Knez - En massa Ford Capri

Avdelning där forumsanvändare kan skapa sin egen projekttråd och visa upp sin Ford för alla på forumet.
Användarvisningsbild
Catling
Veteran
Inlägg: 957
Blev medlem: fre maj 04, 2007 8:15 pm
Namn: Mathias Dahlström
Kör: Ford Capri 3.0 -78 , Ford Capri 2.0 -81
Ort: Karlstad
Medlemsnummer: 313

Inlägg av Catling »

2" bak och kapa ett varv till med kortade stötdämpare fram sen är du i närheten.
Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

Tags:

Användarvisningsbild
Knez
Veteran
Inlägg: 169
Blev medlem: ons jul 15, 2009 6:36 pm
Namn: Theo Knez
Kör: Capri 2.0S -79, Capri 2.0S -80
Ort: Gävle
Medlemsnummer: 469
Kontakt:

Inlägg av Knez »

Catling skrev:2" bak och kapa ett varv till med kortade stötdämpare fram sen är du i närheten.
Skulle va fränt, men orkar inte dona mer med framvagnen på ett tag ;)
Lutar åt 1.5" sänkningsblock så den slipper se så framtung ut, men vi får se.
Renovera föggen står på tur. Kanske E85-konverterar när jag ändå håller på. Fått tag på en MSD 6AL också som säkerligen hjälper till att få gången lite bättre.

Användarvisningsbild
Knez
Veteran
Inlägg: 169
Blev medlem: ons jul 15, 2009 6:36 pm
Namn: Theo Knez
Kör: Capri 2.0S -79, Capri 2.0S -80
Ort: Gävle
Medlemsnummer: 469
Kontakt:

Inlägg av Knez »

Större huvudmunstycken och en servicesats beställd till föggen. Snart alkoholist på heltid vill säga :)

Användarvisningsbild
Knez
Veteran
Inlägg: 169
Blev medlem: ons jul 15, 2009 6:36 pm
Namn: Theo Knez
Kör: Capri 2.0S -79, Capri 2.0S -80
Ort: Gävle
Medlemsnummer: 469
Kontakt:

Inlägg av Knez »

Sakta men säkert framåt. Beställde 20mm spacers runt om till Bruno.
De kom i veckan, så jag monterade till slut mina ACE Dino 17" jag kom över löjligt billigt. Kanske inte det stuket jag var ute efter, men dessa får duga tillsvidare.

Fortfarande hög som ett hus bak. Ska fixas till veckan förhoppningsvis :)
Bilagor
64268389_10157208873128704_689199774057889792_n.jpg

Användarvisningsbild
Nemesis_se
Legend
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis maj 25, 2010 6:13 am
Namn: Peter Olesen
Kör: R:Focus 2.0 -05 DD:Mazda MX-5 ND Club Sport
Ort: Skepplanda
Medlemsnummer: 188

Inlägg av Nemesis_se »

Det vart väl väldans snyggt :)
FORD CLUB SWEDEN – Kassör & Medlemsansvarig.

Snart 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till:
Wincent på Rydéns Bil [Mekonomen], Grönnäs

Användarvisningsbild
Knez
Veteran
Inlägg: 169
Blev medlem: ons jul 15, 2009 6:36 pm
Namn: Theo Knez
Kör: Capri 2.0S -79, Capri 2.0S -80
Ort: Gävle
Medlemsnummer: 469
Kontakt:

Inlägg av Knez »

Tack! :)

Var ute en sväng ikväll och körde. Måste säga att jag känner mig rätt självgod vad det gället utseendet nu. Måste bara sänkas en smula. Det hinner jag förhoppningsvis med imorgon!
Bilagor
E7A401E1-E8B7-4F44-90C8-D0B297F29AE0.jpeg
D7CD3410-9938-481B-B875-EE2AD3255255.jpeg

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Inlägg: 10092
Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
Ort: Kåge, Norrland
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Ja, det ser trevligt ut!

Jag borde leta rätt på min Capri också och försöka köra lite...

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Användarvisningsbild
Knez
Veteran
Inlägg: 169
Blev medlem: ons jul 15, 2009 6:36 pm
Namn: Theo Knez
Kör: Capri 2.0S -79, Capri 2.0S -80
Ort: Gävle
Medlemsnummer: 469
Kontakt:

Inlägg av Knez »

therealpinto skrev: Jag borde leta rätt på min Capri också och försöka köra lite...
Det tycker jag definitivt att du ska göra!

