Luftfilter ST 220
-
izermanst220
Luftfilter ST 220
Sugen på ett luft filter, men har ingen anning om o hur man kan fixa det på mondeon.
Någon som har gjort det eller vett hur man ska gå tillväga för att inte sabba det hella.
Mvh Nice
Någon som har gjort det eller vett hur man ska gå tillväga för att inte sabba det hella.
Mvh Nice
-
Salle
- Nybörjare
- Namn: Fredrik S
- Kör: Mondeo ST220 -03, Mondeo 2,2 TDCI Sport Edition
Filter st220
Jag vill oxå skicka i ett filter typ KN...det skulle alltså inte funka med ett öppet då som man vill ha främst för sugljudet...kan det va problem egentligen om man har rätt längd på röret å är sparsam med oljan (den kackar väl ner luftmassemätarn)...
- Mullis
- Legend
- Namn: Daniel Andersson
- Kör: Bil, kanske
Kan vara så att det är konstruktionen på luftboxen och alla delar till den gör så att det inte är lämpligt att sätta på ett öppet filter på motorn.
Men de finns ju insatsfilter som är bra...
Men de finns ju insatsfilter som är bra...
MVH // Mullis
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...
-
st200
- Skinkis
- Legend
- Namn: Hampus Wallengren
- Kör: så det ryker!
För att det sitter en LMM som tar mycket stryk utav öppna sockar av dålig kvalité.st200 skrev:Varför skulle du inte kunna ha öppet filter i 220'n? Om det bara är för värmen så är det inte direkt raketingengörskonst att snickra till en sköld.
Har på det senaste halvåret sålt tre st. LMM till ST220, alla har kört med öppen socke.
-
st200
Jo det är sant men det gäller väl LMM'er på andra bilar också?, dåliga filter och överoljade filter dödar väl lika oavsett bil.Skinkis skrev:För att det sitter en LMM som tar mycket stryk utav öppna sockar av dålig kvalité.
Har på det senaste halvåret sålt tre st. LMM till ST220, alla har kört med öppen socke.
Han skriver inte vilket filter han ska köpa , men man utgår ifrån att det blir ett av bra kvalitet
- Skinkis
- Legend
Då ställer jag en motfråga: Gör det någon nytta med öppen socke jämnfört med ett insatsfilter på en ST220? Varför riskera en LMM för ljudets skull?st200 skrev:Jo det är sant men det gäller väl LMM'er på andra bilar också?, dåliga filter och överoljade filter dödar väl lika oavsett bil.
Han skriver inte vilket filter han ska köpa , men man utgår ifrån att det blir ett av bra kvalitet
Ett insatsfilter av bra kvalisort och ev. borra ett par små hål i underkanten av boxen om man vill ha lite mer ljud är ju ett alternativ som jag hade valt att chansa på, men alla får göra precis som de själva vill
-
brinolph
Ang små hål?
Var gör man dom, hur stora och hur många!Skinkis skrev:Då ställer jag en motfråga: Gör det någon nytta med öppen socke jämnfört med ett insatsfilter på en ST220? Varför riskera en LMM för ljudets skull?
Ett insatsfilter av bra kvalisort och ev. borra ett par små hål i underkanten av boxen om man vill ha lite mer ljud är ju ett alternativ som jag hade valt att chansa på, men alla får göra precis som de själva vill
har hört av folk md st220 att det blir lite maffigare ljud...
- Skinkis
- Legend
Du kan ju göra mer eller mindre precis hur du vill där...brinolph skrev:Var gör man dom, hur stora och hur många!
har hört av folk md st220 att det blir lite maffigare ljud...
ett 12mm borr kanske?
5-8 hål någonstans innan luftfiltret..
Finns ju ingen regel för hur stora och hur många hål man skall göra då detta är ett "bonnaknep"
-
st200
Skinkis skrev:Då ställer jag en motfråga: Gör det någon nytta med öppen socke jämnfört med ett insatsfilter på en ST220? Varför riskera en LMM för ljudets skull?
Alltså det verkar vara problem med läskunnigheten
- Skinkis
- Legend
Exakt! Han undrar hur man skall göra för att inte riskera förstöra ngnting.st200 skrev:Alltså det verkar vara problem med läskunnighetenhan frågar hur man monterar ett filter och hur man gör för att inte sabba det. Han frågar inte om dina kunder har haft problem för att dom har monterat skitprylar.
De erfarenheter jag har har av öppna filter på st220 är inte bra någonstans.
Han har fått ta del av mina åsikter och erfarenheter, men det kanske var fel utav mig? Jag läste kanske hans fråga fel?
-
brinolph
Vart skulle du rekomderna ett par hål?Skinkis skrev:Du kan ju göra mer eller mindre precis hur du vill där...
ett 12mm borr kanske?
5-8 hål någonstans innan luftfiltret..
Finns ju ingen regel för hur stora och hur många hål man skall göra då detta är ett "bonnaknep"
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=Brinolph&cat=53408&image=349766