Ford Focus RS mk2 2009
- dannemare
- Erfaren
- Namn: Frederik Dannemare
- Kör: RS MKII, ATM420
- Kontakt:
http://j-w-racing.co.uk/section.php/214 ... 41034a84adLemon skrev:Yamdan/Dannemare: vart hittar jag det systemet? pris?
- dibbe
- Erfaren
- Namn: Stefan Karlsson
- Kör: Focus RS mkII
Jag beställde mitt från jw racing och hade det hemma för 14k. Jag skulle dock rekommendera att du kollar leverans tid med dom först. Jag beställde mitt i tron om att jag kunde få det veckan därpå. Totalt tog det 12 veckor att få hem det. Dom på jw är dock väldigt trevliga att ha att göra med!Lemon skrev:Dibbe: Pris på ditt system?:)
-
Yamdan
- Veteran
- Namn: Daniel Palmqvist
- Kör: Focus RS 2010
Ja Jason är superbra att ha med att göra....dibbe skrev:Jag beställde mitt från jw racing och hade det hemma för 14k. Jag skulle dock rekommendera att du kollar leverans tid med dom först. Jag beställde mitt i tron om att jag kunde få det veckan därpå. Totalt tog det 12 veckor att få hem det. Dom på jw är dock väldigt trevliga att ha att göra med!
Men precis som du säger kolla levtid!
Jag har väntat på mitt Spec-R hard pipe kit i 8 veckor men nu ska jag ha det innan helgen :-)
- Edelsvärd
- Veteran
- Namn: Fredda
- Kör: 2018 Focus RS
- Kontakt:
Tack för det!
Bilen är såld och hämtad men jag har en till som kommer in snart, en -09 med ca 1500 mil på mätaren, ägd av medelålders herre. Vit med komfortpaket 1B (Nyckelfri bil, svart halvläder/alcantara, parkeringssensorer bak, larm) och däcktrycksövervakning. Fin så klart. Pris 279.000 Kr. Klubbmedlemmar får mot uppvisande av medlemskort bilen fulltankad.
Bilen är såld och hämtad men jag har en till som kommer in snart, en -09 med ca 1500 mil på mätaren, ägd av medelålders herre. Vit med komfortpaket 1B (Nyckelfri bil, svart halvläder/alcantara, parkeringssensorer bak, larm) och däcktrycksövervakning. Fin så klart. Pris 279.000 Kr. Klubbmedlemmar får mot uppvisande av medlemskort bilen fulltankad.
C skrev:Vill tipsa om denna Focus RS med mindre än 300 mil på mätaren för under 300,000kr! Kollade på den idag och den är i absolut nyskick! Prata med Fredrik Edelsvärd på Bilia i Västerås om du är intresserad. Hälsa från mig! (han e grymt bra att ha å göra med).
-
HasseRS
- Erfaren
- Namn: Hasse Martinsson
- Kör: Ford Focus RS -10
Jag har Miltek non-resonanted.mAbZ skrev:Har nån av er Milltek non resonated? Den har 85 dB, vilket känns överkomligt (resonated 82 dB)
Men jag undrar om det inte blir nån jobbig resonans vid motorvägskörning?
Jag tycker absolut inte att det är något störande ljud vid motorvägskörning.
Jag stog också och valde mellan resonanted och non-resonanted, men jag ångrar mig inte en sekund att jag valde non-resonanted.
-
Maffa
- Erfaren
- Namn: Marcus Olsson
- Kör: Ford focus RS 10
Vinterdäck!
Ska köra med rs'en i vinter och letar vinterdäck. Ni som kör med era vad har ni för dimension på däcken och vilken tum storlek på fälgar kör ni med? Jag tänkte satsa på dubbdäck. Kompisen kör nokian hakkapelitta 7 och är mycket nöjd med dom.
Har bara kollat lite snabbt på nätet men vet inte vad jag ska välja, tänkte kolla mer eran expertis först!:)
Ska köra med rs'en i vinter och letar vinterdäck. Ni som kör med era vad har ni för dimension på däcken och vilken tum storlek på fälgar kör ni med? Jag tänkte satsa på dubbdäck. Kompisen kör nokian hakkapelitta 7 och är mycket nöjd med dom.
Har bara kollat lite snabbt på nätet men vet inte vad jag ska välja, tänkte kolla mer eran expertis först!:)
- MikaelST
- Veteran
- Namn: Mikael norén
- Kör: Focus mk3 1.5 st line, Tidigare:Focus RS Mk2
Maffa skrev:Vinterdäck!
17" Ford org. FocusCab. Fälg 215/50 Pirelli Sottozero vinterdäck
- VolvoTurbo
- Veteran
- Namn: Peter M
- Kör: Focus RS MkII 2009 Blå
Dags att svära lite i kyrkan...Maffa skrev:Vinterdäck!
Kan tipsa om att det finns schyssta Volvo original-fälgar (S40/V50 T5) som passar utmärkt, bara att smacka dit och dessutom med hög ET/offset som sig bör på en RS, utan att däcken skrapar emot nåt. De lär ju tåla svensk vinter.
Dimensionen är 17x7 med ET 52,5 mm. Made in Norway
Kan du hitta såna begagnade till vettigt pris, så why not...
De på bilderna råkade jag hitta med hyfsade sommardäck på.
Nokian kan ju aldrig va fel på vintern.
Vill du köra dubbat är Hakka 7 lysande.
Vill du köra odubbat kan jag rekommendera Hakka R, använder de på min vinterbil, en gammal V70 som jag kör i alperna.
Vad gäller däcksdimension, så är smalare däck generellt sett bättre på snö/is, så 205/50-17 är väl det minsta man kan köra med. Det är dessutom den däckdim som finns som alternativ i bilens CoC-dokument, alltså vad Ford ursprungligen tänkte.
PS. Vad gäller Volvo-fälgar, så bytte Volvo storlek på centrumhålet nån gång, så fälgar till äldre bilar typ 850/V70 och kanske V70N (även om bultcirkeln är rätt), passar inte utan centrumadapter. Men fälgar (>=17x7") till nyare Volvo från Ford-eran från cirka 2006 och framåt kan passa. De har 5x108 med 63.4 mm centrumhål, samma som en Focus II. För att hitta rätt ET, så är som sagt s40/v50 T5, riktigt bra.
- freddej
- Erfaren
- Namn: Fredrik Jonsson
- Kör: Focus RS MkII FW
Körde förra vintern med Compomotive MO6 18x8 skodda med Hakkapelitta 7 235/40 och precis som din kompis är jag väldigt nöjd med dom däcken, fantastisk grepp på is!Maffa skrev:Vinterdäck!
Kommer fortsätta på den combon vinter oxå.
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
Än en gång bevisat att det enda Golfen är bra på är 0-100 
Standard RS är mer dynamisk är Golf R, se film här
Angående däcken- jag håller med om att Hakka 7 är suveräna.
Har haft Nokian WR odubbade säsongen innan och de var bra i slask runt nollgradigt, men inte annars.
Standard RS är mer dynamisk är Golf R, se film här
Angående däcken- jag håller med om att Hakka 7 är suveräna.
Har haft Nokian WR odubbade säsongen innan och de var bra i slask runt nollgradigt, men inte annars.
Megane RS 330 Cup