batteribyte/dieselvärmare
-
bPa
- Nybörjare
- Namn: Peter Andersson
- Kör: Ford Focus Titanium kombi
batteribyte/dieselvärmare
Hej!
Efter att jag har bytt batteri (Startbatteri, EFB rekommenderat av Mekonomen) så startar inte dieselvärmaren. Klockan i bilen går rätt och tiden/dagen är korrekt i värmaren.
Vad kan jag göra?
Ford Focus 2011
Vänlig hälsning Peter A.
Efter att jag har bytt batteri (Startbatteri, EFB rekommenderat av Mekonomen) så startar inte dieselvärmaren. Klockan i bilen går rätt och tiden/dagen är korrekt i värmaren.
Vad kan jag göra?
Ford Focus 2011
Vänlig hälsning Peter A.
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
Har du kör med bilen efter batteribytet? I vår förra Kuga -13 var man tvungen att köra med bilen efter batteriladdning så den kunde läsa av batteristatus. Gjorde man inte det så startade inte bla dieselvärmaren.bPa skrev:Hej!
Vad kan jag göra?
Ford Focus 2011
Vänlig hälsning Peter A.
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
-
bPa
- Nybörjare
- Namn: Peter Andersson
- Kör: Ford Focus Titanium kombi
**davve d skrev:Har du kör med bilen efter batteribytet? I vår förra Kuga -13 var man tvungen att köra med bilen efter batteriladdning så den kunde läsa av batteristatus. Gjorde man inte det så startade inte bla dieselvärmaren.
Tack för respons, jag har kört med bilen så det är något annat som strular!