Vilken diff/drivaxlar passar?
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Jo, det tror jag, eller nästan i alla fall. Det är samma bultdelning mot kardanen men 7,5"-diffen är en aning längre.
I Caprin har jag haft 7" från Sierra XR4x4 först, när den rasade fick jag "låna" en 4.27:1 7,5" från Scorpio typ -95 av Granadadr, som jag hängde upp i panik. Jag fick slipa på huset så mycket att det blev hål (kemisk metall!) men annars kunde jag köra med samma kardan, drivaxlar etc. Nu sitter det en 3.92:1 7" från Sierra DOHC 4x4 i bilen (fast med Quaifediff).
Gustaf
I Caprin har jag haft 7" från Sierra XR4x4 först, när den rasade fick jag "låna" en 4.27:1 7,5" från Scorpio typ -95 av Granadadr, som jag hängde upp i panik. Jag fick slipa på huset så mycket att det blev hål (kemisk metall!) men annars kunde jag köra med samma kardan, drivaxlar etc. Nu sitter det en 3.92:1 7" från Sierra DOHC 4x4 i bilen (fast med Quaifediff).
Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
- fordmaffian
- Legend
- Namn: Robert Åhlin
- Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72
- erlan
- Erfaren
- Namn: erland johansson
- Kör: sierra
dieslar brukar ha numeriskt låg utväxling. dieslar är lågvarviga.fordmaffian skrev:TD diffarna är ganska högt utväxlade så den kommer varva väldigt mycket om ja inte minns fel. För övrigt är de bara skruva över locket...
Skickas från min iPhone via Tapatalk
är inte påläst på scorpio, men sierra finns ner till 3.14:1
erlan