Generalflash - Ford Sierra Cosworth rwd -90
- Generalflash
- Veteran
- Inlägg: 234
- Blev medlem: sön maj 19, 2019 11:45 am
- Namn: Gustav F
- Kör: Ford sierra cosworth rwd -90
- Ort: Vänersborg
Mäte lite och hade mig idag, Satte en jord ifrån block till kaross och då gick bilen som den skulle, Drog ut och la min första burnout och allt höll Åkte på en träff. Påväg hem tändes batterilampan och bilen började åter misstända.
Sen slockade den när bilen stått en stund, och bilen gick som vanligt. Hade dryga 13.7v på batteri med bilen igång så generatorn skall fixas imorgon. Sen blir det att gå över alla jordpunkter och sätta nån extra jordning i motorn.
Sen slockade den när bilen stått en stund, och bilen gick som vanligt. Hade dryga 13.7v på batteri med bilen igång så generatorn skall fixas imorgon. Sen blir det att gå över alla jordpunkter och sätta nån extra jordning i motorn.
- Generalflash
- Veteran
- Inlägg: 234
- Blev medlem: sön maj 19, 2019 11:45 am
- Namn: Gustav F
- Kör: Ford sierra cosworth rwd -90
- Ort: Vänersborg
- Generalflash
- Veteran
- Inlägg: 234
- Blev medlem: sön maj 19, 2019 11:45 am
- Namn: Gustav F
- Kör: Ford sierra cosworth rwd -90
- Ort: Vänersborg
Byte generator och kollade kablar, Hittade inget utöver det vanliga,
Har fortfarande samma problem. 13v direkt på generatorn och 12-12,6v bak på batteriet. Provade att jorda extra bak i baljan och satte även en extra jord imellan motor och kaross, ingen skillnad.
Bilen misständer på låga varv men på höga varv är det inga problem alls. Då kör man registret ut.
Ligger man dock och håller jämn gas och kör lugnt misständer bilen osv.
Får prova ett annat batteri och se vad som händer då.
Startar jag tex bilen med inget alls igång såsom lampor eller mina elfläktar som jag har på knapp, Går det inte att vara över 2000 varv och bilen dör om man inte ger gas.
Nu är det verkligen totalt slut på ider. Så om någon vill lägga ett bud är ni välkommna :Odd:
Har fortfarande samma problem. 13v direkt på generatorn och 12-12,6v bak på batteriet. Provade att jorda extra bak i baljan och satte även en extra jord imellan motor och kaross, ingen skillnad.
Bilen misständer på låga varv men på höga varv är det inga problem alls. Då kör man registret ut.
Ligger man dock och håller jämn gas och kör lugnt misständer bilen osv.
Får prova ett annat batteri och se vad som händer då.
Startar jag tex bilen med inget alls igång såsom lampor eller mina elfläktar som jag har på knapp, Går det inte att vara över 2000 varv och bilen dör om man inte ger gas.
Nu är det verkligen totalt slut på ider. Så om någon vill lägga ett bud är ni välkommna :Odd:
- Bilagor
-
- MalZon
- Legend
- Inlägg: 7336
- Blev medlem: tis aug 17, 2004 10:00 am
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Ort: Rottne
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Har detta problemet kommit helt plötsligt?
Mvh Jonas
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
- Generalflash
- Veteran
- Inlägg: 234
- Blev medlem: sön maj 19, 2019 11:45 am
- Namn: Gustav F
- Kör: Ford sierra cosworth rwd -90
- Ort: Vänersborg
Yes, Helt plötsligt,MalZon skrev:Har detta problemet kommit helt plötsligt?
Mvh Jonas
Elfläktarna ville inte starta på knappen Trots ström i kabeln fram så jag misstänkte att det var reläna eller något så jag kopplade fläkten
+ - knapp säkring osv och körde väl en 10-15 mil för att bilen började misstända nåt kopiöst och knappt vara körbar, För att sedan börja gå som vanligt igen och sen börja misstända igen.
I lördags pillade jag lite tog ut bilen och då fungerade han utmärkt med lampor fläkt osv avstängt. Men nu är det verkligen totalt stopp på, Måste ha igång saker som förbrukar el för att den ens ska vara körbar.
