Part_boy_no1 - Taunus GXL
- Släggmek
- Legend
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: ons apr 12, 2006 8:26 am
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)
- Ort: Västernorrland
Ruskigt missflyt
, men skit händer ibland. Hoppas det inte behövs nåt mer reppjobb än det konstaterade, håller tummarna.
Såvitt jag minns fanns det nån mittemellan-variant av den vanliga Weber DGV/DGAV:n på en del av de större Granada V6 som hade halsringar i kombination 36/38, hade utbytbara halsringar vad jag ytterligare vill minnas så 38/38 bör vara möjligt att sätta ihop enkelt om man behöver eller bara vill. Även nån av de mindre amerikanska 2-portarna för Windsor V8 260-289" eller storlekarna däromkring går att kombinera med Cologne (men nu är jag verkligen nere i arkivet och rotar
), där finns det förstås en uppsjö av mer lättfunna alternativ när man fått ihop bultmönstret med insuget. Holley är väl det vanligaste alternativet för de Fordarna utöver firmans egna, bland nytt kan det översättas till Demon som är vidareutvecklingar av gamla Holley-modeller. Cologne V6 med förgasare förekommer i mindre antal i USA mest tack vare Capri/Capri II (III togs aldrig in eftersom man tog fram en Capri-märkt och -stylad Mustang III för Mercury-handlarna som sålt de europeiska) och jag har för mig även tidiga Mustang II hade sina Cologne som 2.6L med förgasare, så det finns en del tips om kombinationer på USA-forumen men det kan vara lite tålamodskrävande att rota fram informationen.

Såvitt jag minns fanns det nån mittemellan-variant av den vanliga Weber DGV/DGAV:n på en del av de större Granada V6 som hade halsringar i kombination 36/38, hade utbytbara halsringar vad jag ytterligare vill minnas så 38/38 bör vara möjligt att sätta ihop enkelt om man behöver eller bara vill. Även nån av de mindre amerikanska 2-portarna för Windsor V8 260-289" eller storlekarna däromkring går att kombinera med Cologne (men nu är jag verkligen nere i arkivet och rotar

"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument

Tags:
- Part_boy_no1
- Veteran
- Inlägg: 582
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 8:10 pm
- Namn: Ronny Ribbheden
- Kör: Mondeo ghia -98 SEAT -98
- Ort: Mora

- Part_boy_no1
- Veteran
- Inlägg: 582
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 8:10 pm
- Namn: Ronny Ribbheden
- Kör: Mondeo ghia -98 SEAT -98
- Ort: Mora

- Part_boy_no1
- Veteran
- Inlägg: 582
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 8:10 pm
- Namn: Ronny Ribbheden
- Kör: Mondeo ghia -98 SEAT -98
- Ort: Mora

- Part_boy_no1
- Veteran
- Inlägg: 582
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 8:10 pm
- Namn: Ronny Ribbheden
- Kör: Mondeo ghia -98 SEAT -98
- Ort: Mora

- Part_boy_no1
- Veteran
- Inlägg: 582
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 8:10 pm
- Namn: Ronny Ribbheden
- Kör: Mondeo ghia -98 SEAT -98
- Ort: Mora

- Part_boy_no1
- Veteran
- Inlägg: 582
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 8:10 pm
- Namn: Ronny Ribbheden
- Kör: Mondeo ghia -98 SEAT -98
- Ort: Mora

- Part_boy_no1
- Veteran
- Inlägg: 582
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 8:10 pm
- Namn: Ronny Ribbheden
- Kör: Mondeo ghia -98 SEAT -98
- Ort: Mora

- Part_boy_no1
- Veteran
- Inlägg: 582
- Blev medlem: sön feb 22, 2009 8:10 pm
- Namn: Ronny Ribbheden
- Kör: Mondeo ghia -98 SEAT -98
- Ort: Mora

- Släggmek
- Legend
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: ons apr 12, 2006 8:26 am
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)
- Ort: Västernorrland
Jag kommer att tänka på en låttitel av favoriten Johnny Cash https://www.google.se/search?q=johnny+c ... 8weehoOQCw, om en vanlig kille som bestämmer sig för att bygga en bil åt sig en bit i taget
, om en Cadillac som en "dold löneförmån"
så inga jämförelser där (däremot vet jag en kille här i trakten som helt ärligt jobbade övertid på skroten för de delar han behövde till att satta ihop en väldigt speciell Volvo 145 som var till 95% en USA-spec 265 med fulläderinredning och allt om man inte tittade under huven
), men vi är nog rätt många som får knåpa med vad vi kan hitta för att få till det vi vill ha och låta det ta den tid som kan offras på det för att bli klart när det kan. Dagsformen ser bra ut! Ser fram emot slutresultatet med spänning. 




"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
