Fiesta ST150 tråden
- Papillon
- Legend
- Inlägg: 2954
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 3:11 pm
- Namn: Johan
- Kör: Audi A4 Ts -07
- Ort: Malmö
- Kontakt:
snygg!
ja det verkar skumt med 3 dämpare, får se vad det blir om det blir, ska kunna åka i bilen utan att störas av avgaset på motorvägen, det är kravet.
fick min rekondad och lackkonserverad idag, blev bra överlag, kan inte begära allt för mycket för en 1000lapp. mina korvfingrar kom med på bilderna också
ja det verkar skumt med 3 dämpare, får se vad det blir om det blir, ska kunna åka i bilen utan att störas av avgaset på motorvägen, det är kravet.
fick min rekondad och lackkonserverad idag, blev bra överlag, kan inte begära allt för mycket för en 1000lapp. mina korvfingrar kom med på bilderna också

- Bilagor
-
-
-
-
//Johan
- old school
- Veteran
- Inlägg: 899
- Blev medlem: fre mar 18, 2005 9:15 pm
- Namn: Kent Andersson
- Kör: Cortina 2000 GT (banbil), Volvo XC70 II T6 Polestar, C30 T5, Cortina 2000 GT -72 (projekt)
- Ort: Helsingborg
- Medlemsnummer: 117

Gott att du vårdar den ömtPapillon skrev:snygg!
ja det verkar skumt med 3 dämpare, får se vad det blir om det blir, ska kunna åka i bilen utan att störas av avgaset på motorvägen, det är kravet.
fick min rekondad och lackkonserverad idag, blev bra överlag, kan inte begära allt för mycket för en 1000lapp. mina korvfingrar kom med på bilderna också

Mix Megapol; radiohistoriens kräkmedel Nr:1
- old school
- Veteran
- Inlägg: 899
- Blev medlem: fre mar 18, 2005 9:15 pm
- Namn: Kent Andersson
- Kör: Cortina 2000 GT (banbil), Volvo XC70 II T6 Polestar, C30 T5, Cortina 2000 GT -72 (projekt)
- Ort: Helsingborg
- Medlemsnummer: 117

