Ford Focus RS mk3 2016
-
Svullo
- Erfaren
- Namn: Toni Haglund
- Kör: Focus RS mk3
Sälja rs vinterhjul
Jag tänkte sälja mina 18" silvriga orginal RS vinterhjul med nokian dubbfria vinterdäck däck med TMPS, som följde med bilen när jag köpte den. Gått ca 500mil,dom är ju svin dyra att köpa men hur mycket tror ni att jag kan sälja dom för?
-
RS16
- Veteran
- Namn: Per Brugge
- Kör: Ford Focus RS 2016
Man får ju en bra omgång 19-tummare för 18-20k (dock inte Ford OEM) så 10-12k kanske du kan få. Själv har jag redan 3 omgångar 19-tummare till min RS (Ford OEM smidd RS-fälg med MPSC2, Ford OEM gjuten RS-fälgmed MPSS och eftermarknadsfälg med v-däck) och frun har strängeligen förbjudit mig att fylla garaget med fler däck/hjul.......
- RST S1
- Veteran
- Namn: Slobbe M.
- Kör: i väg
har också dålig erfarenhet, tyck att försäljare kan vara korkade skall dom sälja bilar eller inte? brukar komma in i skita arbetskläder då gömmer dom sig?Greven skrev:Har alltid hört talas om dåliga försäljare med noll känsla för kundvård. Jag har nu varit inne vid 3 olika tillfällen på Ford i Mölndal för att kolla på en Focus RS, samtliga sitter som klistrade vid sina datorer, jag upplevde t.o.m att en undvek min blick.
Jag står i valet och kvalet om jag skall slå till på en RS till våren, kommer i så fall lägga beställning snart.
Hade jag varit försäljare så hade jag varit framme direkt hos varje potentiell kund som kliver in, jag hade gjort allt för att hela proceduren från första kontakten till leverans blir magisk. Jag hade uppdaterat kunden om läget, nu går den in i lackboxen, nu sänks motorn ner, nu står den på en båt, nu har den fått sitt regnr och du kan komma på Fredag klockan 14:00 och hämta ut bilen. På fredagen hade jag placerat bilen på den finaste platsen med skynke över, jag hade haft kylt alkoholfritt bubbel redo. Vi hade i lugn och ro smuttat på bubbel, pratat om bilen, gått igenom lite papper, skickat med nån keps, cool nyckelring eller annat gunk bara för att förhöja upplevelsen.
Sen skulle armens musikkår stå och spela musik när man rullar ut genom portarna.... nu gick jag kanske för långt men ni förstår nog vad jag menar
Finns det såna försäljare idag?
men det finns undantag ford i vänersborg och växjö har funkat även jönköping. men inte möndal där är säljarna konstiga, kommer ihåg för nått år sedan när frugan skulle ha en kuga och vi titttade länge på en innan säljaren kom fram, väl där halv otrevlig la han en blöt smygare trodde fan jag skulle spy, frugan och jag fick fan fly stället för att få frisk luft.
min ranger wildtrack är tillverkad i Sydafrika 
- RST S1
- Veteran
tråkigt att ford inte satte en tempgivare i RDU istället för att beräkna denRS16 skrev:Yep jag läste på själv igår kväll och hittade bl.a. den artikeln (ovanligt ärlig med tanke på att de kränger en RDU-kylare...). Konklusionen verkar som sagt vara att det inte finns någon lösning (inom rimlighetens gränser). Så det blir nog till att korta ner stinterna istället. För att köra med 95% attack istället för 102% är ju så klart inte att tänka på......
- RST S1
- Veteran
jag är fet (tjock)Greven skrev:Till alla erandra som kör RS nu.
Hur upplever ni skalstolen mot standardstolen?
Slits skalstolen mycket på kanten där man glider ner med röven/låret? Jag oroar mig lite för att sömmen skall börja nötas och till slut släppa.
Ångrar ni er att ni valde den ena eller den andra?
Standardstolen, sitter ni tillräckligt stilla i den eller glider ni över på passagerarstolen i varje rondell?
Jag tyckte materialvalet i standardstolen kändes något billigt, hur upplever ni?
Är i närheten av att lägga en order så vill veta allt.
dom vanliga stolarna passade mig sämre när jag provkörde en rs.
men skalstolarna passar mig jättebra ( jag skulle behöva gå ner några kilo) för bästa passform. sidodynan är fortfarande fin.
