Ford Focus RS mk3 2016
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
otech skrev:Hej, Jag undrar om någon har hört eller läst något om hur många Nm drivlinan klarar?
Några sådana uppgifter finns inte än. Men det kommer nog att komma fram den "hårda vägen" så fort folk får sina bilar och börjar trimma. Mountune har ju under lång tid haft bilar för test/utveckling så jag tror att deras kommande modifikationer kommer att vara vägledande vad det gäller effekt vs. hållbarhet...
-
otech
- Nybörjare
- Namn: Ola A
- Kör: Sierra 2,8 89 Sierra Coswprth 92
Ok för tidigt ännu alltså. Vi får för guds skull hoppas att det finns mer potential än i MT75 4x4. Inget fel på transmissionen i sig själv, avancerad för sin tid. Problemet (inget problem egentligen)var väl att motorutvecklingen var snabbare än transmissionssidan. Det vore ju tråkigt om man köper en ny RS och vill ladda på lite, för att inse att man måste fixa resten för halva inköpskostnaden typ.
Hälsar Ola
Hälsar Ola
-
Focus RS
- Legend
Vad jag vet så var bilen på Elmia en pressbil tagen från England, så det är inte säkert att den har exakt samma utförande som en som rullar av tillverkningsbandet idag. Jag är själv skeptisk till att det kommer att komma en "uppgraderad" skalstol (i alla fall om man skall utgå ifrån vad teknikerna nere i Valencia sa till mig), men så fort de första kundbilarna börjar levereras så lär vi få svar på detta.rubank skrev:kul med bilder! Det ser ut som att det var skal stolarna från Recaro på bilen, var det någon som lade märke till om den är justerbar i höjd numera?
Man blir inte riktigt klok på den där blåa färgen när man kikar på bilder, är den polestar blå irl eller är det en annan nyans på den?
Jag har själv inte sett den Polestarblå färgen, dock kan jag intyga att Nitrous Blue måste ses IRL. Det är väldigt få bilder som verkligen gör den riktigt rättvis! Det är mycket djup och liv i den och med rätt ljus så är den helt fantastisk...
By the way... Är det någon som har fler bilder från Elmia? Ladda gärna upp dessa!
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Den blåa kulören är sjukt läcker, men svår att fota, speciellt i det ljuset.
Tog med både systemkameran och Sony X3+
Bilderna PA lagt upp är från Sony X3an.
Stolarna var inte höjbara vad jag kunde hitta.
Jag som är 171 cm satt riktigt bra i dom
Tog med både systemkameran och Sony X3+
Bilderna PA lagt upp är från Sony X3an.
Stolarna var inte höjbara vad jag kunde hitta.
Jag som är 171 cm satt riktigt bra i dom
- Bilagor
-
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
-
Håkan Olsson
- Nybörjare
- Namn: Håkan Olsson
- Kör: Allt utom Saab
Ändrad leverans från Fabrik
Verkar som alla RS är tillbaka in i "fabriken" igen, nu är det borttagit leverans datum och de står " under byggnation" på även de som varit klara, kanske någon uppdatering på gång?
-
Focus RS
- Legend
Håkan Olsson skrev:Verkar som alla RS är tillbaka in i "fabriken" igen, nu är det borttagit leverans datum och de står " under byggnation" på även de som varit klara, kanske någon uppdatering på gång?
Ja, som jag förstått det så tas alla bilar som tidigare byggts och lagrats på uppställningsområde in successivt för komplettering av saknad/uppgraderad komponent innan utleverans. Detta verkar ha pågått ett tag då de första engelska bilarna når ÅF vilken dag som helst...