Ok, gott. Känns att den är hos rätt ägare.Papillon skrev:Ja man får ju hålla efter grejernanej men det kvittar, är ju ingen utställningsbil, lacken kommer slitas mer iom ja använder bilen var dag så inte lönt att försöka hålla allt för hög nivå, sålänge det inte rostar är jag glad
Mix Megapol; radiohistoriens kräkmedel Nr:1
-
- Erfaren
- Inlägg: 92
- Blev medlem: fre nov 04, 2011 4:38 pm
- Namn: Robert Kviborg
- Kör: Fiesta St150
- Ort: Stockholm
Hej va kul med en st150 tråd då det kan vara lite dött på fiestaclubsweden sidan!rcmike skrev:grattis till fiestan Papillon. visst är den riktigt kul bilen! flexin och KN filer var det första jag gjorde med bilen, efter ca 1 månads körning. minns att det var en klart märkbar effektökning. sen följde eibach sänkning , den blir mycket snyggare och faktiskt mer komfortabel. dessa 2 grejer gör mycket för bilen för en rimlig peng. provade med 10 mm spacer bak men gillade inte hur den uppförde sig på vägen med det. för ca 3 veckor sen kom jag över en uppsättning OZ racing superleggera med ET 35 , vilket betyder att spårvidden ökar ca 35 MM. Å DETTA BLEV ETT LYFT YTTERLIGARE TYCKER JAG ligger ännu bättre på vägen nu. vet att det inte slutar här, kamaxlar eller extraktor grenrör ligger på lut....finns ju så mycket godis till denna bil å den vill så gärna ha det.
Tänkte bara slänga in ett råd angående et på fälgar! Nu vet inte jag om du "rc micke" har sänkt din st? Om du inte har det så fungerar et 35 säkert kalas!
Det gjorde det för mig med och jag har et 38. Men sen sänkte jag min bil visserligen med coilovers och då började strulet! I bak var det inga problem, men i fram fick jag ta bort innerskärmarna och valsa skärmkanterna och inte blev det bättre för det! Fick höja och höja och nu är den nu inte många mm lägre än om man hade använt vanliga sänkfjädrar! Och det tar i fortfarande ibland vid större ojämnheter! Har inte läst om ni har 17" på era fälgar men antar det, annars kan ni glömma allt jag skrivit!:Odd:
Mvh Robban
- Papillon
- Legend
- Inlägg: 2954
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 3:11 pm
- Namn: Johan
- Kör: Audi A4 Ts -07
- Ort: Malmö
- Kontakt:
Där ser man, vad har du för fälgbredd och däckdimension?
Kopplade in AUX till stereon idag, köpte kabelsats med artnr 1426121 på ford. Blev dock förvånad när jag plocka ut stereon för där satt redan kabeln men jag kan inte hitta kontakten som ska anslutas till Aux pluggen. Finns ingen vid växelspaken och ingen vid handskfacket, den följer med härvan mot torpedväggen sen vetefan var den tar vägen, någon som vet? Kopplade in den med den nya kabeln ist men hade ju varit kul att veta.
Kopplade in AUX till stereon idag, köpte kabelsats med artnr 1426121 på ford. Blev dock förvånad när jag plocka ut stereon för där satt redan kabeln men jag kan inte hitta kontakten som ska anslutas till Aux pluggen. Finns ingen vid växelspaken och ingen vid handskfacket, den följer med härvan mot torpedväggen sen vetefan var den tar vägen, någon som vet? Kopplade in den med den nya kabeln ist men hade ju varit kul att veta.
//Johan
-
- Erfaren
- Inlägg: 32
- Blev medlem: ons okt 12, 2011 6:37 pm
- Namn: Mikael Gemrud
- Kör: Ford Focus ST -04
- Ort: varberg
min är sänkt med eibach , men den tar ändå inte i någonstans. men mer än vad den är sänkt nu går inte för då tar den i fram ! jag har beställt ett Sparco fjäderbensstag till den lilla kärran . mekonomen har för 1180 :- . har börjat kika på pumaspeeds bluefin stage 2 .. nån som vet vad det ger om man har KN 57 + milltek flexi . ??Kviborg skrev:Hej va kul med en st150 tråd då det kan vara lite dött på fiestaclubsweden sidan!
Tänkte bara slänga in ett råd angående et på fälgar! Nu vet inte jag om du "rc micke" har sänkt din st? Om du inte har det så fungerar et 35 säkert kalas!
Det gjorde det för mig med och jag har et 38. Men sen sänkte jag min bil visserligen med coilovers och då började strulet! I bak var det inga problem, men i fram fick jag ta bort innerskärmarna och valsa skärmkanterna och inte blev det bättre för det! Fick höja och höja och nu är den nu inte många mm lägre än om man hade använt vanliga sänkfjädrar! Och det tar i fortfarande ibland vid större ojämnheter! Har inte läst om ni har 17" på era fälgar men antar det, annars kan ni glömma allt jag skrivit!:Odd:
Mvh Robban
- Colding
- Veteran
- Inlägg: 531
- Blev medlem: tis nov 16, 2010 12:47 pm
- Namn: Rasmus Christensen
- Kör: Golf GL mk1, BMW 2002 Touring
- Ort: Drammen, Norge
- Medlemsnummer: 245
Jag fick min mors ST150 06'a bänkad med KN och flexi, stannade på 163,8 hästar om jag inte minns fel.. Tyvärr bänkades den aldrig original så det säger egentligen inte särskilt mktrcmike skrev:min är sänkt med eibach , men den tar ändå inte i någonstans. men mer än vad den är sänkt nu går inte för då tar den i fram ! jag har beställt ett Sparco fjäderbensstag till den lilla kärran . mekonomen har för 1180 :- . har börjat kika på pumaspeeds bluefin stage 2 .. nån som vet vad det ger om man har KN 57 + milltek flexi . ??
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83
VW Golf GLS '83
- Keller
- Legend
- Inlägg: 8911
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 10:00 am
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250 x2, P100 x2
- Ort: Sjöbo
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:

och snart kan du kolla felkoder ocksåPapillon skrev:164hk e ju inte fy skam med så enkla medelMin har också vaknat till liv nu, var nog databoxen som skulle anpassa sig så jag är helt klart nöjd med kn å flexin.
1100 var billigt för ett fjäderbenstag, återkom gärna med resultatet!

/Keller
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
- Colding
- Veteran
- Inlägg: 531
- Blev medlem: tis nov 16, 2010 12:47 pm
- Namn: Rasmus Christensen
- Kör: Golf GL mk1, BMW 2002 Touring
- Ort: Drammen, Norge
- Medlemsnummer: 245
Absolut helnöjd! Det väsentliga var inte hästantalet utan att bilens register som förändrades helt till ett mer gti-riktigt sådant! Vrid på toppen är alltid intressant i sugmotorer. Innan modifikationerna upplevde jag det som att vridet höll tillbaka efter 5500rpm, riktigt trist. Men som sagt, KN o flexi är de viktigaste modifikationerna på en ST, enligt migPapillon skrev:164hk e ju inte fy skam med så enkla medelMin har också vaknat till liv nu, var nog databoxen som skulle anpassa sig så jag är helt klart nöjd med kn å flexin.
1100 var billigt för ett fjäderbenstag, återkom gärna med resultatet!

BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83
VW Golf GLS '83
-
- Erfaren
- Inlägg: 32
- Blev medlem: ons okt 12, 2011 6:37 pm
- Namn: Mikael Gemrud
- Kör: Ford Focus ST -04
- Ort: varberg
jo jag är också jättenöjd med kn+ flexi , visst blir den rappare med dessa modifieringar, men jag undrar om man plockar ut lite till med pumaspeeds bluefin stage 2 ? ...å du som bänkat din till 164 hkr med dessa mods som enligt vissa bara ger 4-5 hkr , måste ju kännas gött. kan man tänkas komma upp i 170 hkr med blufin 2 möjligtvis !? ang fjädebensstaget så beräknas det landa i sverige runt den 20e , mekonomen är återförsäljare för gpartners.se , så det du hittar där tar mekonomen hem frakfritt !