Fiesta ST150 tråden

Allt om Fords modeller B-MAX, Fiesta, Fusion, Ka, EcoSport & Puma.
Kviborg
Erfaren
Namn: Robert Kviborg
Kör: Fiesta St150

Inlägg av Kviborg »

Hej,

Skulle behöva hjälp med att hitta en oljeplugg med oljetempgivare? Någon som vet var den kan finnas att köpa?

Användarvisningsbild
Papillon
Legend
Namn: Johan
Kör: Audi A4 Ts -07
Kontakt:

Inlägg av Papillon »

Ta med din plugg till en hydralfirma så kan de knåpa ihop en åt dig alternativt borra och gänga orginalet.
//Johan

Kviborg
Erfaren

Inlägg av Kviborg »

Kviborg skrev:Hej,

Skulle behöva hjälp med att hitta en oljeplugg med oljetempgivare? Någon som vet var den kan finnas att köpa?
Hittade på ebay så jag omformulerar frågan. Någon som vet vad det är för storlek på gängan?

Kviborg
Erfaren

Inlägg av Kviborg »

Tja boys!

Tänkte kolla med er om ni har någon erfarenhet av att ha racekat på bilen. Behöver inte gälla st150 utan rent generellt.

Brukar det bli problem vid besiktning? Några tips där? Bara att vrida ur forden duktigt så att katen är varm?

Motorlampa som börjar lysa (ska tydligen göra det på våra bilar när man byter)

Bara lite nyfiken helt enkelt :)

Mvh Robban

rcmike
Erfaren
Namn: Mikael Gemrud
Kör: Ford Focus ST -04

Inlägg av rcmike »

Användarvisningsbild
Papillon
Legend
Kontakt:

Inlägg av Papillon »

Jag tittade på det också häromdagen men kvaliteten har jag ingen aning om, priset är ju rätt iaf. Tror inte det passar mot std avgassystem för det finns ju ingen fläns i änden. Får googla lite!
//Johan

rcmike
Erfaren
Namn: Mikael Gemrud
Kör: Ford Focus ST -04

Inlägg av rcmike »

Papillon skrev:Jag tittade på det också häromdagen men kvaliteten har jag ingen aning om, priset är ju rätt iaf. Tror inte det passar mot std avgassystem för det finns ju ingen fläns i änden. Får googla lite!
skulle man inte kunna göra en fläns å svetsa mot en muff som man trär på den nya flexin ? ...jo det klart. fast ett lågt pris kan ju skvallra om låg kvalitet

Användarvisningsbild
Papillon
Legend
Kontakt:

Inlägg av Papillon »

Jo det kan man säkert snida till, tycker designen liknar Pipers rör så det är kanske en direkt kopia på ett sådant? Förutom flänsen då kanske. Har inte hunnit söka så mycket om produkten, spontant känns ju företagsnamnet och hotmail adressen oseriöst speciellt som produkten inte ens har ett namn, Kina kopia..?
//Johan

Karjala
Erfaren
Namn: Timo Röyhkiö
Kör: Fiesta ST och Focus RS Mk.2

Inlägg av Karjala »

Jag har racekat på min ST150, inga problem med motorlampa eller besiktning (om katten får bli ordentligt varmkörd först).

Just nu har jag dock problemet att mitt projekt urartade lite så har svårigheter att komma igenom besiktningen för tillfället. mindre modifikationer var det dock inga problem med.
Kviborg skrev:Tja boys!

Tänkte kolla med er om ni har någon erfarenhet av att ha racekat på bilen. Behöver inte gälla st150 utan rent generellt.

Brukar det bli problem vid besiktning? Några tips där? Bara att vrida ur forden duktigt så att katen är varm?

Motorlampa som börjar lysa (ska tydligen göra det på våra bilar när man byter)

Bara lite nyfiken helt enkelt :)

Mvh Robban

Kviborg
Erfaren

Inlägg av Kviborg »

Karjala skrev:Jag har racekat på min ST150, inga problem med motorlampa eller besiktning (om katten får bli ordentligt varmkörd först).

Just nu har jag dock problemet att mitt projekt urartade lite så har svårigheter att komma igenom besiktningen för tillfället. mindre modifikationer var det dock inga problem med.
Tack för svaret! Känns betryggande. Vill försöka att hålla bilen i besiktningsbart skick :)

Nu blir jag nyfiken vad har du på gång?

