Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
-
- Erfaren
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön jun 21, 2020 11:22 am
- Namn: Lat H
- Kör: Ford Taunus 80
- Ort: Sandö
Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
Gjorde rent förgasare då bilen vart lite orklös senaste tiden (Taunus med 2.0 L pinto OHC, Automat)
Missade att kolla förgasar beteckningen men tror det är en Weber 32/36 DGAV eller möjligtvis 38.
Då den har automatisk choke som jag har för mig tillämpas med att man trampar gasen fullt.
Det är en massa vakumslangar som jag om jag förstått det rätt kan plugga igen det mesta.
9 & 10 sitter 4 små pipor som sitter på slangen som går till termostaten?
Om jag förstått det rätt Så behöver jag den slangen som går från vakumklockan bakom fördelaren upp till, vart?
Missade att kolla förgasar beteckningen men tror det är en Weber 32/36 DGAV eller möjligtvis 38.
Då den har automatisk choke som jag har för mig tillämpas med att man trampar gasen fullt.
Det är en massa vakumslangar som jag om jag förstått det rätt kan plugga igen det mesta.
9 & 10 sitter 4 små pipor som sitter på slangen som går till termostaten?
Om jag förstått det rätt Så behöver jag den slangen som går från vakumklockan bakom fördelaren upp till, vart?
Senast redigerad av 1 Lathund, redigerad totalt 0 gånger.
- Mathias-D
- Legend
- Inlägg: 1086
- Blev medlem: fre maj 04, 2007 8:15 pm
- Namn: Mathias Dahlström
- Kör: Ford Capri 3.0 -78 , Ford Capri 2.0 -81
- Ort: Karlstad
- Medlemsnummer: 313
Re: Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
Troligtvis en 32/26
1 är Kylarslang från värmepaket till mitten av insuget.
5 är bränsleslang in . Du kan plugga resten
7-8 ska sitta som på bild.
Fördelarvakuum har jag använt mig av port bak på förgasarfoten.
Resten kan du kasta.
"Även en grövre slang lös som går in längst ner i motorn, under fördelaren." finns inget mer än bränslepumpen under fördelaren.
På samma höjd men under insuget sitter vevhusvent.
Burken kan vara nån sorts kolkanister?
1 är Kylarslang från värmepaket till mitten av insuget.
5 är bränsleslang in . Du kan plugga resten
7-8 ska sitta som på bild.
Fördelarvakuum har jag använt mig av port bak på förgasarfoten.
Resten kan du kasta.
"Även en grövre slang lös som går in längst ner i motorn, under fördelaren." finns inget mer än bränslepumpen under fördelaren.
På samma höjd men under insuget sitter vevhusvent.
Burken kan vara nån sorts kolkanister?
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
-
- Erfaren
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön jun 21, 2020 11:22 am
- Namn: Lat H
- Kör: Ford Taunus 80
- Ort: Sandö
Re: Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
Tack!Catling skrev: ↑tis sep 22, 2020 3:08 pmTroligtvis en 32/26
1 är Kylarslang från värmepaket till mitten av insuget.
5 är bränsleslang in . Du kan plugga resten
7-8 ska sitta som på bild.
Fördelarvakuum har jag använt mig av port bak på förgasarfoten.
Resten kan du kasta.
"Även en grövre slang lös som går in längst ner i motorn, under fördelaren." finns inget mer än bränslepumpen under fördelaren.
På samma höjd men under insuget sitter vevhusvent.
Burken kan vara nån sorts kolkanister?
Okej det låter logiskt, Så slangen som kommer under från motorn ska alltså in i 5?
Slangen längst ner från kylaren, ska den alltså pluggas? Får jag ingen choke då?
Kolkanister är det förmodligen. Den pluggas då.
Är det någon av de andra som inte behöver pluggas?
- Mathias-D
- Legend
- Inlägg: 1086
- Blev medlem: fre maj 04, 2007 8:15 pm
- Namn: Mathias Dahlström
- Kör: Ford Capri 3.0 -78 , Ford Capri 2.0 -81
- Ort: Karlstad
- Medlemsnummer: 313
Re: Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
vet inte vilken slang från kylaren du menar. brukar väll bara vattenpump -> värmepaket -> chocke -> insug.
ifall slangen vid motorn är slangen från bränslepumpen (google för bild på pinto bränslepump) så ja. Brukar i vissa fall vara en pil på locket också. har du fler utgångar uppepå locket till flotörhuset så måste dom pluggas. ofta finns returen bredvid.
ifall slangen vid motorn är slangen från bränslepumpen (google för bild på pinto bränslepump) så ja. Brukar i vissa fall vara en pil på locket också. har du fler utgångar uppepå locket till flotörhuset så måste dom pluggas. ofta finns returen bredvid.
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
-
- Erfaren
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön jun 21, 2020 11:22 am
- Namn: Lat H
- Kör: Ford Taunus 80
- Ort: Sandö
Re: Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
Okey nu är jag med tror jag. Det sitter dock 2 slangar till dosan vid fördelaren. 1 på baksidan och en på framsidan.
Nån av dom ska alltså gå dit mejseln ligger? Den andra går till insuget.
Nån av dom ska alltså gå dit mejseln ligger? Den andra går till insuget.
Senast redigerad av 2 Lathund, redigerad totalt 0 gång.
