Ford Focus RS mk2 2009
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
Mysteriet är löst 
Bakom handsfacket finns en säkringsbox som också innehåller kretskort.
Den ligger alldeles i närheten av spolarvätske behållaren som- det säger sig ju självt- kan läcka och har läckt hos mig.
Felkoderna sade inget förutom att strömmen bröts. Utbyte av boxen fixade problemet.
Men hur fan tänker de på Ford när de gör sådana tabbar?!
Jag har fått nog och kommer snart att byta bil till annat märke.
Bakom handsfacket finns en säkringsbox som också innehåller kretskort.
Den ligger alldeles i närheten av spolarvätske behållaren som- det säger sig ju självt- kan läcka och har läckt hos mig.
Felkoderna sade inget förutom att strömmen bröts. Utbyte av boxen fixade problemet.
Men hur fan tänker de på Ford när de gör sådana tabbar?!
Jag har fått nog och kommer snart att byta bil till annat märke.
mAbZ skrev:Har nån av er varit med om att dator i bilen startar om stup i kvarten?
När det händer under färd så slocknar allt: AC, radio, strålkastare och även motor i en bråkdels sekund!
Sen är allting lika snabbt igång igen, men medelförbrukning nollställd.
Det blir ju en sladd när motorn plötsligt stannar, men som tur var hände det i låg fart, men det händer hela tiden, typ 4 gånger på 5 minuter idag. Det började igår.
Det är nog inget glapp heller, eftersom det kan också hända under stillastående i plusgrader (garaget) när bilen är avstängd och ska låsas med fjärren- då ställs klockan om i inställningsläge samt att medelförbrukning blir nollställd nästa gång man kollar.
Det har nog ingenting med yttertemperatur att göra eftersom bilen står i uppvärmt garage
och har körts väldigt lite, har knappt utsatts för minusgrader senaste tiden mer än en halvtimme under stillastående.
Eventuell is skulle dessutom tina bort i garaget under natten.
Har ni hört om nåt liknande? Några ideer?
Megane RS 330 Cup
-
Maffa
- Erfaren
- Namn: Marcus Olsson
- Kör: Ford focus RS 10
2 års service!
Börjar bli dags för 2 års/4000 mila servicen och har hört med min lokala Ford försäljare om vad det kostar. Han ville ha 4152 spänn och ytterligare 566 om jag ville byta bromsvätskan som ska göras vartannat år.
Tänkte höra om det priset är rimligt ni som har servat tidigare och om ni även valde att byta bromsvätskan?
Snart är våren här!
/Mvh Marcus
Börjar bli dags för 2 års/4000 mila servicen och har hört med min lokala Ford försäljare om vad det kostar. Han ville ha 4152 spänn och ytterligare 566 om jag ville byta bromsvätskan som ska göras vartannat år.
Tänkte höra om det priset är rimligt ni som har servat tidigare och om ni även valde att byta bromsvätskan?
Snart är våren här!
/Mvh Marcus
- Bruno
- Legend
- Namn: Bruno S
- Kör: Edge ST-Line -18
enligt mig ett helt ok pris om du frågar mig.. sen ang bromsvätskan så hade jag nog bytt den på en sån bil.. man har en RS för att köra fort, o snabb körning brukar kräva hårda inbromsningar, så fin bromsvätska kan vara att föredraMaffa skrev:2 års service!
Snart är våren här!
/Mvh Marcus
- mAbZ
- Veteran
- Namn: Martin B.
- Kör: Megane RS 330 Cup
Min RS är till salu, jag sadlar om till faceliftad Megane RS 265 hk i maj
http://www.blocket.se/vi/39403463.htm

http://www.blocket.se/vi/39403463.htm

Megane RS 330 Cup
- freddej
- Erfaren
- Namn: Fredrik Jonsson
- Kör: Focus RS MkII FW
Det är ett bra pris i allafall jämfört med Upplandsmotor i Uppsala, dom vill ha 6500 för att serva min och då ingick inte att ladda ner ny motorprogramvara..Maffa skrev:2 års service!
Snart är våren här!
/Mvh Marcus