Ford Focus RS mk2 2009

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
dannemare
Erfaren
Namn: Frederik Dannemare
Kör: RS MKII, ATM420
Kontakt:

Evo magazine

Inlägg av dannemare »

Dansken
Nybörjare
Namn: Henrik V
Kör: Porsche 911 GT3

Inlägg av Dansken »

Daytona skrev:Har någon koll på Horst von Saurma och Sport autos körning av RS'en på Nürburgring (8,26) med farter på olika avsnitt! Skulle va kul att ha koll på det inför ringenresan så man får svart på vitt hur frånåkt man är egentligen.....
http://www.sportauto-online.de/supertes ... _tab=video

Klicka på fliken "Wertungen"

Trevlig resa :)

Daytona
Erfaren
Namn: Charlie Strömnes
Kör: RS500

Inlägg av Daytona »

Dansken skrev:http://www.sportauto-online.de/supertes ... _tab=video

Klicka på fliken "Wertungen"

Trevlig resa :)
Precis vad jag sökte, tack :)

race_jocke
Erfaren
Namn: Joacim C
Kör: Focus RS MKII,Impreza wrx sti

Inlägg av race_jocke »

hängde på mitt blueflame cat-back på RS:en idag och de är 4kg lättare än orginalet som vägde 21,5kg för den som vill veta de

Användarvisningsbild
dibbe
Erfaren
Namn: Stefan Karlsson
Kör: Focus RS mkII

Inlägg av dibbe »

Trevligt! Hoppas det låter bra också. Själv väntar jag på mitt turbo back scorpion system som jag hoppas dyker upp snart. Vore ju trevligt med lite bantning på det också.

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

Jag har inte letat med ljus och lykta själv men har någon sett om det finns titan catback någonstanns?

mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Yamdan
Veteran
Namn: Daniel Palmqvist
Kör: Focus RS 2010

Inlägg av Yamdan »

C skrev:Jag har inte letat med ljus och lykta själv men har någon sett om det finns titan catback någonstanns?

mvh C
Tror inte du lär hitta någon tyvärr... Alldeles för dyrt för våra bilar..
Finns för få som kan tänka sig lägga så pass mkt pengar som ett titansystem kostar till vår bil.

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

C skrev:Jag har inte letat med ljus och lykta själv men har någon sett om det finns titan catback någonstanns?

mvh C
Vet att jag läst om en italiensk firma som sålde just ett system i titan till RS:en. Deras specialitet var system till Ferrari och Lamborghini. Tror jag läste om det på RSOC eller Passionford. Sedan lär ju Pat på Primary Designs kunna förse dig med ett sådant, men det lär ju kosta mucho mucho... ;)

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

Låter som det är smartare å låta en svensk firma ta hand om det när det e dags då..
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
freddej
Erfaren
Namn: Fredrik Jonsson
Kör: Focus RS MkII FW

Inlägg av freddej »

Det italienska system som nämms här ovan är nog troligtvis Tubi.
Dom gör exklusiva system (ofta i titan) till exklusiva bilar typ Ferrari, Lambo, AM, Porsche och..Ford;)
Till Ford finns två modeller ett till GT och ett till RS, dock är RS modellen i rostfritt.
Jag va i kontakt med scuderiasystems i england som är återförsäljare åt Tubi angående ett sånt här system, priset jag då fick var 1130pund+vat (17,5%) frakten till sverige skulle gå på 115pund.
Dom ljudklipp jag hört på en RS500 med ett sånt här system låter jäkligt skönt:)

Maffa
Erfaren
Namn: Marcus Olsson
Kör: Ford focus RS 10

Inlägg av Maffa »

Är det någon som har ett "vinande" ljud i sin rs när dom kör i sportläget i upp till 30 km/h~ på 1, 2'an?

Va inne hos Ford och en mekaniker åkte med, han bad mig ändra till komfort läget och då försvann ljudet. Han sa att det hade hänt tidigare på en focus och att dom då inte gjorde någe åt det, men dom skulle kolla på det.

Har åter igen fått tillbaka knarret på passagerar sidan när man öppnar dörren, dom skulle titta på det också.

race_jocke
Erfaren
Namn: Joacim C
Kör: Focus RS MKII,Impreza wrx sti

Inlägg av race_jocke »

mvh C
http://www.mountunestore.com

här kan du köpa de

Användarvisningsbild
freddej
Erfaren
Namn: Fredrik Jonsson
Kör: Focus RS MkII FW

Inlägg av freddej »

Rätta mig om jag har fel men det är väl bara utblåsen som man kan beställa i titan finish, inte hela avgaset. Om dom nu inte har nått i sitt racingsortiment?

Användarvisningsbild
mAbZ
Veteran
Namn: Martin B.
Kör: Megane RS 330 Cup

Inlägg av mAbZ »

Hörni, spärrlåsknappen som sitter ovanför handtaget på insidan av dörren:
när den trycks in på förarsidan så låses båda dörrarna och motsvande knapp i passagerardörren trycks också automatiskt in.

Medan spärrlåset är på:
- öppnas förardörren från insidan så låses båda dörrarna upp och knappar i båda dörrar går up.
- öppnas passagerardörren från insidan så blir spärrlåset fortfarande på i båda dörrarna (ingen knapp går upp)

Ska det vara så? Verkar inte särskilt logiskt..
Megane RS 330 Cup

Perrko
Erfaren
Namn: Per T
Kör: Focus RS mkII

Inlägg av Perrko »

Maffa skrev:Är det någon som har ett "vinande" ljud i sin rs när dom kör i sportläget i upp till 30 km/h~ på 1, 2'an?

Va inne hos Ford och en mekaniker åkte med, han bad mig ändra till komfort läget och då försvann ljudet. Han sa att det hade hänt tidigare på en focus och att dom då inte gjorde någe åt det, men dom skulle kolla på det.

Har åter igen fått tillbaka knarret på passagerar sidan när man öppnar dörren, dom skulle titta på det också.

Tror att det du hör är servopumpen.
I england iaf så kallar dom det för whale song har jag för mig.
Ska inte vara något farligt, bara pumpen som arbetar väldigt mycket i just sportläget.

Skriv svar