Problem med 2l dohc sierra
-
Nicklasbackstrm
- Nybörjare
- Namn: Nicklas Backström
- Kör: Ford sierra dohc 2l
Problem med 2l dohc sierra
Hej alla fordfanater behöver nu eran hjälp! Har en ford sierra som det har blivit bytt motor i från 1.6 till 2l dohc. Problemet är det att bilen går väldigt dåligt vid 3500-4000 varv, det blir liksom ett varvstopp där, för att sen efter stund gå som en raket. Bilen går hur bra som helst på tomgång och går att köra normalt, men just när man ger fullgas uppstår problemet...
Saker som jag har provat, annat spjäll och givare, annan map sensor, provat tå loss avgasröret vid grenröret, för att utesluta stopp i katalysator.
Saker som jag har provat, annat spjäll och givare, annan map sensor, provat tå loss avgasröret vid grenröret, för att utesluta stopp i katalysator.
Tags:
-
Nicklasbackstrm
- Nybörjare
Här är en kort film på när jag håller fullgas https://vimeo.com/153100619
-
Nicklasbackstrm
- Nybörjare
Fördelarlocket, kablar, rotor ser så gott som nya ut, har inte kollat stiften ännu. Funderat på om det är något fel på bränsle pumpen, förra ägarna har bytt från 1.6 till 2l så började fundera ifall pumpen inte räcker till, eller om man skulle prova skruva på btrnSK Racing skrev:Låter som ett tändfel, har du riktiga stift(NGK) eller Biltema, beru o liknande?
Och bra rotor, lock och kablar?
-
Nicklasbackstrm
- Nybörjare