Ford Focus RS mk3 2016

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
VolFo
Veteran
Namn: Dennis
Kör: Raptor gen 2 2019, Focus RS 2018, Volvo S60R, Volvo S70R, Volvo 855 T-5R, Volvo 855R, Volvo V70R

Inlägg av VolFo »

rubank skrev:@dennis, oj! det var inte mycket dämpning där inte! har du gjort någon liten filmsnutt - före/efter?
Ingen filmsnutt gjord ännu. Men kan säkert ordnas om så önskas framöver!
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.

Greven
Veteran
Namn: Marcus
Kör: Focus RS om några månader

Inlägg av Greven »

VolFo skrev:AWE Track Edition monterat :woot:

Bild
Är du nöjd? Tittade lite på det först men sedan föll det på Milltek.

Tror ditt brötar en hel del mer än mitt dock ;)

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran
Kör: Raptor gen 2 2019, Focus RS 2018, Volvo S60R, Volvo S70R, Volvo 855 T-5R, Volvo 855R, Volvo V70R

Inlägg av VolFo »

Greven skrev:Är du nöjd? Tittade lite på det först men sedan föll det på Milltek.

Tror ditt brötar en hel del mer än mitt dock ;)
Jag är nöjd. Kan bli lite väl drönigt när man motorbromsar från en motorväg eller liknande. Men det är helt beroende på vilken växel och varvtal man har.

Man lär sig med tiden vart det finns en "sweet-spot" för att vara så tyst som möjligt när man smyger förbi alla hemma på morgonen/kvällen, barnvagnar och allt annat :)
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran

Inlägg av VolFo »

Försök att uppdatera mjukvaran till stereon. Gick sådär då den kraschade halvvägs :banghead:
Bild

Tröstade med att ta bort motorljudet som kommer ur högtalarna, aktiverade autolås av dörrarna när man kör iväg och avaktiverade Pull Drift Compensation

Användarvisningsbild
Jojjeman
Erfaren
Namn: Johan
Kör: Focus Rs mk3 -17

Inlägg av Jojjeman »

VolFo skrev:Försök att uppdatera mjukvaran till stereon. Gick sådär då den kraschade halvvägs :banghead:
Bild

Tröstade med att ta bort motorljudet som kommer ur högtalarna, aktiverade autolås av dörrarna när man kör iväg och avaktiverade PDC.
Hur gjorde du med dörrarna och för o få bort motorljudet?

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran

Inlägg av VolFo »

Jojjeman skrev:Hur gjorde du med dörrarna och för o få bort motorljudet?
För dörrarna ändras konfigurationen i BCM i FDRS, det är programmet jag har körandes i bilden jag tog. Även motorljudet aktiveras/deaktiveras via FDRS i styrenheten till stereon (ACM)

Användarvisningsbild
Jojjeman
Erfaren

Inlägg av Jojjeman »

VolFo skrev:För dörrarna ändras konfigurationen i BCM i FDRS, det är programmet jag har körandes i bilden jag tog. Även motorljudet aktiveras/deaktiveras via FDRS i styrenheten till stereon (ACM)
E detta nått man kan göra som privatperson? Sist ja va på en fårdstore så fick ja iaf blankt nej till att de gick o göra nått av de..

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran

Inlägg av VolFo »

Jojjeman skrev:E detta nått man kan göra som privatperson? Sist ja va på en fårdstore så fick ja iaf blankt nej till att de gick o göra nått av de..
Det var märkligt! Då visste dom kanske inte hur man gör eller var intresserade av att hjälpa dig?

Synd att du bodde långt ifrån den ÅF jag jobbar åt, hade hjälpt dig annars :cool:

Användarvisningsbild
Jojjeman
Erfaren

Inlägg av Jojjeman »

VolFo skrev:Det var märkligt! Då visste dom kanske inte hur man gör eller var intresserade av att hjälpa dig?

Synd att du bodde långt ifrån den ÅF jag jobbar åt, hade hjälpt dig annars :cool:
Antagligen lite av varje när de gäller Malmö.
Får se om där e nån annan i Skåne som vill o kan. Tack ändå! :)

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran

Inlägg av VolFo »

Jojjeman skrev:Antagligen lite av varje när de gäller Malmö.
Får se om där e nån annan i Skåne som vill o kan. Tack ändå! :)
Lycka till! :)

mcmike
Nybörjare
Namn: Micke J
Kör: Ford focus RS

Inlägg av mcmike »

Hej! Helt ny här och förhoppningsvis får jag hämta ut min RS till veckan. En stilla undran över ovan nämnda motorljud i högtalarna, tänkte om det var någonting man ska säga till om innan leverans? PDC? Tips på bra gummi mattor? :)

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran

Inlägg av VolFo »

mcmike skrev:Hej! Helt ny här och förhoppningsvis får jag hämta ut min RS till veckan. En stilla undran över ovan nämnda motorljud i högtalarna, tänkte om det var någonting man ska säga till om innan leverans? PDC? Tips på bra gummi mattor? :)
Skadar ju inte att nämna det.

PDC = Pull Drift Compensation även kallat "sidodragningskompensationsfunktionen". Jag tyckte den funktionen gjorde att bilen ballade ur fullständigt när man gasade på kraftigt, bilen började slingra kraftigt och ha sig. De aktiverade man funktionen upplevde jag att bilen betedde sig bättre. Kan även stängas av tillfälligt om man håller ner ESP-knappen i några sekunder.

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Namn: David W
Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25
Medlemsnummer: 17

Inlägg av davve d »

mcmike skrev:Tips på bra gummi mattor? :)
Helrätt bilval, du kommer inte bli missnöjd;)

Angående gummimattor så finns det ju Ford original eller vill du ha djupare typ "rensimattor"?
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör

En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/

Ford Focus RS Edition 2018

mcmike
Nybörjare

Inlägg av mcmike »

VolFo skrev:Skadar ju inte att nämna det.
Tack för dina förklaringar:) Jag nämnde det igår och de skulle titta på det innan leverans!

mcmike
Nybörjare

Inlägg av mcmike »

davve d skrev:Helrätt bilval, du kommer inte bli missnöjd;)

Angående gummimattor så finns det ju Ford original eller vill du ha djupare typ "rensimattor"?
Ja jag tror det kommer att bli riktigt bra gillar den skarpt så:) Tänkte lite djupare mattor än originalen.! Gällande avgassystem och luftfilter om man vill byta. Vad / vilka gäller för att garantin ska fortsätta gälla? Ursäkta nybörjar
frågorna:rolleyes:

Skriv svar