Ford Focus RS mk2 2009
- dannemare
- Erfaren
- Namn: Frederik Dannemare
- Kör: RS MKII, ATM420
- Kontakt:
Evo magazine
En liten teaser: http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... video.html
-
Dansken
- Nybörjare
- Namn: Henrik V
- Kör: Porsche 911 GT3
http://www.sportauto-online.de/supertes ... _tab=videoDaytona skrev:Har någon koll på Horst von Saurma och Sport autos körning av RS'en på Nürburgring (8,26) med farter på olika avsnitt! Skulle va kul att ha koll på det inför ringenresan så man får svart på vitt hur frånåkt man är egentligen.....
Klicka på fliken "Wertungen"
Trevlig resa
-
Daytona
- Erfaren
- Namn: Charlie Strömnes
- Kör: RS500
Precis vad jag sökte, tackDansken skrev:http://www.sportauto-online.de/supertes ... _tab=video
Klicka på fliken "Wertungen"
Trevlig resa
-
race_jocke
- Erfaren
- Namn: Joacim C
- Kör: Focus RS MKII,Impreza wrx sti
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Vet att jag läst om en italiensk firma som sålde just ett system i titan till RS:en. Deras specialitet var system till Ferrari och Lamborghini. Tror jag läste om det på RSOC eller Passionford. Sedan lär ju Pat på Primary Designs kunna förse dig med ett sådant, men det lär ju kosta mucho mucho...C skrev:Jag har inte letat med ljus och lykta själv men har någon sett om det finns titan catback någonstanns?
mvh C
- freddej
- Erfaren
- Namn: Fredrik Jonsson
- Kör: Focus RS MkII FW
Det italienska system som nämms här ovan är nog troligtvis Tubi.
Dom gör exklusiva system (ofta i titan) till exklusiva bilar typ Ferrari, Lambo, AM, Porsche och..Ford;)
Till Ford finns två modeller ett till GT och ett till RS, dock är RS modellen i rostfritt.
Jag va i kontakt med scuderiasystems i england som är återförsäljare åt Tubi angående ett sånt här system, priset jag då fick var 1130pund+vat (17,5%) frakten till sverige skulle gå på 115pund.
Dom ljudklipp jag hört på en RS500 med ett sånt här system låter jäkligt skönt:)
Dom gör exklusiva system (ofta i titan) till exklusiva bilar typ Ferrari, Lambo, AM, Porsche och..Ford;)
Till Ford finns två modeller ett till GT och ett till RS, dock är RS modellen i rostfritt.
Jag va i kontakt med scuderiasystems i england som är återförsäljare åt Tubi angående ett sånt här system, priset jag då fick var 1130pund+vat (17,5%) frakten till sverige skulle gå på 115pund.
Dom ljudklipp jag hört på en RS500 med ett sånt här system låter jäkligt skönt:)
-
Maffa
- Erfaren
- Namn: Marcus Olsson
- Kör: Ford focus RS 10
Är det någon som har ett "vinande" ljud i sin rs när dom kör i sportläget i upp till 30 km/h~ på 1, 2'an?
Va inne hos Ford och en mekaniker åkte med, han bad mig ändra till komfort läget och då försvann ljudet. Han sa att det hade hänt tidigare på en focus och att dom då inte gjorde någe åt det, men dom skulle kolla på det.
Har åter igen fått tillbaka knarret på passagerar sidan när man öppnar dörren, dom skulle titta på det också.
Va inne hos Ford och en mekaniker åkte med, han bad mig ändra till komfort läget och då försvann ljudet. Han sa att det hade hänt tidigare på en focus och att dom då inte gjorde någe åt det, men dom skulle kolla på det.
Har åter igen fått tillbaka knarret på passagerar sidan när man öppnar dörren, dom skulle titta på det också.
-
race_jocke
- Erfaren
- Namn: Joacim C
- Kör: Focus RS MKII,Impreza wrx sti
http://www.mountunestore.comC skrev:Jag har inte letat med ljus och lykta själv men har någon sett om det finns titan catback någonstanns?
mvh C
här kan du köpa de
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
Hörni, spärrlåsknappen som sitter ovanför handtaget på insidan av dörren:
när den trycks in på förarsidan så låses båda dörrarna och motsvande knapp i passagerardörren trycks också automatiskt in.
Medan spärrlåset är på:
- öppnas förardörren från insidan så låses båda dörrarna upp och knappar i båda dörrar går up.
- öppnas passagerardörren från insidan så blir spärrlåset fortfarande på i båda dörrarna (ingen knapp går upp)
Ska det vara så? Verkar inte särskilt logiskt..
när den trycks in på förarsidan så låses båda dörrarna och motsvande knapp i passagerardörren trycks också automatiskt in.
Medan spärrlåset är på:
- öppnas förardörren från insidan så låses båda dörrarna upp och knappar i båda dörrar går up.
- öppnas passagerardörren från insidan så blir spärrlåset fortfarande på i båda dörrarna (ingen knapp går upp)
Ska det vara så? Verkar inte särskilt logiskt..
Megane RS 330 Cup
-
Perrko
- Erfaren
- Namn: Per T
- Kör: Focus RS mkII
Maffa skrev:Är det någon som har ett "vinande" ljud i sin rs när dom kör i sportläget i upp till 30 km/h~ på 1, 2'an?
Tror att det du hör är servopumpen.
I england iaf så kallar dom det för whale song har jag för mig.
Ska inte vara något farligt, bara pumpen som arbetar väldigt mycket i just sportläget.