Ford Focus RS mk3 2016
- VolFo
- Veteran
- Namn: Dennis
- Kör: Raptor gen 2 2019, Focus RS 2018, Volvo S60R, Volvo S70R, Volvo 855 T-5R, Volvo 855R, Volvo V70R
Här kan du se vad som görs. Den vänstra servicen är det mindre kontroller på och den högra bra många fler.Jojjeman skrev:Vad e det dem gör på 1a servicen? Olja/filter o genomgång lack/kaross? Eller är där nått mer?
Fick ett pris på 4500, men känns ganska dyrt för de lilla arbetet.
https://www.etis.ford.com/fordservice/s ... uleForm.do
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.
- Jojjeman
- Erfaren
- Namn: Johan
- Kör: Focus Rs mk3 -17
VolFo skrev:Här kan du se vad som görs. Den vänstra servicen är det mindre kontroller på och den högra bra många fler.
https://www.etis.ford.com/fordservice/s ... uleForm.do
Var väl mer att ja fick ett pris av mechanum på 2500 för olja/filter/kupefilter och kontroll kaross/lack. När fård vill ha 4500 för samma jobb, vad gör fård så mkt bättre att de berättigar de högre priset egentligen?
Tänkte om de hade nått speciellt med i servicen.
- VolFo
- Veteran
- Kör: Raptor gen 2 2019, Focus RS 2018, Volvo S60R, Volvo S70R, Volvo 855 T-5R, Volvo 855R, Volvo V70R
Som jag sa tidigare. Beror på vilken service du har blivit offererad.Jojjeman skrev:Var väl mer att ja fick ett pris av mechanum på 2500 för olja/filter/kupefilter och kontroll kaross/lack. När fård vill ha 4500 för samma jobb, vad gör fård så mkt bättre att de berättigar de högre priset egentligen?
Tänkte om de hade nått speciellt med i servicen.
Den vänstra servicen med färre kontroller kostar cirka 3300:- där jag jobbar. Och den högra, med fler kontroller kostar drygt 4600:-
Hur många punkter och kontroller har Mechanum i sin service kontra Fords?
Återförsäljare är ju i regel lite dyrare än icke auktoriserade verkstäder.
Inget speciellt/"magiskt" är med i servicen för övrigt.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.
- Jojjeman
- Erfaren
- Namn: Johan
- Kör: Focus Rs mk3 -17
Tack för ett utförligt svar. Men mechanum är auktoriserade, iaf enligt ford’s huvudkontor.VolFo skrev:Som jag sa tidigare. Beror på vilken service du har blivit offererad.
Den vänstra servicen med färre kontroller kostar cirka 3300:- där jag jobbar. Och den högra, med fler kontroller kostar drygt 4600:-![]()
Hur många punkter och kontroller har Mechanum i sin service kontra Fords?
Återförsäljare är ju i regel lite dyrare än icke auktoriserade verkstäder.
Inget speciellt/"magiskt" är med i servicen för övrigt.
-
Greven
- Veteran
- Namn: Marcus
- Kör: Focus RS om några månader
Jag hör inte ens ljudet i högtalarna.VolFo skrev:Absolut!
Jag hör av mig framöver så löser vi det
Ang vad man får och inte får göra med bilen i tuningväg så är det ingenting. Sen är det ju upp till handlaren om han kanske blundar för vad som är genomfört eller inte.
Hade kontakt med Ford Sverige om detta och frågade då om garantin bibehålls med Mountunes prylar men det var nej på den frågan.
- VolFo
- Veteran
Förberedelser inför vintern. Egengjorda stänkskydd tillverkade av skärbrädor. Allt sitter fast i de befintliga fästpunkterna för innerskärmarna så inga extrahål eller liknande behövdes göras. Inte lika snyggt som de man köper möjligtvis men för 80:- kan man inte klaga.

Härnäst blir att beställa vinterskor, samt få fram en lösning på fastsättning av extraljus.

Härnäst blir att beställa vinterskor, samt få fram en lösning på fastsättning av extraljus.
-
defrost
- Erfaren
- Namn: Paul V
- Kör: Focus ST
IKEAS ? det blev ju skitbra !!:)VolFo skrev:Förberedelser inför vintern. Egengjorda stänkskydd tillverkade av skärbrädor. Allt sitter fast i de befintliga fästpunkterna för innerskärmarna så inga extrahål eller liknande behövdes göras. Inte lika snyggt som de man köper möjligtvis men för 80:- kan man inte klaga.
-
biffen99
- Nybörjare
- Namn: Michael Gustafsson
- Kör: Focus Rs MK3
- Medlemsnummer: 445
mcmike skrev:Varifrån beställde du det systemet? Har kikat lite på det, tycker inte originalet låter speciellt..
Beställde det från https://www.scorpion-sweden.se
-
mcmike
- Nybörjare
- Namn: Micke J
- Kör: Ford focus RS
Tack för tipset:) Har kontaktat dem och de var riktigt snabba på att svara. Hur stor skillnad el vilken upplever du mellan originalet och Scorpion? Fanns ingen i min närhet med systemet tyvärr..!biffen99 skrev:Beställde det från https://www.scorpion-sweden.se