Ford Focus RS mk3 2016

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
RST S1
Veteran
Namn: Slobbe M.
Kör: i väg

Inlägg av RST S1 »

Robert skrev:Hårdare dämpning på/av! Du får upp en symbol i displayen bakom ratten när den är till. Tror man måste vara i Sport/Track/Drift för att det skall funka men är lite osäker.
ja som du säger sportmode symbolen tänds.

idag fick jag komma tillbaka till verkligheten och åka jobba lite, tanken är tom verkar bara rymma 50liter och vi kört på ca 0,9liter/mil helt ok för en sådan focus blandad körning,

nästa vecka skall jag lämna in den på nå kemiskpro eller vad det hette och sedan hade jag tänkt foliera den lite där det skvätter grus, nu kör vi på 1:an och tomgång sista kilometern hem på grusväg.
min ranger wildtrack är tillverkad i Sydafrika :Odd:

Robert
Erfaren
Namn: Robert W
Kör: Focus RS

Inlägg av Robert »

Idag fick jag möjlighet att testa bilen lite mer på riktigt! Hade ett stort leende på läpparna hela dagen, bilen är otroligt härlig att köra! Får ni möjlighet tycker jag absolut ni bör ta chansen att testa den lite utöver vad man kan göra på allmän väg!
Dock inser jag att det blir en helt annan nivå när det kommer till däckbudget jämfört med vad jag hade till förra bilen... ;)

Bild

Greven
Veteran
Namn: Marcus
Kör: Focus RS om några månader

Inlägg av Greven »

RST S1 skrev:ja som du säger sportmode symbolen tänds.

idag fick jag komma tillbaka till verkligheten och åka jobba lite, tanken är tom verkar bara rymma 50liter och vi kört på ca 0,9liter/mil helt ok för en sådan focus blandad körning,

nästa vecka skall jag lämna in den på nå kemiskpro eller vad det hette och sedan hade jag tänkt foliera den lite där det skvätter grus, nu kör vi på 1:an och tomgång sista kilometern hem på grusväg.
Är väldigt nyfiken på Ceramic Pro så ge oss gärna feedback. Det kostar en del men skall ju vara livslång garanti har jag för mig. Jag betalar vad som helst för att få en bil som man bara sköljer av så den blir skinande ren :-)

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Robert skrev:Idag fick jag möjlighet att testa bilen lite mer på riktigt! Hade ett stort leende på läpparna hela dagen, bilen är otroligt härlig att köra! Får ni möjlighet tycker jag absolut ni bör ta chansen att testa den lite utöver vad man kan göra på allmän väg!
Dock inser jag att det blir en helt annan nivå när det kommer till däckbudget jämfört med vad jag hade till förra bilen... ;)
Kul att se dig på plats! Jag ska se om min GoPro fångade lite blå Focus när du passerade efter en av mina snurrningar :-)

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Lite Focus ser man i alla fall :-)

https://youtu.be/n9KZZk4fBUg

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Robert
Erfaren
Namn: Robert W
Kör: Focus RS

Inlägg av Robert »

therealpinto skrev:Lite Focus ser man i alla fall :-)

https://youtu.be/n9KZZk4fBUg

Gustaf
Härligt Gustav! Ska se om jag hittar något bra klipp jag också! Tyvärr blev de flesta filmer väldigt skakiga.

robnyg84

Gött Ljud

Inlägg av robnyg84 »

[YOUTUBE]qEvYtZqYO9s[/YOUTUBE]

Användarvisningsbild
Niding
Veteran
Namn: Björn O
Kör: Mondeo 2.0T 2016 & Focus RS MkII 2010
Medlemsnummer: 707

Inlägg av Niding »

RS16 skrev:Upplands Motor har ingen egen demobil, det är därför de lånade min bil som nu står i deras hall. Man får väl vara hoppas att min står kvar där.....

Så det måste vara en kundbil.
Har hört på omvägar att det ev. va en säljare med två passagerare som va ute med bilen som smällde och att det gick fort, väldigt fort.

Det va inte din hoppas jag som var ute och luftades ..
Tänker i och med att du sa att dom inte har någon demobil.

OM det nu gått till som jag hört så är det imponerande att dom klarade taket på bilen ...

Användarvisningsbild
RST S1
Veteran

Inlägg av RST S1 »

Man blir så less äger fortfarande inte min Ford rs då Ford klantat till det ( sök på reg nr pux316 får ni se) vad fanns skall man göra kör på grönplåtar nu i snart 2 veckor. Tappat suget har bara kört 60mil. Nu står den visserligen på ceramicpro behandling.

Skulle behöva stängklappar kör sista km till huset på grusväg nån tips?
Bilagor
20160524_083308.jpg

Användarvisningsbild
root
Veteran
Namn: Ulf Skogström
Kör: Focus RS mk3 -16, Focus RS mk2 -09, Volvo 855 -94
Medlemsnummer: 21

Inlägg av root »

RST S1 skrev:Man blir så less äger fortfarande inte min Ford rs då Ford klantat till det ( sök på reg nr pux316 får ni se) vad fanns skall man göra kör på grönplåtar nu i snart 2 veckor. Tappat suget har bara kört 60mil. Nu står den visserligen på ceramicpro behandling.

Skulle behöva stängklappar kör sista km till huset på grusväg nån tips?

Ang stänkskydd ska jag köpa PVC varianten av dessa:
http://www.focusrsparts.co.uk/ford-focu ... _1861.html

Väntar dock lite på att mudflaps.se ska få in dem. Har mailat dem och frågat. De är samarbetspartners till klubben och vi har 20% på stänkskydd till Ford. Priset efter rabatt kanske inte blir nån större skillnad jmf med att köpa från England men jag vill ändå försöka stödja våra partners.

Ulf

Sent from my iPhone using Tapatalk

wolfbane196
Veteran
Namn: Jerker
Kör: Superbil

Inlägg av wolfbane196 »

Hej,

Fick ni någon rabatt när ni beställde era bilar tidigare ?

Mvh

RS16
Veteran
Namn: Per Brugge
Kör: Ford Focus RS 2016

Inlägg av RS16 »

wolfbane196 skrev:Hej,

Mvh
Extremt magert på rabattfronten, garanterat min sämsta affär (sett enbart då till % rabatt på listpris) jag någonsin gjort på en sprillans bil. Ford har gått ut till alla ÅF men tydliga instruxer om att det är listpriser som gäller. Bilen är undantagen alla ramavtal och liknande.

Men sen är det ju det här med gungor och karuseller. Jag upplevde att jag fick helt OK betalt för min inbytesbil, kanske kompenserade de mig lite där.

Användarvisningsbild
RST S1
Veteran

Inlägg av RST S1 »

wolfbane196 skrev:Hej,

Mvh
3,25% i rabatt :D

fick hem min grön skyltade rs från ceramic pro (2lag 9h och 2lag 9h light) vilken skillnad det är som nån har lackat ett par lager klarlack vilket djup det blev.

bilden ger ingen rättvis bild.
Bilagor
ceramic pro.jpg

wolfbane196
Veteran

Inlägg av wolfbane196 »

RST S1 skrev:3,25% i rabatt :D

fick hem min grön skyltade rs från ceramic pro (2lag 9h och 2lag 9h light) vilken skillnad det är som nån har lackat ett par lager klarlack vilket djup det blev.

bilden ger ingen rättvis bild.

Riktigt bra lyster, är det Ceramic Pro i Jönköping som gjort det ?
10tsk eller ?

wolfbane196
Veteran

Inlägg av wolfbane196 »

Det är oförskämt lite bilder på er nya RS:D

Skriv svar