-
Göran.RS-16
- Nybörjare
- Namn: Göran Svensson
- Kör: Focus rs mk3
-
Greven
- Veteran
- Namn: Marcus
- Kör: Focus RS om några månader
Jag la order nu på förmiddagen, nu väntan, ca 6 månader säger säljaren.
Under tiden kan man scanna nätet på prylar att köpa till bilen. Beställde lite småprylar till bilen redan igår. Tyckte den lät lite mesigt under provkörningen faktiskt, svårt att höra större skillnad på normal och sport. Ljudet från sport borde varit det minsta i normal kan jag tycka men det skall ju passa en bred publik så har förståelse för att det inte kan bröta för mycket.
Under tiden kan man scanna nätet på prylar att köpa till bilen. Beställde lite småprylar till bilen redan igår. Tyckte den lät lite mesigt under provkörningen faktiskt, svårt att höra större skillnad på normal och sport. Ljudet från sport borde varit det minsta i normal kan jag tycka men det skall ju passa en bred publik så har förståelse för att det inte kan bröta för mycket.
-
Svullo
- Erfaren
- Namn: Toni Haglund
RS16 skrev:Man får ju en bra omgång 19-tummare för 18-20k (dock inte Ford OEM) så 10-12k kanske du kan få. Själv har jag redan 3 omgångar 19-tummare till min RS (Ford OEM smidd RS-fälg med MPSC2, Ford OEM gjuten RS-fälgmed MPSS och eftermarknadsfälg med v-däck) och frun har strängeligen förbjudit mig att fylla garaget med fler däck/hjul.......
Okej, tack för tipsen! Den som har flest fälgar när den dör vinner :-)
Så här blir det:
Ford Focus RS mk3 fälgar - 7,5-18" ET 50,nav hål 63,4 - 5/108, med dubbfria vinterdäck - Nokian WR D4 - 225/40-18" Mönster djup mer än 7,5mm, med TMPS givare. Ny pris över 20k.
Säljes eller bytes mot passande 20" utan däck eller med 235/30 sommardäck. Pris: 11000:-
Lägger upp en annons i forumet & hoppas på det bästa.
-
Frozex
- Nybörjare
- Namn: Jonny
Tjenare på er! Nybliven ägare till en splitter ny focus rs 2017. Jag har en liten fråga till er som också äger en angående laddtrycket. Min verkar bara ladda runt 1.2-1.3 bar? Dom flesta andra som jag har sett på youtube/bilrecentioner osv ligger runt 1.5-1.6bar, vad ligger era på vid fullt gaspådrag? Kan väl tillägga att jag inte kör skiten ur min utan bara en test lite då och då. Bilen har ju trots allt bara rullat ca 25mil ännu på mätaren. Mvh
-
rubank
- Veteran
- Namn: Anders S
- Kör: Focus RS
@Tobbe, det borde gå att göra riktigt bra pris på RS just nu, vet inte hur många procent ni har men vet vad man kan få betala som privatperson. bara att kapitalisera på osäkerheten om motorerna, men var beredd på att du kommer tappa minst 30% när du rullar ut ur hallen så tänkt både en och två gånger innan du slår till på en.
-
Greven
- Veteran
- Namn: Marcus
- Kör: Focus RS om några månader
Jag la min order för några veckor sedan. Igår var jag med Ford Performance och körde Mustang, RS och lite annat smått å gott. Nu är ju suget ännu större, RS på bana beter sig riktigt gött av vad jag kan avgöra på den relativt lilla körningen jag fick.Tobba** skrev:Hej.
Som anställd på Hedin Bil har man lite förmån vad gäller bilköp.
Tittar därför starkt på RS nu.
Var och provkörde igår, herregud va roligt det var
Ni som har den nya, vad tycker ni?
Har du möjligheten att få ett bra pris och inte sätter dig själv i klistret så är det bara att slå till.
-
rubank
- Veteran
- Namn: Anders S
- Kör: Focus RS
är väl de röda bilarna som är limited edition? fast vet inte om man kan säga limited på någon av dom, det är bara vanliga rs bilar med ett optionspaket när man tittar i konfiguratorn.
lite bilder på den röda https://mk3focusrs.club/forum/topic/race-red-edition/
- RST S1
- Veteran
den röda släpps bara i nordamerika tillsammans med den blårubank skrev:är väl de röda bilarna som är limited edition? fast vet inte om man kan säga limited på någon av dom, det är bara vanliga rs bilar med ett optionspaket när man tittar i konfiguratorn.
den blåa limited kommer bara släppas i 25ex i sverige