ABS Pumpmotor går även då tändning är avslagen..
-
Fordons3b
- Nybörjare
- Namn: Mats Sjöstedt
- Kör: Ford Scorpio Cosworth GHIA -92
ABS Pumpmotor går även då tändning är avslagen..
Hej.
Har ganska nyligt införskaffat en Ford Scorpio 2,9 24v -92 som jag upptäckte drar ström.
Kom i afton fram till att det är ABS pumpmotorn(?) som går i gång av sig själv i bland, även då man har vridit av strömmen med nyckeln.
Verkar även vara mer problem med just ABS:en för varningslampan lyser inte då man vrider igång tändningen, och farthållaren fungerar inte (vet inte om detta kan ha att göra med ABS:en däremot)
Skulle vara tacksam för förslag på vad man kan göra för att åtgärda detta, och gärna så billigt som möjligt
//Mats S
Har ganska nyligt införskaffat en Ford Scorpio 2,9 24v -92 som jag upptäckte drar ström.
Kom i afton fram till att det är ABS pumpmotorn(?) som går i gång av sig själv i bland, även då man har vridit av strömmen med nyckeln.
Verkar även vara mer problem med just ABS:en för varningslampan lyser inte då man vrider igång tändningen, och farthållaren fungerar inte (vet inte om detta kan ha att göra med ABS:en däremot)
Skulle vara tacksam för förslag på vad man kan göra för att åtgärda detta, och gärna så billigt som möjligt
//Mats S
Tags:
-
SK Racing
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Jag har faktiskt något liknande problem med min Sierra Cossi.
Man kan höra pumpen gå lite då och då även om bilen stått stilla ett bra tag.
Pumpen går riktigt länge så fort man slår på "garage-läget" med nyckeln.
Någonting drar ur batteriet, hade lite sisådär generator innan, blev bättre efter renovering men still..
Larmen kan fucka upp sig lite när som, låter som att man bara duttar till på signalen. Man hör klickande i samma takt från larmelektroniken under brädan.
Har inte direkt felsökt något ännu. Har imobilizer och larm i min, tror att larmet är orginal? Funderar på att rycka det och kosta på nåt mer pålitligare i framtiden..
Mvh Jonas
Man kan höra pumpen gå lite då och då även om bilen stått stilla ett bra tag.
Pumpen går riktigt länge så fort man slår på "garage-läget" med nyckeln.
Någonting drar ur batteriet, hade lite sisådär generator innan, blev bättre efter renovering men still..
Larmen kan fucka upp sig lite när som, låter som att man bara duttar till på signalen. Man hör klickande i samma takt från larmelektroniken under brädan.
Har inte direkt felsökt något ännu. Har imobilizer och larm i min, tror att larmet är orginal? Funderar på att rycka det och kosta på nåt mer pålitligare i framtiden..
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
-
Fordons3b
- Nybörjare
- Namn: Mats Sjöstedt
- Kör: Ford Scorpio Cosworth GHIA -92
Har nu fixat så jag har tillgång till ett garage i helgen, och då blir det att kolla upp huv-kontakten.
Ska även felsöka lite mer om ABS:en, och varför inte den fungerar.
Har fått tag i några felsökningstips som jag ska testa.
Sen är det väl bara att hoppas att det inte är ABS-styrdonet som är trasigt
Ska även felsöka lite mer om ABS:en, och varför inte den fungerar.
Har fått tag i några felsökningstips som jag ska testa.
Sen är det väl bara att hoppas att det inte är ABS-styrdonet som är trasigt