Ford Mondeo ST200-tråd
- Drutten
- Veteran
- Namn: Micke Engström
- Kör: Taunus
ok, jag har en panel under klocka som reglerar värme o ac, under där sitter panelen som cdn sitter i. Kolla med Ford om det går att uppgradera. Känns ju lite sisådär att bara kunna spela cd-skivor nu när det finns det som är så mycket bättre aux, usb o bluetooth. Men finns det inte bluetooth i den där navin, hur kopplar du upp telefon.
-
keino
- Erfaren
- Namn: Alex
- Kör: Ford mondeo st220 -05
Så va bilen servad a lá 20K milaservice..
Dock så upptäckte jag tråkigheter när jag var påväg hem inatt från fest
Motorelektroniklampan började blinka, började inte blinka direkt från start, utan den började blinka efter cirka 2-3 mil, och bara till och från typ, precis som att den blinkade några gånger, sedan slutade de, och efter ~5 minuter så började den blinka igen..
Ska ge mig ut med startgas och se om det kan vara den berömda slangen på baksidan av motorn, men om någon har något annat tips så mottages det gärna med.
Dock så upptäckte jag tråkigheter när jag var påväg hem inatt från fest
Motorelektroniklampan började blinka, började inte blinka direkt från start, utan den började blinka efter cirka 2-3 mil, och bara till och från typ, precis som att den blinkade några gånger, sedan slutade de, och efter ~5 minuter så började den blinka igen..
Ska ge mig ut med startgas och se om det kan vara den berömda slangen på baksidan av motorn, men om någon har något annat tips så mottages det gärna med.
-
keino
- Erfaren
- Namn: Alex
- Kör: Ford mondeo st220 -05
Drivrem, olja, filter o så va de säkert en del till, har papperna liggande hemma..
Gick på 4,3k, ingen aning om de va dyrt/billigt men de fick bli så iaf.. Ah jo, ska ringa dom imorgon, för när jag kikade under bilen så såg jag en mindre oljepöl, så känns som att nå har hänt i samband med servicen..
Gick på 4,3k, ingen aning om de va dyrt/billigt men de fick bli så iaf.. Ah jo, ska ringa dom imorgon, för när jag kikade under bilen så såg jag en mindre oljepöl, så känns som att nå har hänt i samband med servicen..
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Hej,
ni får gärna skapa en ST220 tråd, tanken är att hålla denna ren med endast ST200 frågor/tankar/problem för att det ska vara lätt för ST200 ägare att hitta.
Då det varken är samma motor eller samma chassi så blir det väldigt förvirrande.
Tack på förhand!
ni får gärna skapa en ST220 tråd, tanken är att hålla denna ren med endast ST200 frågor/tankar/problem för att det ska vara lätt för ST200 ägare att hitta.
Då det varken är samma motor eller samma chassi så blir det väldigt förvirrande.
Tack på förhand!
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
- Jojo
- Erfaren
- Namn: John F.
- Kör: Mondeo st200 -00
NU har jag köpt en annan bli. Efter 8 års övervägande. Min ST är fortfarande som ung fast mognare. (Hur jag nu får ihop det?). Ska säljas!
Hittat en som är lika stark och ungefär lika sportig med recarostolar som ST, men ligger inte lika bra på vägen.
En Kia GT+ med allt lull man tänka sig.
Har svårt att komma mig för att sälja ST:n. Men kan ju inte ha TVÅ bilar.
Hittat en som är lika stark och ungefär lika sportig med recarostolar som ST, men ligger inte lika bra på vägen.
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Dom är rätt coola..Jojo skrev:NU har jag köpt en annan bli. Efter 8 års övervägande. Min ST är fortfarande som ung fast mognare. (Hur jag nu får ihop det?). Ska säljas!
säg det till Sandra (sandrisgt)
1 st Focus ST 250 Mk3,5
1 st Focus ST 225 Mk2
1 st Sierra Cosworth 4x4 330
1 st Sierra GT
/Keller
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"