Generalflash skrev:Vad är planen? Orginal grejer eller blir det värre maskin direkt?
Tänker att jag vill hålla det original. När det kommer till motor och drivlina är jag mer intresserad av ett hållbart bygge. Till en början i varje fall.
Fiesk skrev:Fick även hem nytillverkade Morette dubbelljus..
Jag vet jag vet.. det är inte original, men jag tycker de är så jäkla snygga och passar så bra. Fick följa en liten guide att skära ut plast för att de skulle passa Cosworthen. Men nu är de inlämnade på lackning
Någon frågade vad jag hade som 'förstabil' efter att jag tog körkort.. Hade en riktigt jäkla fin Ford Sierra GT -93
Hade..
Den gick dessvärre åt.
Satte den i ett träd långt ned i ett dike, natten till mina svärföräldrars bröllop.. Hahah, så det kan gå va?
Ps. Ingen skadade sig. Inte ens några blåmärken..
Växelspaken hamnade i baksätet.
Allt gick bra men hittade en skada på staget till oljefiltret. Ska nog vara enkelt att laga.
Motorn inlämnad. Nu börjar väntan ����
Fiesk skrev:Toppen var bortplockad när jag fick hem bilen.
Förra ägaren berättade om händelsen som innefattade varvstopp och uppenbar materialvandring, alla avgasventiler har slagit i kolvarna varav en har gått sönder och således slagit sönder kolv, blivit blästrad med bensin osv
*kan tillägga att motorn går runt, kolvar går upp och ned när man snurrar på hjulen
byt programvaran I den styrboxen innan du startar den nya maskinen. Be även motorbyggaren kolla efter sprickor runt bulthålen.
A Iot has changed the last 20 years but Escort RS Cosworth is still a legend.
Antar att det sitter något typ av trim på den. Försök få tag på orginal chip, spridare och mapsensor om du inte redan har det. Kan sätta min högra hand på att den motorn har spikat sönder. Där av bör du inte använda de grejerna igen när du byggt den nya motorn för då är du snart på samma ställe som du är idag.
A Iot has changed the last 20 years but Escort RS Cosworth is still a legend.