- MalZon
- Legend
- Inlägg: 7336
- Blev medlem: tis aug 17, 2004 10:00 am
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Ort: Rottne
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Om du inte har en enda förbrukare igång, alltså bara motor igång, går den dåligt då?
Om du sen slår på alla lampor, helljus, dimljus, rutvärme bak och fram, dimljus bak. Hur går den då?
Mvh Jonas
Om du sen slår på alla lampor, helljus, dimljus, rutvärme bak och fram, dimljus bak. Hur går den då?
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
- Generalflash
- Veteran
- Inlägg: 234
- Blev medlem: sön maj 19, 2019 11:45 am
- Namn: Gustav F
- Kör: Ford sierra cosworth rwd -90
- Ort: Vänersborg
Har jag inget igång alls misständer han och baktänder, Han dör om jag inte ger gas alls,MalZon skrev:Om du inte har en enda förbrukare igång, alltså bara motor igång, går den dåligt då?
Om du sen slår på alla lampor, helljus, dimljus, rutvärme bak och fram, dimljus bak. Hur går den då?
Mvh Jonas
Kör jag elfläktarna bara tex misständer han men går märkbart bättre, Drar jag då igång lampor osv går han som han ska på tomgång, Lite missar på låga varv och vid lugn körning, Har man varven uppe däremot är det inga problem och då går det att dra han till varvstopp och kasta i nästa växel.
- MalZon
- Legend
- Inlägg: 7336
- Blev medlem: tis aug 17, 2004 10:00 am
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Ort: Rottne
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Har en känning som vart ute för liknande symptom.. Återkommer!
Mvh Jonas
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
- Generalflash
- Veteran
- Inlägg: 234
- Blev medlem: sön maj 19, 2019 11:45 am
- Namn: Gustav F
- Kör: Ford sierra cosworth rwd -90
- Ort: Vänersborg
Gjorde ett sista litet försök att få ordning på den, Jag satte i ett batteri jag vet är 100% okej. Och gissa vad! Såklart fungerade det inte
2000 varv och inte mer vill bilen. Skjuter mest ut alla avgaser genom wgn. Jag funderar på om katen kastat in handduken. Skall undersöka det ikväll och gå över all el igen.
2000 varv och inte mer vill bilen. Skjuter mest ut alla avgaser genom wgn. Jag funderar på om katen kastat in handduken. Skall undersöka det ikväll och gå över all el igen.
- Generalflash
- Veteran
- Inlägg: 234
- Blev medlem: sön maj 19, 2019 11:45 am
- Namn: Gustav F
- Kör: Ford sierra cosworth rwd -90
- Ort: Vänersborg
Lossade lite på downpipe vid turbon efter jobbet, Känns som bilen går bättre. Misständer fortfarande men gick lite lite bättre, Kan såklart vara placebo,
Smög sedan in på en veteranbilsträff efter jobbet, Min bil är ju en 90a
Var trevlig träff och många positiva kommentarer om forden.
Så får bli att riva ner avgasröret imorn och kolla läget, Samt byta stift mm....
Ibland fungerar det utan problem att stå utan lampor och fläkt igång mm.. Mycket märkligt.
Smög sedan in på en veteranbilsträff efter jobbet, Min bil är ju en 90a
Var trevlig träff och många positiva kommentarer om forden.
Så får bli att riva ner avgasröret imorn och kolla läget, Samt byta stift mm....
Ibland fungerar det utan problem att stå utan lampor och fläkt igång mm.. Mycket märkligt.
- Bilagor
-
- Generalflash
- Veteran
- Inlägg: 234
- Blev medlem: sön maj 19, 2019 11:45 am
- Namn: Gustav F
- Kör: Ford sierra cosworth rwd -90
- Ort: Vänersborg
- Generalflash
- Veteran
- Inlägg: 234
- Blev medlem: sön maj 19, 2019 11:45 am
- Namn: Gustav F
- Kör: Ford sierra cosworth rwd -90
- Ort: Vänersborg