Ford Focus RS mk2 2009
- Lemon
- Legend
- Namn: Alexander Palmgren
- Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut
Vart får man tag på ett catback system, vilka sidor ska man kika, och vilket system ska man ha och vilket ska man inte ha?
Vill helst köpa ett system i sverige...
Har autotech catback system? Såg att det fanns avgas (Mongoose) hos dom förut men inte längre?
Ferrita?
Finns milltek att köpa i sverige?
Scorpion?
Tips på sidor/Firmor som har skulle vara guld värt
Det bästa hade ju vart om någon hade ett begagnat?
till reducerat pris...
Har autotech catback system? Såg att det fanns avgas (Mongoose) hos dom förut men inte längre?
Ferrita?
Scorpion?
Det bästa hade ju vart om någon hade ett begagnat?
-
pat
- Erfaren
- Namn: Patrik W
- Kör: Focus RS MKII
Jag köpte min Mongoose catback som jag hade tills jag bytte hela systemet av Autotech.Lemon skrev:Vart får man tag på ett catback system, vilka sidor ska man kika, och vilket system ska man ha och vilket ska man inte ha?
Ferrita?
Scorpion?
Det bästa hade ju vart om någon hade ett begagnat?till reducerat pris...
I don´t suffer from beeing insane, I enjoy every minute of it.
>Min bil på Garaget.org<
>Min bil på Garaget.org<
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
Itsfun/Tuningchip säljer Milltek i Stockholm, jag fick dessa priser av dem för 2 år sen när jag frågade:
1. CAT-BACK (SSXFD070) - Resonated (quieter) Pris 9900:-
2. CAT-BACK (SSXFD068) - Non-resonated (louder) Pris 8700:-
Montering 1500-2000:-
Även VTECH i Södertälje ska vara Milltek ÅF men de behagade inte svara på mail så skit i dem.
1. CAT-BACK (SSXFD070) - Resonated (quieter) Pris 9900:-
2. CAT-BACK (SSXFD068) - Non-resonated (louder) Pris 8700:-
Montering 1500-2000:-
Även VTECH i Södertälje ska vara Milltek ÅF men de behagade inte svara på mail så skit i dem.
Megane RS 330 Cup
-
rubank
- Veteran
- Namn: Anders S
- Kör: Focus RS
Jag köpte mitt av autotech, de har kontakter för att kunna skaka fram i stort sett allt man kan behöva när det gäller RSn. vad man ska välja är ju väldigt individuellt hur man vill att det skall låta. har inte hört om något system som man ska akta sig för och alla brukar promota det systemet de själva har köpt. Bäst är väl om du kan få lyssna och kanske åka med en tur så du vet vad det är du köper, har du ingen i närheten av dig som kör med uppgraderat system?Lemon skrev:Vart får man tag på ett catback system, vilka sidor ska man kika, och vilket system ska man ha och vilket ska man inte ha?
Ferrita?
Scorpion?
Det bästa hade ju vart om någon hade ett begagnat?till reducerat pris...
om det är knapert i plånboken kan det vara av intresse att kika på UK marknaden, dels för att ett helsystem där kostar bra mycket mindre än här och det finns en begagnadmarknad då det verkar som varenda RS ägare där har upptäckt hur mycket bättre RS´n blir av uppgraderingar. Frakten kostar inte heller speciellt mycket. har använt http://www.parcel2go.com/ och det har fungerat över förväntan.
- Falan
- Erfaren
- Namn: Patrik F
- Kör: RS Mk2 (nu såld)
Lemon skrev:Vart får man tag på ett catback system, vilka sidor ska man kika, och vilket system ska man ha och vilket ska man inte ha?
Vill helst köpa ett system i Sverige...
Om man nu håller sig till de system som finns att köpa i Sverige, så ser väl Ferritas system helt OK ut (7995 SEK). Dock inte hört några recensioner om detta.
De flesta system kör 3", men Ferrita har 2,5". Utan annan motoroptimering kan nog detta vara riktigt bra (orginal är väl 2,25"?), om man nu mest är ute efter annat ljud/utseende/viktbesparing). Skall det trimmas vidare så är 3" att föredra. Jag kör själv Mongoose catback och är supernöjd. Mkt bra passform/finish och lätt att montera med smarta justeringsmöjligheter.
Millteks alla varianter finns även att köpa av PEAN Sweden i Skillingaryd. Har dessutom 10% rabatt på beställningar innan 26 feb!
Utanför Sverige har jag personligen fullt förtroende för att beställa från Mountune i UK, men de har inte de billigaste frakterna tyvärr... Deras billigaste system kostar £714 dvs typ 7500 SEK + frakt.
Lycka till!