Ford Focus RS mk3 2016
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Men menar på tomgång? Måste vara oljetrycksmätaten du kollar på.mcmike skrev:Var nog otydlig då jag menar en kall bil som visar högt tryck utan att ha körts något! Varvar aldrig högt utan en varm motor annars..
På tomgång har du vakuum och inte tryck.
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
- Järnkaminen
- Legend
Haha! Då är jag med :P.mcmike skrev:Precis menar oljetrycksmätaren, sorry:D
Det är fullt normalt. När motorn är kall är oljan mycket tjockare och därmed mer trögflytande. Så det skiljer flera bar i tryck mellan varm och kall motor på tomgång
.FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
- zowix
- Veteran
- Namn: Björn B
- Kör: Fiesta ST+ -15
- Medlemsnummer: 321
Är det en sån smäll att den är skev eller bara utseendemässigt? Om det bara är utseende så är det värt att låta något fixa det. Gjorde det på min Fiesta ST originalfälg efter lite kantstötning och det syns knappt att det är lagat.Greven skrev:Är det någon som vet vad en originalfälg kostar, tänker på tillvalsfälgen. Min har fått sig en smäll och jag behöver ny
- Järnkaminen
- Legend
Instämmer. Han jag lämnat in till brukar på eftermarknadsfälgar rekommendera att lacka om alla fyra. Men originalfälgar kommer de alltid åt rätt färgblandning till och kan då lova att nyanserna ska stämma (nästan alltidzowix skrev:Är det en sån smäll att den är skev eller bara utseendemässigt? Om det bara är utseende så är det värt att låta något fixa det. Gjorde det på min Fiesta ST originalfälg efter lite kantstötning och det syns knappt att det är lagat.Ett tips som kan spara massa tusenlappar istället för att köpa en ny fälg för ockerpris.
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
-
Svullo
- Erfaren
- Namn: Toni Haglund
- Kör: Focus RS mk3
Ford SYNC uppdatering
Någon som har gjort en uppdatering av SYNC själv?
Jag installerade uppdateringen, det stod att den skulle vara klar på 20-30 minuter, körde en tripp på två timmar den blev inte klar på den tiden. Tog ur USB minnet,nu står det(Uppdaterar systemet) när jag startar bilen men inget mer händer...
Jag installerade uppdateringen, det stod att den skulle vara klar på 20-30 minuter, körde en tripp på två timmar den blev inte klar på den tiden. Tog ur USB minnet,nu står det(Uppdaterar systemet) när jag startar bilen men inget mer händer...
-
mcmike
- Nybörjare
- Namn: Micke J
- Kör: Ford focus RS
Jag har uppdaterat till 3.0 själv utan bekymmer med hämtad fil från en Windows dator. Fick det däremot inte att fungera med nedladdad fil från Mac;en..Hur stort minne har din USB sticka?Svullo skrev:Någon som har gjort en uppdatering av SYNC själv?
-
mcmike
- Nybörjare
- Namn: Micke J
- Kör: Ford focus RS
Du måste ha ett 32G usb minne, fungerade inte med lägre för mig.! Hämtade filen genom Ford, bara och ange vin nummer.Har för mig att det gick rätt snabbt, ca 15 minuter.Svullo skrev:8Gig. Hur lång tid tog det att installera? Var hämtade du filen?
https://www.ford.se/agande/resurser-sup ... c/update#/
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018