Jag har ALDRIG skruvat i en autbil förr,, men en jag lärt känna har en som jävlas,, så fort backen åker i skjuter han säkringen, till od blinkers backljus,,han har kopplat ur backljusen,, så min fråga är
har de separat backljuskontakt eller är de integrerade i lådan?? isåfall vilka kablar skall jag klippa,, han kan ju inte åka omkring utan blinkers,,
granadadr skrev:Jag har ALDRIG skruvat i en autbil förr,, men en jag lärt känna har en som jävlas,, så fort backen åker i skjuter han säkringen, till od blinkers backljus,,han har kopplat ur backljusen,, så min fråga är
har de separat backljuskontakt eller är de integrerade i lådan?? isåfall vilka kablar skall jag klippa,, han kan ju inte åka omkring utan blinkers,,
E de inte bättre o fixa så de funkar ist? måste ju va en kortslutning...
Drugga skrev:Helt säker? Vet att jag sett det i någon tabell på bilprovningen, kanske har ändrats i sådana fall.
Jag hade en Sierra som sköt säkringen till blinkrarna helatiden, det problemet försvann när jag kopplade ur backljuset och så gick den i genom besiktningen i många år utan problem
Persson skrev:Jag hade en Sierra som sköt säkringen till blinkrarna helatiden, det problemet försvann när jag kopplade ur backljuset och så gick den i genom besiktningen i många år utan problem
jag har blinkerserna i mina backljus på granadan,, går igenom utan problem,,
men som sagt sitter backljuskontakten integrerad eeler ej på aut,, med tanke på att de är halvelektroniska,,
granadadr skrev:jag har blinkerserna i mina backljus på granadan,, går igenom utan problem,,
men som sagt sitter backljuskontakten integrerad eeler ej på aut,, med tanke på att de är halvelektroniska,,
Vet inte hur det ser ut på din polares men på Taunus automatlåda så sitter backljuskontakten i själva reglaget som en brytare så tar ni isär reglaget borde ni se brytaren. Annars sitter det väl en kontakt på utsidan av lådan med två kontakter som torde vara för backläget.
"Nothing lasts forever. Just ask a Ford Pinto" (Dexter Morgan - Season 1)