Ford Focus RS mk2 2009
- VolvoTurbo
- Veteran
- Namn: Peter M
- Kör: Focus RS MkII 2009 Blå
Kör du ofta på nån väg som har djupa spår efter lastbilar?BuLLaS skrev:Nån som kan förklara denna snedslitning på däck?
Däcken var dåliga men trodde inte dom var såhär extremt slitna..
Båda däcken såg likadana ut, slitna ner till korden på insidan.
/Andreas
Och ligger och kör mitt i spåret?
Lastbilarnas bredare spår kan göra att insidorna på dina däck ligger och gnager mot den mittre upphöjningen i asfaltspåret.
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Bullas: sådär blir det vid hård körning, speciellt om man gillar att gasa mycket i tighta kurvor, rondeller, korsningar, från låg hastighet. Dvs vid relativt mycket rattutslag jämfört med landsväg. Du kanske har någon halv eller hel grad för mycket toe in men jag tror inte det. Däcket har för lite mönster i mitten så det kanske inte gör så mycket? 460 nm sliter hårt. 
Mvh C
Ps, om man har för lite tryck sliter man in och utsida. Inte bara insida.
Han vet inte vad han pratar om. Team RS som utvecklat bilen rekomenderar 2,6 fram och 2,4 bak i varmtryck. På Mantorp, gelelråsen Lunda och ss fick jag 2,5 fram och 2,6 bak i varmtryck å funka bäst. (jag gillar överstyrt) Tror de var de trycken iallafall. 3,0 e alldeles för mycket, faktiskt för istortsätt alla däck. Fråga de som utvecklar däcken och bilen. De lägger hundatusentals kr på att ta reda på rätt däckstryck. Har en däckshandlare rätt då och de inte?OSSY skrev:Har samma slitage på min bil -09 och 2500mil tror jag kört med för lågt däcktryck kört på ca 2,5kg enligt däckhandlaren bör det vara över 3kg i framdäcken
Mvh C
Ps, om man har för lite tryck sliter man in och utsida. Inte bara insida.
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
pat
- Erfaren
- Namn: Patrik W
- Kör: Focus RS MKII
Samma härMikaelST skrev:Identiskt med mina däck efter en säsongs våldsam körning.
I don´t suffer from beeing insane, I enjoy every minute of it.
>Min bil på Garaget.org<
>Min bil på Garaget.org<
-
Dhermansson
- Erfaren
- Namn: David Hermansson
- Kör: Ford Focus RS MKII
Fick min Rs från Autotech igår, körde på ett steg 1 och en HR sats tills vidare. Riktigt nöjd med att bilen drar på rätt bra genom hela registret nu, ska byta ut de slangarna vid luftburken som kan sinka en lite nu.
Sänkningen gjorde ju endel på utseendet med, blev aningen stummare.
Dock åker jag på en uppsättning nya däck nu då väven börjar kika fram ;P
Ska man köra på Michelin Supersport däcken?
Får bli ett återbesök och kasta på Spridare, IC och avgas när plånboken e fet igen
Får bli ett återbesök och kasta på Spridare, IC och avgas när plånboken e fet igen
-
race_jocke
- Erfaren
- Namn: Joacim C
- Kör: Focus RS MKII,Impreza wrx sti
blev de nån effekt mätning då?Dhermansson skrev:Fick min Rs från Autotech igår, körde på ett steg 1 och en HR sats tills vidare. Riktigt nöjd med att bilen drar på rätt bra genom hela registret nu, ska byta ut de slangarna vid luftburken som kan sinka en lite nu.
- TS Edition
- Erfaren
- Namn: Tobias Sundqvist
- Kör: Ford Focus RS 2010
samma update jag gjorde förra året hos Peter...Bilen går som den borde från fabrik när man fått i steg1 utan dippar mm....körde även på H&R satsen och tycker också det blev precis perfekt! Blir ett nytt besök i september hos Peter för min del...Kan varmt rekomendera som många andra Autotech!...Jag har inte kört någon bana en men kört stundtals rätt så friskt men mina däck ser mycket bra ut än sålänge...bilen har rullat 1200mil nu....Kör 2.5 bar runt om i tryck.
-
Dhermansson
- Erfaren
- Namn: David Hermansson
- Kör: Ford Focus RS MKII