Ford Focus RS mk3 2016

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
Kexet
Erfaren
Namn: Krister G
Kör: Ford focus RS mk3

Inlägg av Kexet »

Svullo skrev:Vad blev det för något? Jag tänkte beställa Scorpion systemet
Det var det systemet jag beställde faktiskt, ska installeras idag på jrm racing:D

Användarvisningsbild
Kexet
Erfaren

Inlägg av Kexet »

Svullo skrev:Vad blev det för något? Jag tänkte beställa Scorpion systemet
Systemet låter ganska högt så du är beredd på det om du nu köper det blev stor skillnad från original

Svullo
Erfaren
Namn: Toni Haglund
Kör: Focus RS mk3

Inlägg av Svullo »

Kexet skrev:Systemet låter ganska högt så du är beredd på det om du nu köper det blev stor skillnad från original
Köpte du med eller utan avgas ventilen?

Användarvisningsbild
Kexet
Erfaren

Inlägg av Kexet »

Svullo skrev:Köpte du med eller utan avgas ventilen?

Jag köpte med för att jag inte visste exakt hur det skulle låta men när du kör normalt på motorvägen så låter det inte alls mycket men när du drar på låter det som fan

Svullo
Erfaren
Namn: Toni Haglund
Kör: Focus RS mk3

Inlägg av Svullo »

Kexet skrev:Jag köpte med för att jag inte visste exakt hur det skulle låta men när du kör normalt på motorvägen så låter det inte alls mycket men när du drar på låter det som fan
Gött! När ventilen öppnar så är det i princip raka rör på det systemet.

Användarvisningsbild
Kexet
Erfaren

Inlägg av Kexet »

Svullo skrev:Gött! När ventilen öppnar så är det i princip raka rör på det systemet.
Jo jag vet det var lite därför jag valde det systemet :D

mcmike
Nybörjare
Namn: Micke J
Kör: Ford focus RS

Inlägg av mcmike »

Jag har ännu inte köpt något system, fick aldrig något svar från ÅF riktigt dåligt. Kikar även jag nu på Scorpion med ventil, rimligt pris tycker jag och det verka som ni som satt på det är nöjda efter. Fast hur är det med originalet, det måste kapas eller hur var det? Vad kan man räkna med att det kostar ungefär att byta?

Användarvisningsbild
Kexet
Erfaren

Inlägg av Kexet »

mcmike skrev:Jag har ännu inte köpt något system, fick aldrig något svar från ÅF riktigt dåligt. Kikar även jag nu på Scorpion med ventil, rimligt pris tycker jag och det verka som ni som satt på det är nöjda efter. Fast hur är det med originalet, det måste kapas eller hur var det? Vad kan man räkna med att det kostar ungefär att byta?
Jag bytte mitt hos jrm racing i Södertälje och dom tog 13500 för systemet plus att byta.
Ja original måste kapas.

mcmike
Nybörjare

Inlägg av mcmike »

Kexet skrev:Jag bytte mitt hos jrm racing i Södertälje och dom tog 13500 för systemet plus att byta.
Ja original måste kapas.
Ok, tack för svar:) Har ju endast lyssnat genom youtube, men du upplever ett stort lyft alltså? Vilken tailpipe medföljer? Kikade på AWE Track Editon, kanske blir lite för mycket av det goda hela tiden?

Användarvisningsbild
Kexet
Erfaren

Inlägg av Kexet »

mcmike skrev:Ok, tack för svar:) Har ju endast lyssnat genom youtube, men du upplever ett stort lyft alltså? Vilken tailpipe medföljer? Kikade på AWE Track Editon, kanske blir lite för mycket av det goda hela tiden?
Jag har Daytona på mitt system vet inte om dom andra kostar mer men såg ut att vara snyggast kanske det svarta hade varit snyggt också
Jag har inte hört awe systemen på riktigt så vet faktiskt inte
Men ja det låter som det ska göra om en sån bil haha

mcmike
Nybörjare

Inlägg av mcmike »

Kexet skrev:Jag har Daytona på mitt system vet inte om dom andra kostar mer men såg ut att vara snyggast kanske det svarta hade varit snyggt också
Men ja det låter som det ska göra om en sån bil haha
Kunde inte hålla mig längre, utan beställde ett Scorpion system även jag. Krom och Daytona fick det bli:) Jag tycker det verkar prisvärt och tror det blir ett bra ljudlyft.!

Greven
Veteran
Namn: Marcus
Kör: Focus RS om några månader

Inlägg av Greven »

Är det någon som vet vad en originalfälg kostar, tänker på tillvalsfälgen. Min har fått sig en smäll och jag behöver ny :)

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran
Namn: Dennis
Kör: Raptor gen 2 2019, Focus RS 2018, Volvo S60R, Volvo S70R, Volvo 855 T-5R, Volvo 855R, Volvo V70R

Inlägg av VolFo »

Greven skrev:Är det någon som vet vad en originalfälg kostar, tänker på tillvalsfälgen. Min har fått sig en smäll och jag behöver ny :)
Kollade nyss och kostar cirka 7000:-/st. Plus minus nån hundring beroende på ÅF.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.

mcmike
Nybörjare

Inlägg av mcmike »

Är det helt normalt att ha högt laddtryck vid kallstart, iallafall enligt mätaren? Inte tänkt på det tidigare..

Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend
Namn: Johan Mejenqvist
Kör: Fiesta ST 200 MK8
Medlemsnummer: 295

Inlägg av Järnkaminen »

mcmike skrev:Är det helt normalt att ha högt laddtryck vid kallstart, iallafall enligt mätaren? Inte tänkt på det tidigare..
Laddtryck påverkas ju inte på det sättet av att motorn är kall? Sen är det ju inte att rekomendera att dra fullt på gasen med kall motor.
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!

Skriv svar