Ford Focus RS mk2 2009
- root
- Veteran
- Namn: Ulf Skogström
- Kör: Focus RS mk3 -16, Focus RS mk2 -09, Volvo 855 -94
- Medlemsnummer: 21
TjabaNiding skrev:Ni som satt dit stänklappar på era bilar, hur gjorde ni i fram !?
Har ni borrat hål och popnitat eller hur har ni fixat biffen !?
Finns inga torx i fram som i bak tyvärr
En torx sitter redan fram men resten har jag borrat.
Följde med lite skruv och plastplugg med hullingar till mina stänkskydd.
Fick sätta några extra plugg i överkant för att stänkskydden vek sig inåt så det
höll på och rycka loss dem när jag backade. Se kort.
Kortet på pluggen är inte exakt dem som följde med men du hajjar vad jag menar.
/ulf
- Bilagor
-
-
- Niding
- Veteran
- Namn: Björn O
- Kör: Mondeo 2.0T 2016 & Focus RS MkII 2010
- Medlemsnummer: 707
Tack!root skrev:Tjaba
En torx sitter redan fram men resten har jag borrat.
Följde med lite skruv och plastplugg med hullingar till mina stänkskydd.
Fick sätta några extra plugg i överkant för att stänkskydden vek sig inåt så det
höll på och rycka loss dem när jag backade. Se kort.
Kortet på pluggen är inte exakt dem som följde med men du hajjar vad jag menar.
/ulf
Vart hittar man sån plastplugg lämpligast!?
Bauhaus eller liknande Arga snickaren ställen !?
-
HasseRS
- Erfaren
- Namn: Hasse Martinsson
- Kör: Ford Focus RS -10
Jag har problem med högtalarna bak, det låter riktigt illa på vissa frekenser, låter som dom sitter löst. Jag vet att det är ett vanligt problem... Men ni andra som har haft samma problem, har ni fått det åtgärdat på garantin????
Jag frågade min återförsäljare, dom sa att Ford inte skulle gå med på att ta det på garantin,, jag tycker det är dåligt på en nästan ny bil..... Nu har jag bara på ljudet fram, så ska det ju inte vara...
Jag frågade min återförsäljare, dom sa att Ford inte skulle gå med på att ta det på garantin,, jag tycker det är dåligt på en nästan ny bil..... Nu har jag bara på ljudet fram, så ska det ju inte vara...
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Nu vet jag inte hur det är med bakhögtalare men jag å några till har haft vad vi trodde var skorrande ljud höger fram i högtalaren, visade sig vara löst efter mjukvaruuppdatering. Fråga mig inte hur bara, det var iallafall inte fysiskt fel på högtalaren. Vet om tre ink mig själv som haft detta.HasseRS skrev:Jag har problem med högtalarna bak, det låter riktigt illa på vissa frekenser, låter som dom sitter löst. Jag vet att det är ett vanligt problem... Men ni andra som har haft samma problem, har ni fått det åtgärdat på garantin????
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- Cossy_Calle
- Legend
- Namn: Carl-Johan Andersson
- Kör: RS Ford
Skulle behöva lite hjälp med min RS 2010. Fick den levererad ny våren 2010 och är väldigt nöjd med bilen.
Men har ett par problem som Hedbergsbil inte tycks kunna reda ut. Varningslampan för motorstyrningen börjar lysa med ett par veckor mellanrum och håller i sig flera dagar för att sedan slockna igen. När detta händer har jag även problem med turbotrycket till och från (slutar mer el mindre att ladda). Helt plötsligt så börjar bilen att fungera som vanligt igen som om inget har hänt. Vad kan detta bero på? Detta är farligt vid exempelvis omköringar då man aldrig riktigt vet om turbon kommer att ladda som vanligt el inte.
Hedbergsbil kan inte finna några fel och menar på att de kan inte lägga ner en massa timmar på ett problem som inte kan framkallas då det uppstår då och då. Börjar bli smått trött på detta
Tack för hjälpen!
Men har ett par problem som Hedbergsbil inte tycks kunna reda ut. Varningslampan för motorstyrningen börjar lysa med ett par veckor mellanrum och håller i sig flera dagar för att sedan slockna igen. När detta händer har jag även problem med turbotrycket till och från (slutar mer el mindre att ladda). Helt plötsligt så börjar bilen att fungera som vanligt igen som om inget har hänt. Vad kan detta bero på? Detta är farligt vid exempelvis omköringar då man aldrig riktigt vet om turbon kommer att ladda som vanligt el inte.
Hedbergsbil kan inte finna några fel och menar på att de kan inte lägga ner en massa timmar på ett problem som inte kan framkallas då det uppstår då och då. Börjar bli smått trött på detta
Tack för hjälpen!