Ford Focus ST225-tråden
-
lexcom
- Erfaren
- Namn: Mattias Lindqvist
- Kör: Ford Focus ST
Känner han som har firman och han har hissat upp bilen igen i efterhand och kontrollerat att allt sitter som det ska och så. Men vi har fortsätt kontakt så nästa steg blir väl att slänga in den på Ford som känner till bilen bättre så får dom kolla på det och göra en bedömning om det har hänt något i samband på bytet.Keller skrev:Ja det e kanske bäst![]()
Känns lite som att det kanske är verkstaden som sabbat nått?
Skjutsade en polare idag och han första kommentar efter att vi kört iväg "Vad fan är det som vibbrerar..?"
Det känns liksom ända när i stolen även när man accelererar väldigt lugnt så det är uppenbart kraftig obalans någonstans
-
lexcom
- Erfaren
Snackade med Ford nu.
De säger kort och gott att drivaxlarna har legat i samma vinkel hela tiden sedan så blir det en liten annorlunda vinkel vid sänkning och då förstärks vibrationerna. Det är detta jag känner... Det kan hjälpa med nya drivaxlar men det är inget dom kan garantera.
Frågan är om det blir bra igen om jag byter tillbaka till originalfjädrarna?
Jag rekommenderar absolut inte någon att sänka sin ST om man riskerar att få sådana problem som jag fick!
De säger kort och gott att drivaxlarna har legat i samma vinkel hela tiden sedan så blir det en liten annorlunda vinkel vid sänkning och då förstärks vibrationerna. Det är detta jag känner... Det kan hjälpa med nya drivaxlar men det är inget dom kan garantera.
Jag rekommenderar absolut inte någon att sänka sin ST om man riskerar att få sådana problem som jag fick!
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Hm det var ju inte kul att höra.lexcom skrev:Snackade med Ford nu.
Vet en som sänkte med D2 coilovers och han mäörkte inte av det. Dock va bilen betydligt nyare då nör han monterade det än vad våra är nu.
Teoretiskt bör det ju bli bättre om du bytar tillbaka men tror du kommer ha mer vibrationer än innan men inte lika mycket som nu. (Om du förstår hur jag menar).
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
- Keller
- Legend
- Kontakt:
Holy crap!!lexcom skrev:Han på ford meddelade att det kostar 10 papp per drivaxel att byta så jag byter tillbaka och gör något roligare för pengarna
Var det en H&R sänksats du köpte? Jag e kanske sugen
Ska bara få bytat spindelleden först och se om det är den som orsakar alla mina vibrationer.
/Keller
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
-
lexcom
- Erfaren
Har bytt tillbaka fram nu och vibbrationerna försvann helt så då är det i alla fall klarlagt att det var sänkningen som var problemet. Det var HR fjädrar! Jag lät sänkningen sitta kvar bak eftersom den lutar framåt original så blev det jämt nu. Kunde dock fått vara lite lägre.Keller skrev:Holy crap!!
Var det en H&R sänksats du köpte? Jag e kanske sugen![]()
Ska bara få bytat spindelleden först och se om det är den som orsakar alla mina vibrationer.
Skönt iaf att vibrationerna försvann
- Keller
- Legend
- Kontakt:
Något nytt bland Focus ST förarna/ägarna/ägarinnorna?
Pyret har fått lite kul prylar som nya strålkastare (fått vänta 3½ månad på dom men det var det värt), växellådsfäste, dump, backkamera, nya ST emblem.
Snart ska jag beställa från England.. Lite utsmyckningssaker till Vallåkra
Pyret har fått lite kul prylar som nya strålkastare (fått vänta 3½ månad på dom men det var det värt), växellådsfäste, dump, backkamera, nya ST emblem.
Snart ska jag beställa från England.. Lite utsmyckningssaker till Vallåkra
/Keller
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
- Keller
- Legend
- Kontakt:
Den stora fördelen med AS röret är att det sitter fästen på samma ställen som original röret har.
Det gör det inte på Elevate.
Nackdelen är att den går inte hela vägen ner till turbon.Utan man får använda original gummi bälg (eller uppgradera till en silikon bit).
Och det är förutom det urkassa original röret, original gummi bälg som man vill undvika pga att den är veckad. Sabbar luftflödet rätt kraftigt.
Personligen hade jag velat ha ett Elevate rör med fästpunkter som AS röret.
AS röret är sjukt mycket lättare att montera än Elevate då det kräver att man kan komma åt slangklämman på turbon.
Det är tur man inte har stora dassalockshänder eller feta armar..
Min chef kom ner på lagret när ajg höll på att meka dit röret. Jag låg ovanpå motorn.. såg ut som motorn åt upp mig..
Bättre att köpa från JW. Har dessutom rabatt via Focus STOC
Lee kan fixa bra paket priser så fort han kommer tillbaka från sin semester.
http://j-w-racing.co.uk/section.php/12/1/ford_focus_st
En Forge.. dock ett jävla mek att sätta dit då den sitter på turbon.SandrisGT skrev:Va e de för dump du införskaffat Keller ?
Får se på fredag om vi kommer åt den.
/Keller
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
- Keller
- Legend
- Kontakt:
Provkör?? wtf... iofs e där bara 2 st som får köra/låna mina bilar. Den ena är duC skrev:du får fan se till att komma åt den så den sitter på när jag provkör!
Vi ska se om vi kan montera den i morgon.
/Keller
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"