Granadakombi, Ny synd.
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Precis.
"The people got a right to know"
eller nåt sånt
. Kul att följa, hoppas den andra kommer på hjulen igen (bokstavligen
) också
.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Det är ju lite synd om den står och blir dålig men jag ska ju inte säga så mycket, jag har ju en Capri som ska fixas "sen". Men den står i alla fall inne. Tror jag.
Jag måste lösa mina förvaringsproblem innan jag ens seriöst letar ett Granadaobjekt men de blir ju inte fler heller.
Gustaf
Jag måste lösa mina förvaringsproblem innan jag ens seriöst letar ett Granadaobjekt men de blir ju inte fler heller.
Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
- Jimmie-E
- Veteran
- Namn: Jimmie Eriksson
- Kör: Granada coupè
Lackeringen har gått i stå. En tidigare omlackering, eller lackbehandling med hydraulolja/vinylspray har fixat resningar, krackeleringar och silicon-släpp över hela bilen. Bilen är grundad, tvättad, tvättad, och åter tvättad med antisilicon, och nu är det lagt en sealer för att stänga in det som ev kan finnas kvar. Jag är sjukt less, och jag är helt knäckt i huvudet av alla lösningsmedel vi har hanterat.
- Jimmie-E
- Veteran
Jag tar inte på mig äran för det här. Jag är sjukskriven, och pallar jobba max en timme åt gången, det blir oftast tre fyra timmar utspritt under dagen. Jag är helt kass, men jag har jävligt bra vänner som minns att jag alltid ställt upp för dom. Jag själv hade troligtvis inte ens fått igång bilen än ensam.
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
OT-varning:
Annars är det intressant detta med tidsrymder vid bilmeka vilket såklart brukar bero mycket på faktorer som hur länge prylarna suttit (fast
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
- Jimmie-E
- Veteran
Jag har jävligt bra vänner!Släggmek skrev::thumb::thumb: Trestjärniga polare du har
, ni måste ju härjat som ett gäng Duracell-kaniner för att få ihop det på den korta tiden sen du lade upp de första bilderna på den. Och nog sjutton ser den ut åtminstone i det klassiska gatubilhandlarljuset
;) att duga förträffligt att bruksa.
OT-varning:
Annars är det intressant detta med tidsrymder vid bilmeka vilket såklart brukar bero mycket på faktorer som hur länge prylarna suttit (fast) orörda, modellkunskap osv. Idag fick jag berättat för mig om hur en albansk mekaniker dök upp på en skrot i Brooklyn, New York för att buda på en gammal BMW 5-serie han fått nys på och rensade ur den noggrant och metodiskt helt själv på fyra timmar. När jag själv höll på här hemma så brukade vi strippa en Granada, Mercedes W123-serie eller liknande stor äldre bakhjulsdriven bil i demonteringshallen över ett halvdagspass på två man (ackordet var tre bilar per hall och två gubbar räknat i vrak med motor och axlar kvar), hur länge det skulle tagit att göra tvärtom utan fabrikens byggschema kan man ju bara grunna på
.
OT, så strippade vi 10 bilar om dagen på framvagn och bakaxel (fwd) för att skeppas till afrika när jag extraknäckte på bilskrot på två man.. Inget finlir, och många bränder, haha:D
Känns inte som det är nå att skryta om i jämförelse med nämnda alban.
- Nemesis_se
- Legend
- Namn: Peter Olesen
- Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
- Medlemsnummer: 188
Hmmm, vet inte om det bara är jag, men jag ser inga bilder...
Över 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)