Ford Focus ST 2012

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
rich86
Nybörjare
Namn: Richard
Kör: Ingen just nu.

Inlägg av rich86 »

Edelsvärd skrev:Tjena Rich =)

Jag har kört in den till jobbet på 0,67, bilen har gått ca 300 mil. Jag kan tänka mig att den sjunker lite i förbrukning men å andra sidan så är det så vääääääldigt svårt att hålla högerfoten i schack... ljudet i maskin vid gaspådrag är beroendeframkallande och väghållningen är så bra att man inte känner hur fort man kör så farthållare är bra...

Så här ser det ut i hallen just nu :D

Jag är lite långt från skåne för provkörning dessvärre, sisådär 65 mil enkel resa, men om du åker till Ali i Göteborg så tar det väl ca 2 timmar dit och 1 timme hem i nya bilen :D
0,67 är inte fy skam! Antar att du inte endast snålkört utan testat den lite? :)
Haha ja typ, legat som ett sträck längs E20! Legat tangerine scream över hela vägen :)

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Namn: Fredda
Kör: 2018 Focus RS
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Njae, helt ärligt så körde jag faktiskt rätt försiktigt och följde växelindikatorn nästan hela vägen, sträckan är 3,5 mil och av det är ca 2 mil ren landsväg.

rich86 skrev:0,67 är inte fy skam! Antar att du inte endast snålkört utan testat den lite? :)
Haha ja typ, legat som ett sträck längs E20! Legat tangerine scream över hela vägen :)

Ali Avcu
Nybörjare
Namn: Ali Avcu
Kör: Focus St3 2012, bla.

Inlägg av Ali Avcu »

Edelsvärd skrev:Sisådärja =)
Vad tycker du om motorljudet? ;-)
Heelt fantastiskt!
Precis som du säger, verkligen beroendeframkallande ljud!
Kan inte sluta le när jag kör!

Dock så har jag "försökt" köra lite lugnare och då har jag hamnat runt 0.8-0.85 i blandad körning. Då skall det tilläggas att bilen har gått 300 km.

Tycker redan att förbrukningen är väldigt låg jämfört med tex WAG:s 2.0 Tfsi motor.

Nu skall jag ut å njuta på vägen hem!

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Prestandamotorerna verkar behöva lite inkörning, både RS´n jag körde, Mondeo 240hk Ecoboost och nya ST verkar sjunka i förbrukning med tiden =)

Ali Avcu skrev:Heelt fantastiskt!
Precis som du säger, verkligen beroendeframkallande ljud!
Kan inte sluta le när jag kör!

Dock så har jag "försökt" köra lite lugnare och då har jag hamnat runt 0.8-0.85 i blandad körning. Då skall det tilläggas att bilen har gått 300 km.

Tycker redan att förbrukningen är väldigt låg jämfört med tex WAG:s 2.0 Tfsi motor.

Nu skall jag ut å njuta på vägen hem!

rich86
Nybörjare

Inlägg av rich86 »

Edelsvärd skrev:Prestandamotorerna verkar behöva lite inkörning, både RS´n jag körde, Mondeo 240hk Ecoboost och nya ST verkar sjunka i förbrukning med tiden =)
låter mycket bra. som pendlarbil kommer den fungera bra alltså?

låter som om jag får ta mig ut till fosie imorgon för ytterligare en tur :)

rich86
Nybörjare

Inlägg av rich86 »

Fosie har ingen demobil men väl två st i hallen; en röd kombi st1 och en tangerine scream st2. Otroligt heta! Men eftersom jag bara fått testa den minimalt i hässleholm fortsätter jag läsa här om era reflektioner då ni kör den en del :)

Men visst är st2 paketet hetare än st3? En del av Stolarna i samma färg som bilen är ju hetare än läder som blir svinvarmt på sommaren. St2 plus xenon så är man hemma! :)

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Vi har valt att ta hem ST2 som lagerbil (Vit + röd kombi, gul 5D), jag åker ST3 själv, delvis beroende på att jag har småbarn och läder är väldigt mycket lättare att hålla rent o snyggt - delvis beroende på ren fåfänga haha :rolleyes:

Det jag gillar med ST2 utan Xenon är då blir strålkastarna svarta, på ST3 med Xenon blir de helkromade.

ST3 har utskjutbart lårstöd, det har inte ST2, så är man över 1,90 så kanske man ska sikta på läderstolarna. Jag själv är 1,78 och jag har lårstödet intryckt i botten. Inget utskjut alls alltså. Stolarna är kanonbra ändå.
Jag hade lite svårt att vänja mig vid skålningen första dagarna (för de är ordentligt skålade!) men nu sitter jag som en kung tycker jag - och man trillar INTE ur stolen om det mot förmodan kanske skulle råka gå lite fort i en rondell eller två :D

rich86 skrev:Fosie har ingen demobil men väl två st i hallen; en röd kombi st1 och en tangerine scream st2. Otroligt heta! Men eftersom jag bara fått testa den minimalt i hässleholm fortsätter jag läsa här om era reflektioner då ni kör den en del :)

Men visst är st2 paketet hetare än st3? En del av Stolarna i samma färg som bilen är ju hetare än läder som blir svinvarmt på sommaren. St2 plus xenon så är man hemma! :)

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Namn: Simon Keller
Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
Medlemsnummer: 190
Kontakt:

Inlägg av Keller »

rich86 skrev:Fosie har ingen demobil men väl två st i hallen; en röd kombi st1 och en tangerine scream st2. Otroligt heta! Men eftersom jag bara fått testa den minimalt i hässleholm fortsätter jag läsa här om era reflektioner då ni kör den en del :)

Sa dom om dom kommer få hem en demobil?
Har 2 st säljare på jobb som ska byta tjänstebil och bägge är lite nyfikna på STn. (framför allt jag e nyfiken)
/Keller

Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"

rich86
Nybörjare

Inlägg av rich86 »

Ja de sa att de kommer stt få hem en inom några veckor. Säljaren lovade att maila mig när de fått den! Risken är dock att jag inte pallar vänta den tiden ;)
Ni som kört den lite till, hur blir förbrukningen? Närmar den sig siffrorna som uppgetts? Tänker mest på landsvägskörning.

Ali Avcu
Nybörjare

Inlägg av Ali Avcu »

Nu känns bilen komplett med lite dekaltrim!
Bilagor
Ford club sweden.JPG

Användarvisningsbild
farsan
Legend
Namn: Andreas Schönemann
Kör: brandbil
Medlemsnummer: 4

Inlägg av farsan »

Ali Avcu skrev:Nu känns bilen komplett med lite dekaltrim!
Snajs!
Varför känns det som Daniel varit inblandad?
*Klanledare*

FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash

Ali Avcu
Nybörjare

Inlägg av Ali Avcu »

farsan skrev:Snajs!
Varför känns det som Daniel varit inblandad?
Daniel har ett finger med i det mesta :)

Användarvisningsbild
Daniel666
Legend
Namn: Daniel Schöneman
Kör: Fiesta ST200 -17
Medlemsnummer: 29

Inlägg av Daniel666 »

:wave:
Fiesta ST200 -17
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Jag kommer passa mig jäkligt noga för ert lunchrum :D (och firmafester...)
Ali Avcu skrev:Daniel har ett finger med i det mesta :)

Användarvisningsbild
Daniel666
Legend
Namn: Daniel Schöneman
Kör: Fiesta ST200 -17
Medlemsnummer: 29

Inlägg av Daniel666 »

Du är välkommen, vi har det alltid ganska mysigt *hugng* (speciellt på firmafesterna)
Fiesta ST200 -17
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81

Skriv svar