Karjala
Erfaren

Inlägg av Karjala »

Noterade ditt namn först nu, medlem på fiesta klubben möjligtvis?

Det jag har är nytt grenrör och avgassystem, insug tillverkat utav Cosworth, vassare kammar, större gasspjäll och största luftfiltret jag fick plats med. Utöver det så är det mappning med sån där dosa man kopplar till diagnostiken (saknar dock rätt mapp för det jag har i bilen, ska beställa).

Får se hur det går, ska åka till besiktningen idag så får man se om ändringarna man gjort gör någon skillnad.
Kviborg skrev:Tack för svaret! Känns betryggande. Vill försöka att hålla bilen i besiktningsbart skick :)

Nu blir jag nyfiken vad har du på gång?

Kviborg
Erfaren

Inlägg av Kviborg »

Karjala skrev:Noterade ditt namn först nu, medlem på fiesta klubben möjligtvis?

Det jag har är nytt grenrör och avgassystem, insug tillverkat utav Cosworth, vassare kammar, större gasspjäll och största luftfiltret jag fick plats med. Utöver det så är det mappning med sån där dosa man kopplar till diagnostiken (saknar dock rätt mapp för det jag har i bilen, ska beställa).

Får se hur det går, ska åka till besiktningen idag så får man se om ändringarna man gjort gör någon skillnad.
Stämmer bra det! Samma Kviborg ;)

Bra med många forum så man får skriva av sig lite!

Var just inne på ffcs och läste om ditt problem, önskar att man kunde hjälpa.

Hoppas att det löser sig.

Såg att du har ap coilovers med. Vet du om man behöver en haknyckel för att skruva loss höjdjusteringen eller går det att vålda på annat vis. Tänkte höja är jävligt trött på att döda skärmarna så fort vägen inte är helt slät!

Karjala
Erfaren

Inlägg av Karjala »

Om inte annat så kan man ju smyga sig in här ibland och drömma och en Cosworth.

Ja det är lite struligt, förhoppningsvis behöver jag inte byta tillbaka original kammarna eller insuget bara för att komma igenom besiktningen. Det löser sig nog, har bra kontakter att ta hjälp utav.

Stämmer att jag har sånna. Nyckeln är ju att föredra då ringarna är mer eller mindre släta, du fick inte med nyckel till dem? Det går säkert att vålda (tänk på att det sitter en insexskruv i ringarna fram som spärrar, lätt att glömma att ta bort den) men så extremt mycket kraft skall inte behövas om det inte sitter stenar och sånt i gängorna.
Kviborg skrev:Stämmer bra det! Samma Kviborg ;)

Bra med många forum så man får skriva av sig lite!

Var just inne på ffcs och läste om ditt problem, önskar att man kunde hjälpa.

Hoppas att det löser sig.

Såg att du har ap coilovers med. Vet du om man behöver en haknyckel för att skruva loss höjdjusteringen eller går det att vålda på annat vis. Tänkte höja är jävligt trött på att döda skärmarna så fort vägen inte är helt slät!

Kviborg
Erfaren

Inlägg av Kviborg »

Karjala skrev:Om inte annat så kan man ju smyga sig in här ibland och drömma och en Cosworth.

Ja det är lite struligt, förhoppningsvis behöver jag inte byta tillbaka original kammarna eller insuget bara för att komma igenom besiktningen. Det löser sig nog, har bra kontakter att ta hjälp utav.

Stämmer att jag har sånna. Nyckeln är ju att föredra då ringarna är mer eller mindre släta, du fick inte med nyckel till dem? Det går säkert att vålda (tänk på att det sitter en insexskruv i ringarna fram som spärrar, lätt att glömma att ta bort den) men så extremt mycket kraft skall inte behövas om det inte sitter stenar och sånt i gängorna.
Det verkar ju som att du kan en hel del, hade den hänt mig så hade det varit kört:stop:

Du får dela med dig av vad som händer.

Jag köpt mina begagnade så den kom aldrig med. Men ska försöka ändå, har ju inte vinterkört bilen med coilsen på så det kanske inte kärvar så jävligt ändå!

Kviborg
Erfaren

Inlägg av Kviborg »

Nya fälgar monterade. 15" FTW!!!! Ingen mera pizzaräcer, mera race nu*drool*
BildBildBild

Skriv svar