-
- Erfaren
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön jun 21, 2020 11:22 am
- Namn: Lat H
- Kör: Ford Taunus 80
- Ort: Sandö
Re: Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
Catling skrev: ↑tis sep 22, 2020 3:59 pmvet inte vilken slang från kylaren du menar. brukar väll bara vattenpump -> värmepaket -> chocke -> insug.
ifall slangen vid motorn är slangen från bränslepumpen (google för bild på pinto bränslepump) så ja. Brukar i vissa fall vara en pil på locket också. har du fler utgångar uppepå locket till flotörhuset så måste dom pluggas. ofta finns returen bredvid.
- Bilagor
-
-
- Erfaren
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön jun 21, 2020 11:22 am
- Namn: Lat H
- Kör: Ford Taunus 80
- Ort: Sandö
Re: Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
Går att köra nu, känns något piggare men vädock slöare efter 60 och orkar knappt upp i 90-100
Kopplade slangen från kylaren där den satt innan tror jag
Hittade en slangsockel som satt bakom förgasaren ut från en slang som går in i insuget tror jag. Testade att plugga igen den. Då ville den knappt gå alls.
- nextuz
- Legend
- Inlägg: 6237
- Blev medlem: ons aug 06, 2003 10:31 pm
- Namn: Mas-mats Fröyen
- Kör: Escort, Escort, Focus
- Ort: Borlänge
- Medlemsnummer: 7
Re: Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
Nummer ett på din bild är till den automatiska choken minns inte vilken som är in resp. ut.
Kallt vatten = choke..
Varmt vatten = ingen choke
Kallt vatten = choke..
Varmt vatten = ingen choke
- Mathias-D
- Legend
- Inlägg: 1086
- Blev medlem: fre maj 04, 2007 8:15 pm
- Namn: Mathias Dahlström
- Kör: Ford Capri 3.0 -78 , Ford Capri 2.0 -81
- Ort: Karlstad
- Medlemsnummer: 313
Re: Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
Den mejseln ligger på ska till fördelare övre anslutning. den undra kan du bara dra bort ingen plugg.
till insuget så går ju bromsvakuum och vevhusvent , vissa har egr men det tror jag inte du har. du kan ju börja resna bort alla onödiga slangar. sen mer bilder på den från kylaren.
Gjort en bild för att det ska bli tydligt!
till insuget så går ju bromsvakuum och vevhusvent , vissa har egr men det tror jag inte du har. du kan ju börja resna bort alla onödiga slangar. sen mer bilder på den från kylaren.
Gjort en bild för att det ska bli tydligt!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
-
- Erfaren
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön jun 21, 2020 11:22 am
- Namn: Lat H
- Kör: Ford Taunus 80
- Ort: Sandö
Re: Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
Catling skrev: ↑tor sep 24, 2020 2:47 pmDen mejseln ligger på ska till fördelare övre anslutning. den undra kan du bara dra bort ingen plugg.
till insuget så går ju bromsvakuum och vevhusvent , vissa har egr men det tror jag inte du har. du kan ju börja resna bort alla onödiga slangar. sen mer bilder på den från kylaren.
Gjort en bild för att det ska bli tydligt!
20D724DC-7B43-4866-B55A-AB2E6E5FCE09.jpeg
den första är alltså den som går till bromsservon tror jag. Går ner under kylaren förbi hela vägen till höger framhjul där den går ut på andra sidan.
Slang under insug . Antar att det är vevhusventilation? Testa att plugga den utgången på bilden i slangen och då gick den riktigt dåligt. Pluggas? Gick till fördelare
- Bilagor
-
- Mathias-D
- Legend
- Inlägg: 1086
- Blev medlem: fre maj 04, 2007 8:15 pm
- Namn: Mathias Dahlström
- Kör: Ford Capri 3.0 -78 , Ford Capri 2.0 -81
- Ort: Karlstad
- Medlemsnummer: 313
Re: Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
Den undre vakuum porten på fördelaren lämnar du öppen.
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
-
- Erfaren
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön jun 21, 2020 11:22 am
- Namn: Lat H
- Kör: Ford Taunus 80
- Ort: Sandö
Re: Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
Okej. Räcker det med att plugga slangingången (den på bilden)eller måste hela bort? Väldigt svårt att komma åt. måste vara vevhusvent? Plugga slangen? Går sedan in här i insuget.
Vänster är bromsservo?
Mitten choke
Höger ner till vevhusvent
Ytterligare höger 2 till bromsservo
- Mathias-D
- Legend
- Inlägg: 1086
- Blev medlem: fre maj 04, 2007 8:15 pm
- Namn: Mathias Dahlström
- Kör: Ford Capri 3.0 -78 , Ford Capri 2.0 -81
- Ort: Karlstad
- Medlemsnummer: 313
Re: Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
Tydligen så talar jag endast genom ".Jpeg" nu ... Vi borde vara klara med slangar nu och återgå till ditt förgasarproblem
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
Ford Capri -82: https://www.garaget.org/?car=383861
-
- Erfaren
- Inlägg: 35
- Blev medlem: sön jun 21, 2020 11:22 am
- Namn: Lat H
- Kör: Ford Taunus 80
- Ort: Sandö
Re: Slangar Weber 32/36 DGAV, 2.0 Pinto
Ville bara dubbelkolla att jag förstått rätt.
Startade idag och gick riktigt dåligt. Testade att dra loss pluggen från den lilla utgången på vevhusvent slangen.
Då gick den genast bättre och håller sig igång. Tycker fof den är lite orklös ska testa en längre sträcka imorgon. .
Startade idag och gick riktigt dåligt. Testade att dra loss pluggen från den lilla utgången på vevhusvent slangen.
Då gick den genast bättre och håller sig igång. Tycker fof den är lite orklös ska testa en längre sträcka imorgon. .