Fick på mina sänkningsblock igår och jag tycker det blev förbannat bra :)
Bilagor
28B2B264-E623-44E4-A605-A3D3EA9630A4.jpeg
B08D2DBB-7A9E-4F26-83FA-0F02A8E51684.jpeg

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Inlägg: 3307
Blev medlem: ons apr 12, 2006 8:26 am
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)
Ort: Västernorrland

Inlägg av Släggmek »

Fälgdesignen är väl inte super i sig :hidesbehi men å andra sidan är ju Capri III en av de få äldre modellerna som klarar av att bära modernare fälgdesigner och i större dimensioner utan att det klaschar med designen - det blir mera som om vore det en av de nya retrobilarna fast äkta vara och perfekt profil - sänkningen som gör det, kanske :cool:.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Användarvisningsbild
Knez
Veteran
Inlägg: 169
Blev medlem: ons jul 15, 2009 6:36 pm
Namn: Theo Knez
Kör: Capri 2.0S -79, Capri 2.0S -80
Ort: Gävle
Medlemsnummer: 469
Kontakt:

Inlägg av Knez »

Släggmek skrev:Fälgdesignen är väl inte super i sig :hidesbehi men å andra sidan är ju Capri III en av de få äldre modellerna som klarar av att bära modernare fälgdesigner och i större dimensioner utan att det klaschar med designen - det blir mera som om vore det en av de nya retrobilarna fast äkta vara och perfekt profil - sänkningen som gör det, kanske :cool:.
Håller verkligen med. Aldrig tyckt om denna typ av fälg, men när jag blev erbjuden att köpa alla fyra för nästan inga pengar alls med flongnya däck så var det svårt att motstå. Fyller ut bättre än 13" som satt där innan ;)

Ska försöka leta reda på en uppsättning BBS-kopior, typ dom jag har på svarta Caprin eller en uppsätning Compomotive. Nåt i den stilen i alla fall.

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Inlägg: 3307
Blev medlem: ons apr 12, 2006 8:26 am
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)
Ort: Västernorrland

Inlägg av Släggmek »

Lär bli helrätt :thumb:. Original 13" är ju lite oproportionellt små redan från fabrik (även om designen ju är en favvo) medan de grovekrade som hamnat på den är lite tunga i designen för en så smäcker bil. Och nja, plan profil utan kant tycker jag blir lite tunt i formspråket även om det ger bättre luftmotstånd och iofs svarar bra mot de rätt strama pressningarna.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Användarvisningsbild
Nemesis_se
Legend
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis maj 25, 2010 6:13 am
Namn: Peter Olesen
Kör: R:Focus 2.0 -05 DD:Mazda MX-5 ND Club Sport
Ort: Skepplanda
Medlemsnummer: 188

Inlägg av Nemesis_se »

Har väl tittat för mycket på Overhaulin och Chip Foose, men tycker det är grymt snyggt :)

Hade jag inte haft svart bälte i mycket-snack-och-lite-verkstad hade jag gärna skaffat en Capri att pilla med
FORD CLUB SWEDEN – Kassör & Medlemsansvarig.

Snart 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till:
Wincent på Rydéns Bil [Mekonomen], Grönnäs

Användarvisningsbild
Knez
Veteran
Inlägg: 169
Blev medlem: ons jul 15, 2009 6:36 pm
Namn: Theo Knez
Kör: Capri 2.0S -79, Capri 2.0S -80
Ort: Gävle
Medlemsnummer: 469
Kontakt:

Inlägg av Knez »

Sakta men säkert går det framåt... Två veckor kvar till semester och då ska det finnas tid att ta tag i svarten också.

Fick till slut bort förgasaren från neon-bruno. Imorgon blir det ultraljudstvätt och service, så förhoppningsvis kommer den gå lite bättre efter det.

Fick förresten hem en pinal som säkerligen några av er känner igen.
Ger kanske en indikation för vad som komma skall ;)
Bilagor
64879513_351761172188832_1931230859235426304_n.jpg

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Inlägg: 3512
Blev medlem: fre sep 14, 2007 7:54 pm
Namn: David W
Kör: Fiesta 16V Sport -00 Mondeo iAWD -16 Focus RS Edition -18
Ort: Norrtälje
Medlemsnummer: 17

Inlägg av davve d »

Knez skrev:Sakta men säkert går det framåt... Två veckor kvar till semester och då ska det finnas tid att ta tag i svarten också.

Fick till slut bort förgasaren från neon-bruno. Imorgon blir det ultraljudstvätt och service, så förhoppningsvis kommer den gå lite bättre efter det.

Fick förresten hem en pinal som säkerligen några av er känner igen.
Ger kanske en indikation för vad som komma skall ;)
Grymt :thumbsup:

Väntar med spänning på resultatet :starter:
FORD CLUB SWEDEN – MHRF-Besiktningsman.

Ford Focus RS Edition 2018
Ford Fiesta 16V Sport Zetec S 2000

Användarvisningsbild
Knez
Veteran
Inlägg: 169
Blev medlem: ons jul 15, 2009 6:36 pm
Namn: Theo Knez
Kör: Capri 2.0S -79, Capri 2.0S -80
Ort: Gävle
Medlemsnummer: 469
Kontakt:

Inlägg av Knez »

Vad kan detta vara som är knas?



Nyrenoverad förgasare med allt ultraljudstvättat och kollat. Nya o-ringar, membran och packningar överallt. Går otroligt mycket bättre över 1500rpm.
Under 1500 RPM är den lika som förut. Vandrande tomgång.

Ställa CO-skruven gör ingen skillnad på vandringen.
Vrida på fördelaren gör ingen skillnad.
Koppla bort vakuum till fördelaren gör ingen skillnad.

Vad kan det vara? Kan det vara kamremmen som ligger någon kugg fel?

Skriv svar