
Även vilken dimension som funkar bäst.
Vi kanske är flera som vill köpa en uppsättning och kan försöka göra ett billigare gruppköp?
Undrar även om det finns några pålitliga coilovers då jag upplevde bilen lite svampig på nurburgring.
OZ Racing alleggerita 8x17" ET:55. Går att köra 225-235 breda däck på dessa. Tror det finns 8x18" ET55 me om det är trevligare att ha men dessa har jag inte testat så jag vet inte om de passar till 100% elelr inte. 17":arna fram tar bara i en liten plåthållare som man böjer till med en polygrip på 5 seckunder.
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- dibbe
- Erfaren
- Namn: Stefan Karlsson
- Kör: Focus RS mkII
Hejjimmie skrev:Finns det nån här som kan intyga några bra fälgar för R-däck?
Dem ska så klart inte ta i nånstans och inte ändra bilens köregenskaper.
(ej original då dom är så fula..)
Även vilken dimension som funkar bäst.
Vi kanske är flera som vill köpa en uppsättning och kan försöka göra ett billigare gruppköp?
Undrar även om det finns några pålitliga coilovers då jag upplevde bilen lite svampig på nurburgring.
Är också intresserad av att köpa banfälgar. Jag hade väl tänkt mig 18" iom att det blir big brake kit så småningom och jag vet inte om det går med 17 då..? Har kollat runt en hel del och jag har inte hittat nått klockrent alternativ tycker jag.
-
jimmie
- Erfaren
- Namn: jimmie eklöf
- Kör: focus RS
dibbe skrev:Hej
Är också intresserad av att köpa banfälgar. Jag hade väl tänkt mig 18" iom att det blir big brake kit så småningom och jag vet inte om det går med 17 då..? Har kollat runt en hel del och jag har inte hittat nått klockrent alternativ tycker jag.
Okej va roligt! Jag kommer nog köra på 17".
Dock är jag rätt kluven på vilka jag ska ha. hittade lite andra OZ som enligt säljaren SKA passa RS.. Men det har ju varit lite dispyter kring detta. Men jag avvaktar ett tag och ser om kanske flera hakar på?
Vet ej hur många man behöver vara för att ens fråga om billigare gruppköp?
Skulle kunna göra en egen post ang detta om intresset ökar.
-
jimmie
- Erfaren
- Namn: jimmie eklöf
- Kör: focus RS
Någon föresten som har koll på om dessa är bra och bolt on?
http://j-w-racing.co.uk/product.php/720 ... cus_mk2_rs
http://j-w-racing.co.uk/product.php/720 ... cus_mk2_rs
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
jimmie skrev:Okej va roligt! Jag kommer nog köra på 17".
Dock är jag rätt kluven på vilka jag ska ha. hittade lite andra OZ som enligt säljaren SKA passa RS.. Men det har ju varit lite dispyter kring detta. Men jag avvaktar ett tag och ser om kanske flera hakar på?
Vet ej hur många man behöver vara för att ens fråga om billigare gruppköp?
Skulle kunna göra en egen post ang detta om intresset ökar.
De fälgarna dom jag rekomenderade är de enda från Oz som ger rätt spårvidd. Om du inte vill betala för splitfälgar.
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS