Ford Focus RS mk2 2009
-
race_jocke
- Erfaren
- Namn: Joacim C
- Kör: Focus RS MKII,Impreza wrx sti
- freddej
- Erfaren
- Namn: Fredrik Jonsson
- Kör: Focus RS MkII FW
På deras hemsida finns i alla fall inget komplett catback i titan bara ett val för vilka utblås man vill ha.
Citat från hemsidan.
"The twin-tailpipes feature a laser-etched Mountune Performance logo, and are available in a stainless, ceramic black and titanium finish.
Please select your preferred trim finish at the time of order"
Om ett komplett catback i titan bara hade kostat 300 pund mer än ett i rostfritt hade det varit extremt billigt.
Så det är bara för utblåsen tyvärr.
Citat från hemsidan.
"The twin-tailpipes feature a laser-etched Mountune Performance logo, and are available in a stainless, ceramic black and titanium finish.
Please select your preferred trim finish at the time of order"
Om ett komplett catback i titan bara hade kostat 300 pund mer än ett i rostfritt hade det varit extremt billigt.
Så det är bara för utblåsen tyvärr.
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Det är bara whale songen. Vidare så låter både turbo och dumpen rätt mycket på låg last fast lite högre hastigheter oxå. Även detta kan missuppfattas som ett vinande ljud som man tycker inte ska vara där men som e "helt naturligt" och inge konstigt.Maffa skrev:Är det någon som har ett "vinande" ljud i sin rs när dom kör i sportläget i upp till 30 km/h~ på 1, 2'an?
Va inne hos Ford och en mekaniker åkte med, han bad mig ändra till komfort läget och då försvann ljudet. Han sa att det hade hänt tidigare på en focus och att dom då inte gjorde någe åt det, men dom skulle kolla på det.
Har åter igen fått tillbaka knarret på passagerar sidan när man öppnar dörren, dom skulle titta på det också.
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- Niding
- Veteran
- Namn: Björn O
- Kör: Mondeo 2.0T 2016 & Focus RS MkII 2010
- Medlemsnummer: 707
Den har tröstat mig många mornar när man gått till jobbet i vinterfreddej skrev:Idag var det sista dagen med vinterhjulen på bilen..då va man ju tvungen att åka ut och ta några bilder innan den återgår till oem status:)
Imorrn blir det service samt hjulbyte med fräscht gummi på framhjulen hos upplandsmotor här i uppsala.
[ATTACH]33248[/ATTACH]
[ATTACH]33249[/ATTACH]
Har gjort att suget att åka och stirra på sin egen minskat något..
- Niding
- Veteran
- Namn: Björn O
- Kör: Mondeo 2.0T 2016 & Focus RS MkII 2010
- Medlemsnummer: 707
Den va ute och snurrade i Lördags!freddej skrev:Det är Compomotive MO6 8x18"
Björn: Det e väl dags att ta ut din egen snart (kanske redan är ute)?
Bor du i eller i närheten av Salabacke?
Va bra gött att gasa ur den lite!!
Ska bara polaren köra in sin Golf R lite så vi kan leka ordentligt!!
Bor på "gården" bredvid din parkering så jag ser den på morgonen när jag går till bilen!
- TommyH
- Erfaren
- Namn: Tommy Hellström
- Kör: Focus RS
Hjullager
Kört ca.3700mil med min RS ( på ett år!! ) , igår byttes höger framhjulslager, är det fler som har haft det problemet?
Jag har stänkskydd från SOC som inte klarat vintern, det är stora bitar både i nederkant och sidorna som släppt, mailat dom men inte fått någon respons!
Är det någon som har likadana? Trodde att dom skulle hålla "lite" bättre, satsar nog på att skära till egna istället

Jag har stänkskydd från SOC som inte klarat vintern, det är stora bitar både i nederkant och sidorna som släppt, mailat dom men inte fått någon respons!
Är det någon som har likadana? Trodde att dom skulle hålla "lite" bättre, satsar nog på att skära till egna istället
- VolvoTurbo
- Veteran
- Namn: Peter M
- Kör: Focus RS MkII 2009 Blå
Apropå titan,
hittade en som tillverkar ett komplett 3" avgassystem till RS:n, så jag mailade och frågade lite om viktbesparing och vad kalaset skulle kosta.
Vi tar de goda nyheterna först, vikten:
Slutdämpare original 15,5 kg - titan 6,0 kg
Mittdel original 7,5 kg - titan 3,5 kg
Downpipe original 9,2 kg - titan 3,9 kg
Totalvikt original 32,2 kg - titan 15,15 kg
(nånting är felräknat med titanet här, men det var de uppgifter jag fick, kan ev va katten som inte är medräknad)
Viktbesparing mot original påstår han är 17,1 kg.
Priser:
Komplett men utan downpipe: 2198 €
Downpipe med 200-cellers kat: 1199 €
Downpipe utan kat: 899 €
Video med brrrrrrrum
hittade en som tillverkar ett komplett 3" avgassystem till RS:n, så jag mailade och frågade lite om viktbesparing och vad kalaset skulle kosta.
(nånting är felräknat med titanet här, men det var de uppgifter jag fick, kan ev va katten som inte är medräknad)
Priser:
Video med brrrrrrrum
- freddej
- Erfaren
- Namn: Fredrik Jonsson
- Kör: Focus RS MkII FW
Jahaja då e vi grannar alltså:)Niding skrev:Den va ute och snurrade i Lördags!
Va bra gött att gasa ur den lite!!
Ska bara polaren köra in sin Golf R lite så vi kan leka ordentligt!!
Bor på "gården" bredvid din parkering så jag ser den på morgonen när jag går till bilen!
Vi får ta och åka ut en sväng nån dag.
Så jäkla skönt att få på sommardäcken..skönt att äntligen kunna trycka ur den ordentligt:D
-
Gibson75
- Erfaren
- Namn: Bauer
- Kör: Focus RS
Förutom vikten så låter min Milltek mycket bättre! Snart blir det testpipe ” De Cat Pipe”.VolvoTurbo skrev:Apropå titan,
Priser:
Video med brrrrrrrum