Fiesta ST150 tråden
-
Kviborg
- Erfaren
- Namn: Robert Kviborg
- Kör: Fiesta St150
Tja boys!
Tänkte kolla med er om ni har någon erfarenhet av att ha racekat på bilen. Behöver inte gälla st150 utan rent generellt.
Brukar det bli problem vid besiktning? Några tips där? Bara att vrida ur forden duktigt så att katen är varm?
Motorlampa som börjar lysa (ska tydligen göra det på våra bilar när man byter)
Bara lite nyfiken helt enkelt
Mvh Robban
Tänkte kolla med er om ni har någon erfarenhet av att ha racekat på bilen. Behöver inte gälla st150 utan rent generellt.
Brukar det bli problem vid besiktning? Några tips där? Bara att vrida ur forden duktigt så att katen är varm?
Mvh Robban
-
rcmike
- Erfaren
- Namn: Mikael Gemrud
- Kör: Ford Focus ST -04
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FIESTA-ST150-2004-2008-2-0-16v-DURATEC-STAINLESS-STEEL-EXHAUST-MANIFOLD-/220913875687?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item336f7e3ae7
vad tror ni om detta extraktor -röret , väldigt billigt. vågar man köpa ?
vad tror ni om detta extraktor -röret , väldigt billigt. vågar man köpa ?
-
rcmike
- Erfaren
- Namn: Mikael Gemrud
- Kör: Ford Focus ST -04
skulle man inte kunna göra en fläns å svetsa mot en muff som man trär på den nya flexin ? ...jo det klart. fast ett lågt pris kan ju skvallra om låg kvalitetPapillon skrev:Jag tittade på det också häromdagen men kvaliteten har jag ingen aning om, priset är ju rätt iaf. Tror inte det passar mot std avgassystem för det finns ju ingen fläns i änden. Får googla lite!
- Papillon
- Legend
- Namn: Johan
- Kör: Audi A4 Ts -07
- Kontakt:
Jo det kan man säkert snida till, tycker designen liknar Pipers rör så det är kanske en direkt kopia på ett sådant? Förutom flänsen då kanske. Har inte hunnit söka så mycket om produkten, spontant känns ju företagsnamnet och hotmail adressen oseriöst speciellt som produkten inte ens har ett namn, Kina kopia..?
//Johan
-
Karjala
- Erfaren
- Namn: Timo Röyhkiö
- Kör: Fiesta ST och Focus RS Mk.2
Jag har racekat på min ST150, inga problem med motorlampa eller besiktning (om katten får bli ordentligt varmkörd först).
Just nu har jag dock problemet att mitt projekt urartade lite så har svårigheter att komma igenom besiktningen för tillfället. mindre modifikationer var det dock inga problem med.
Just nu har jag dock problemet att mitt projekt urartade lite så har svårigheter att komma igenom besiktningen för tillfället. mindre modifikationer var det dock inga problem med.
Kviborg skrev:Tja boys!
Mvh Robban
-
Kviborg
- Erfaren
Tack för svaret! Känns betryggande. Vill försöka att hålla bilen i besiktningsbart skickKarjala skrev:Jag har racekat på min ST150, inga problem med motorlampa eller besiktning (om katten får bli ordentligt varmkörd först).
Nu blir jag nyfiken vad har du på gång?
-
Karjala
- Erfaren
Noterade ditt namn först nu, medlem på fiesta klubben möjligtvis?
Det jag har är nytt grenrör och avgassystem, insug tillverkat utav Cosworth, vassare kammar, större gasspjäll och största luftfiltret jag fick plats med. Utöver det så är det mappning med sån där dosa man kopplar till diagnostiken (saknar dock rätt mapp för det jag har i bilen, ska beställa).
Får se hur det går, ska åka till besiktningen idag så får man se om ändringarna man gjort gör någon skillnad.
Det jag har är nytt grenrör och avgassystem, insug tillverkat utav Cosworth, vassare kammar, större gasspjäll och största luftfiltret jag fick plats med. Utöver det så är det mappning med sån där dosa man kopplar till diagnostiken (saknar dock rätt mapp för det jag har i bilen, ska beställa).
Får se hur det går, ska åka till besiktningen idag så får man se om ändringarna man gjort gör någon skillnad.
Kviborg skrev:Tack för svaret! Känns betryggande. Vill försöka att hålla bilen i besiktningsbart skick![]()
Nu blir jag nyfiken vad har du på gång?
-
Kviborg
- Erfaren
Stämmer bra det! Samma KviborgKarjala skrev:Noterade ditt namn först nu, medlem på fiesta klubben möjligtvis?
Bra med många forum så man får skriva av sig lite!
Var just inne på ffcs och läste om ditt problem, önskar att man kunde hjälpa.
Hoppas att det löser sig.
Såg att du har ap coilovers med. Vet du om man behöver en haknyckel för att skruva loss höjdjusteringen eller går det att vålda på annat vis. Tänkte höja är jävligt trött på att döda skärmarna så fort vägen inte är helt slät!
-
Karjala
- Erfaren
Om inte annat så kan man ju smyga sig in här ibland och drömma och en Cosworth.
Ja det är lite struligt, förhoppningsvis behöver jag inte byta tillbaka original kammarna eller insuget bara för att komma igenom besiktningen. Det löser sig nog, har bra kontakter att ta hjälp utav.
Stämmer att jag har sånna. Nyckeln är ju att föredra då ringarna är mer eller mindre släta, du fick inte med nyckel till dem? Det går säkert att vålda (tänk på att det sitter en insexskruv i ringarna fram som spärrar, lätt att glömma att ta bort den) men så extremt mycket kraft skall inte behövas om det inte sitter stenar och sånt i gängorna.
Ja det är lite struligt, förhoppningsvis behöver jag inte byta tillbaka original kammarna eller insuget bara för att komma igenom besiktningen. Det löser sig nog, har bra kontakter att ta hjälp utav.
Stämmer att jag har sånna. Nyckeln är ju att föredra då ringarna är mer eller mindre släta, du fick inte med nyckel till dem? Det går säkert att vålda (tänk på att det sitter en insexskruv i ringarna fram som spärrar, lätt att glömma att ta bort den) men så extremt mycket kraft skall inte behövas om det inte sitter stenar och sånt i gängorna.
Kviborg skrev:Stämmer bra det! Samma Kviborg
Bra med många forum så man får skriva av sig lite!
Var just inne på ffcs och läste om ditt problem, önskar att man kunde hjälpa.
Hoppas att det löser sig.
Såg att du har ap coilovers med. Vet du om man behöver en haknyckel för att skruva loss höjdjusteringen eller går det att vålda på annat vis. Tänkte höja är jävligt trött på att döda skärmarna så fort vägen inte är helt slät!
-
Kviborg
- Erfaren
Det verkar ju som att du kan en hel del, hade den hänt mig så hade det varit kört:stop:Karjala skrev:Om inte annat så kan man ju smyga sig in här ibland och drömma och en Cosworth.
Du får dela med dig av vad som händer.
Jag köpt mina begagnade så den kom aldrig med. Men ska försöka ändå, har ju inte vinterkört bilen med coilsen på så det kanske inte kärvar så jävligt ändå!