bensinen kommer inte fram
-
Fordmicke
- Erfaren
- Namn: Mikael Qvarnström
- Kör: Ford Granada
bensinen kommer inte fram
bensinen kommer inte fram till bensin pumpen,
bilen startar när man häller lite bensin i förgasaren men ändå så kommer ingen bensin och bensin pumpar pumpar ingenting heller.
Sitter det nån förpump i tanken?
Visst ska de gå att trycka på pumpen? provade en ny mekanisk pump och på den verkar de sitta fast när man försöker att trycka..
Bilen är en ford Granada 2,0 1984.
bilen startar när man häller lite bensin i förgasaren men ändå så kommer ingen bensin och bensin pumpar pumpar ingenting heller.
Sitter det nån förpump i tanken?
Visst ska de gå att trycka på pumpen? provade en ny mekanisk pump och på den verkar de sitta fast när man försöker att trycka..
Bilen är en ford Granada 2,0 1984.
Ford Granada 2,0L 1984.
Opel Corsa 1,2 S 1986.
Opel Corsa 1,2 S 1986.
-
SK Racing
Som skrivits innan så är det ju ledningar o ev filter som ställer till det, innan pumpen, själva pumpen brukar inte ge upp i första taget, men när dom gör det så är det mebran eller backventilerna som får kaffet.
Dom mek pumparna jag har erfarenhet av har jag kunnat pumpa manuellt, och det händer att dom fastnar när dom ligger på hyllan, men lite WD-40 brukar kunna ordna det hela.
Har även varit med om att rören i tanken rostat av, så när en lyft armaturen så har där bara varit fragment kvar av rören o en massa rostflagor i tanken.
Dom mek pumparna jag har erfarenhet av har jag kunnat pumpa manuellt, och det händer att dom fastnar när dom ligger på hyllan, men lite WD-40 brukar kunna ordna det hela.
Har även varit med om att rören i tanken rostat av, så när en lyft armaturen så har där bara varit fragment kvar av rören o en massa rostflagor i tanken.
-
Fordmicke
- Erfaren
Är det lätt att ta ner tanken?Drutten skrev:Tyvärr måste man lyfta ner tanken för att komma åt givaren om man vill kan man klippa upp ett hål i bagaget och sedan skruva fast en plåt över.
Amaturen sitter med bajonettfattning går att få loss utan spec vertyg.
Sitter den med tank band som på Volvo 740?
Går de bra att använda samma tankband igen eller måste man köpa nya?
Ford Granada 2,0L 1984.
Opel Corsa 1,2 S 1986.
Opel Corsa 1,2 S 1986.
- Drutten
- Veteran
- Namn: Micke Engström
- Kör: Taunus
Ja bränsletanken sitter uppe med två tankband, om man får bort allt helt (spännarna) och tankbanden inte är allt för rostiga går det bra att återanvända.
På med mycket rostolja och låt det stå dra ett tag.
Tillverka ett par tankband i rostfritt till min Taunus är lika blanka och fina som när jag satte dit dom för 20år sedan.
Tillverka ett par tankband i rostfritt till min Taunus är lika blanka och fina som när jag satte dit dom för 20år sedan.
-
Fordmicke
- Erfaren
Har hissat upp bilen lite för att se hur det sitter,Drutten skrev:Ja bränsletanken sitter uppe med två tankband, om man får bort allt helt (spännarna) och tankbanden inte är allt för rostiga går det bra att återanvända.På med mycket rostolja och låt det stå dra ett tag.
hur sitter spännbanden? med skruv på något annat vis?
För att ta ner tanken måste man ta bort drag kroken för det?
Ford Granada 2,0L 1984.
Opel Corsa 1,2 S 1986.
Opel Corsa 1,2 S 1986.
- Drutten
- Veteran
- Namn: Micke Engström
- Kör: Taunus
Ska sitta fast med två gängade krokar i framkant så det blir som två spännare.Fordmicke skrev:Har hissat upp bilen lite för att se hur det sitter,
hur sitter spännbanden? med skruv på något annat vis?
För att ta ner tanken måste man ta bort drag kroken för det?
Kolla länk http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=22332493
Vet inte om det går att lirka ut tanken, annars får man väll släppa ner kroken lite.
-
Fordmicke
- Erfaren
provade att dra en slang från en bensindunk till pumpen för att bygga upp ett tryck och satte sedan dit nya slangar och den startar nu.granadadr skrev:man måste släppa på draget ja,, jag har varit med om att pumpen lagt av,, tar ju typ 10 min å byta så prova det först
Upptäckte dock att jag satte på 8 mm slangar i stället för 7 mm.
Gör det något om nya bensinslangarna (från vänstra hjulhuset fram) är någon mm för mycket?
Ford Granada 2,0L 1984.
Opel Corsa 1,2 S 1986.
Opel Corsa 1,2 S 1986.