Jojjeman skrev:Efter ett par dagar så har bilen o hjulen än en gång blivet kära i varandra.
Givarna hade kanske inte vaknat riktigt efter vinterförvaringen.
Härligt!
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.
Om jag har förstått det rätt så ska den vara en av få som det visst går att programmera tillbaka till original mappen, då den sparar ner den i enheten innan den kör in trim mappen.
Lotus104 skrev:Har däremot läst och sett goda recensioner om https://www.dreamscience-automotive.co.uk och deras IMAP med flera olika steg på mappar i som standard.
Om jag har förstått det rätt så ska den vara en av få som det visst går att programmera tillbaka till original mappen, då den sparar ner den i enheten innan den kör in trim mappen.
De gör även cobb/mountune. Blev en cobb steg1 för mig iaf.
Väntar på custom mapp från Panda Motorworks. Ska bli skönt o dessutom bli av med auto start/stopp.
Någon som vet om det är helt omöjligt att montera drag på RSen? Hade varit så sjukt smidigt om det gått, nu tvingas jag nog tyvärr sbart byta bil i och med husbygge...
Robert skrev:Någon som vet om det är helt omöjligt att montera drag på RSen? Hade varit så sjukt smidigt om det gått, nu tvingas jag nog tyvärr sbart byta bil i och med husbygge...
Antar att det är några som lämnat in RS:en och fått topplockspackningen bytt.
Hur lång tid tar det ?
Är det klart över dagen eller tar det 2 dagar eller mer ?
Depeche skrev:Antar att det är några som lämnat in RS:en och fått topplockspackningen bytt.
Hur lång tid tar det ?
Dom bilarna jag gjort har jag gjort det på två och en halv dag, två dagar mekande och en halv dag för att snygga till efter sig (motortvätt osv).
Detta är om du inte behöver byta topplocket. Skall topplocket bytas måste du även justera in ventilerna och eventuellt byta ventillyftarna (Beroende på måtten) ligger i Tyskland som har leveranstid på cirka 5 dagar.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.
Depeche skrev:Antar att det är några som lämnat in RS:en och fått topplockspackningen bytt.
Hur lång tid tar det ?
Jag var av med min bil 1 1/2 dag ca när de bytte packning.
Ok tack för svaren.
Börjar fundera på om man ska höra om Bilbolaget Sundsvall kan utföra detta jobb.
Om de vet vad som ska göras.
Vill ju inte ha sådan otur att man får stopp på någon väg med motorproblem.