Ford Focus RS mk3 2016

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

Kid
Erfaren
Namn: Martin.S
Kör: Ford Focus RS

Inlägg av Kid »

kan man få reda på vilka färger ni har valt?? själv står jag i valet mellan blå och svart...PA du har ju sett dem "live" vilket är dina intryck??

robnyg84

Inlägg av robnyg84 »

Kid skrev:kan man få reda på vilka färger ni har valt?? själv står jag i valet mellan blå och svart...PA du har ju sett dem "live" vilket är dina intryck??
Om du deltar på Elmia-mässan får du se en ny Ford Focus RS 2016 i någon färg (vet inte vilken ännu) - det är en press-bil som kommer dit :-)

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

Kid skrev:kan man få reda på vilka färger ni har valt?? själv står jag i valet mellan blå och svart...PA du har ju sett dem "live" vilket är dina intryck??
Jag har bara sett Nitrous Blue, Magnetic Grey och Stealth Grey IRL. Dessa har alla sina "egenheter", men den blå är något alldeles exceptionellt/extra och gör sig verkligen inte rättvis på bild... :cool:

Jag kör själv en Mondeo som är Frozen White (gillar denna färg skarpt. FRS mk2 i just denna kulör är en personlig favorit) och en Panther Black Focus-kombi (verkar dock skilja sig en hel del mellan Absolute Black och Panther Black i dess flakes. Tycker att det verkar som om Absolute Black har betydligt mer liv och djup. Var ganska så anti i början, men har nu sett en hel del bilder där svart ser riktigt bra ut).

Du finner lite mera information om de olika färgerna här => http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... hp?t=82619

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

robnyg84 skrev:Om du deltar på Elmia-mässan får du se en ny Ford Focus RS 2016 i någon färg (vet inte vilken ännu) - det är en press-bil som kommer dit :-)
Bilen som BilMånsson kommer att ställa ut på Elmia är Nitrous Blue.

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

Focus_RS_dyno_1.jpg
Focus_RS_dyno_2.jpg
Focus_RS_dyno_3.jpg

Focus RS
Legend

Focus RS @ Elmia 2016

Inlägg av Focus RS »

Inbjudan till Bilsport Performance och Custom Motorshow 2016 från BilMånsson...
Välkommen till monter B04:19 på Elmia den 25-28 mars!

Vi på FordStore BilMånsson har avslutat ett lyckat 2015 med europeiskt försäljningsrekord av nya Ford Mustang. För att nå ut till ännu fler kunder, med denna svenska succé, kommer vi att finnas på plats i mässhall B, monterplats B04:19, i Påsk.

Med oss har vi även en blivande legend, innan ens leveranserna har påbörjats, nya Ford Focus RS. På fredag klockan 12:00 sker planerad avtäckning.

Vi på FordStore BilMånsson är exklusiv återförsäljare av dessa bilmodeller och du kommer självklart att kunna beställa din bil direkt av oss i vår monter.

Varför Elmia? Vi anser att större delen av det riktigt inbitna bilintressenterna besöker denna mässa och då ska vi klart vara på plats där det händer.

Välkomna!

Focus RS
Legend

If Carlsberg did trains...

Inlägg av Focus RS »

Nu börjar det hända saker... :D

RS16
Veteran
Namn: Per Brugge
Kör: Ford Focus RS 2016

Inlägg av RS16 »

ShifTech lovar 375 hk / 520 Nm. Vad bättre är är att de har en mycket duglig svensk agent i Svensk Motoroptimering AB (http://www.smoab.se). Jag optimerade min Megane hos dem (med mjukvara från ShifTech) med mycket gott resultat.

Noterbart är att de plockar väsentligt mindre extra från EcoBoost-motorn än vad de gör från motsvarande Mustang - visar väl att Ford optimerat rätt ordentligt själva och att uppåtpotentialen är begränsad.

http://www.shiftech.eu/en/reprogramming ... ost-rs-350

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

RS16 skrev:Noterbart är att de plockar väsentligt mindre extra från EcoBoost-motorn än vad de gör från motsvarande Mustang - visar väl att Ford optimerat rätt ordentligt själva och att uppåtpotentialen är begränsad.
Handlar nog mycket om osäkerheten kring drivlinans kapacitet. Motorn i sig lär ju fixa mer än Mustangens...

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

Kid
Erfaren
Namn: Martin.S
Kör: Ford Focus RS

Inlägg av Kid »

tack för era svar,så svårt att avgöra via bilder...får bli en trip te elmia tro jag..

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

Standard mk2 vs. mk3.

RS16
Veteran
Namn: Per Brugge
Kör: Ford Focus RS 2016

Inlägg av RS16 »

robnyg84 skrev:Min Ford Focus RS 2016 hade byggdatum 29:e Januari och enligt återförsäljaren så är preliminärt leveransdatum 19:e mars. Tydligen lade jag första ordern i Sverige därför så hoppas jag på leverans snart :cool:.
Robert, några nyheter om leverans av din bil? Räknar du med att få den levererad imorgon lördag (?) 19/3, eller har det blivit ytterligare förseningar?

Jag var nyss i kontakt med min ÅF och enligt honom så ska min bil levereras andra veckan i april - tydligen har den lämnat fabriken och är i transport just nu. Men jag känner mig luttrad, tror det först när jag ser det....

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

RS16 skrev:Robert, några nyheter om leverans av din bil? Räknar du med att få den levererad imorgon lördag (?) 19/3, eller har det blivit ytterligare förseningar?

Jag var nyss i kontakt med min ÅF och enligt honom så ska min bil levereras andra veckan i april - tydligen har den lämnat fabriken och är i transport just nu. Men jag känner mig luttrad, tror det först när jag ser det....
Mig veterligen så har ingen bil fått gate released (?!) från fabrik än, men att det faktiskt finns bilar som står "in Transit" enligt Vista. Spännande! :starter:

Skriv svar