Ford Focus RS mk2 2009
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458

Om en Rs kommer, varför skulle det inte komma en Rs 3D när st kommer som 3D? (står i varje pressrelise att den kommer även i 3D) och sedan är det bekräftat mängder av ggr från både jost capito (chef för team Rs) och från Ford motor company Sverige att st kommer i 3D.
Med vänlig hälsning, C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- Bruno
- Legend
- Namn: Bruno S
- Kör: Edge ST-Line -18
Jag hoppas du har rätt, verkligen.. det e vad jag har hört, behöver inte va så.. som jag skrev innan, tråkigt om det skulle bli att den bara kommer i 5DC skrev:Om en Rs kommer, varför skulle det inte komma en Rs 3D när st kommer som 3D? (står i varje pressrelise att den kommer även i 3D) och sedan är det bekräftat mängder av ggr från både jost capito (chef för team Rs) och från Ford motor company Sverige att st kommer i 3D.
Med vänlig hälsning, C
-
Yamdan
- Veteran
- Namn: Daniel Palmqvist
- Kör: Focus RS 2010
Har Sitech på min och fungerar kanon.... Simon som har utvecklat detta berättade att det är gjort i McLarens F1 lokaler och datorer vilket gör att jag fullt förtroende för det. (Simon jobbade för McLaren F1 team tidigare).Loffe skrev:Kollar lite på nytt insug , finns lite olika märken
*Elevate
*Mountune
*Sitech Racing
Någon som vet om där e någon större skillnad mellan dem
Mvh/Loffe
De bänkningar som är gjorde mellan de olika insugen ger jag så där mkt för.. är för mkt variabler som kan ställa till det. Och tror de flesta presterar mer eller mindre lika.
Insugen är ingen mirakel metod för att få massor massor med extra Hk...ger en del men tro vilket insug ni än väljer lär ni bli nöjda. Mjukvara är den som gör bilen bra och insugen kommer till sin rätt..
Autotechs 120i mjukvara är magiskt bra!!
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
Har nån av er varit med om att dator i bilen startar om stup i kvarten?
När det händer under färd så slocknar allt: AC, radio, strålkastare och även motor i en bråkdels sekund!
Sen är allting lika snabbt igång igen, men medelförbrukning nollställd.
Det blir ju en sladd när motorn plötsligt stannar, men som tur var hände det i låg fart, men det händer hela tiden, typ 4 gånger på 5 minuter idag. Det började igår.
Det är nog inget glapp heller, eftersom det kan också hända under stillastående i plusgrader (garaget) när bilen är avstängd och ska låsas med fjärren- då ställs klockan om i inställningsläge samt att medelförbrukning blir nollställd nästa gång man kollar.
Det har nog ingenting med yttertemperatur att göra eftersom bilen står i uppvärmt garage
och har körts väldigt lite, har knappt utsatts för minusgrader senaste tiden mer än en halvtimme under stillastående.
Eventuell is skulle dessutom tina bort i garaget under natten.
Har ni hört om nåt liknande? Några ideer?
När det händer under färd så slocknar allt: AC, radio, strålkastare och även motor i en bråkdels sekund!
Sen är allting lika snabbt igång igen, men medelförbrukning nollställd.
Det blir ju en sladd när motorn plötsligt stannar, men som tur var hände det i låg fart, men det händer hela tiden, typ 4 gånger på 5 minuter idag. Det började igår.
Det är nog inget glapp heller, eftersom det kan också hända under stillastående i plusgrader (garaget) när bilen är avstängd och ska låsas med fjärren- då ställs klockan om i inställningsläge samt att medelförbrukning blir nollställd nästa gång man kollar.
Det har nog ingenting med yttertemperatur att göra eftersom bilen står i uppvärmt garage
och har körts väldigt lite, har knappt utsatts för minusgrader senaste tiden mer än en halvtimme under stillastående.
Eventuell is skulle dessutom tina bort i garaget under natten.
Har ni hört om nåt liknande? Några ideer?
Megane RS 330 Cup
- Niding
- Veteran
- Namn: Björn O
- Kör: Mondeo 2.0T 2016 & Focus RS MkII 2010
- Medlemsnummer: 707
Gör ett catback system nån skillnad då!?Lemon skrev:Har alla köpta avgassystem eller är det någon som byggt ngt eget?
Funderar på om man ska låta någon bygga ett catback system...?(Uppsala avgasteknik tänkte jag på isf)
Eller är det dumt?
Eller är det för mullrets skull du byter !?
Systemet är ju redan stort dimensionerat efter kissen tänkte jag.. Men kanske jag som är seg och tänker helt knas såhär en söndagskväll oxå